Werk & Studie alle pijlers

Intern gesolliicteerd en afgewezen

21-02-2018 11:53 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik werk aantal maanden bij een bedrijf. Het is een tijdelijk werk. Ik heb intern gesolliciteerd naar de functie die ik heel graag wilde maar ben afgewezen. De reden dat ik afgewezen ben is, dat er betere kandidaten waren dan mij.

Ik voel me zoo teleurgesteld. Ik had me goed voorbereid en het gesprek ging erg goed. De recruiter zei ookal het was een goed gesprek, je bent erg gemotiveerd etc. Ik vind het echt maar echt jammer. Voel me er ook onzeker van. Motivatie heb ik ook niet meer..... wat kan ik doen?
Alle reacties Link kopieren
met je leidinggevende praten
Alle reacties Link kopieren
Niks? Je bent afgewezen. Accepteren en doorgaan.
Gewoon doorwerken en doorzoeken naar een andere baan. Wat wou je anders doen?
Alle reacties Link kopieren
Niks. Diep ademhalen en doorgaan. Je zal nog weleens vaker afgewezen worden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je bent afgewezen omdat er betere kandidaten zijn, wat wil je daaraan gaan doen dan? Als jij gelijk al je motivatie laat varen omdat je je zin een keer niet krijgt wens ik je veel succes in je verdere carriere. Kom aan zeg. Even uithuilen, teleurstelling verbijten en je werk naar beste kunnen gaan doen.
Gewoon blijven proberen.
Er kunnen zoveel redenen zijn een ander een baan te geven, hoeft niks met kwaliteit te maken te hebben. Misschien hadden ze een vaste kracht over die ergens anders wegbezuinigd werd of die ze kwijt moesten, heb ik ook zo vaak gezien.
Niet persoonlijk opvatten, er komt wat beters.
Alle reacties Link kopieren
Heb dit ook wel eens gehad, vond het ook erg jammer, maar als er betere kandidaten waren wil dat nog niet zeggen dat jij geen goede kandidaat was. Soms hebben anderen gewoon net wat meer ervaring op specifieke punten. Niet persoonlijk opvatten inderdaad.