Werk & Studie alle pijlers

Intern gesolliicteerd en afgewezen

21-02-2018 11:53 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik werk aantal maanden bij een bedrijf. Het is een tijdelijk werk. Ik heb intern gesolliciteerd naar de functie die ik heel graag wilde maar ben afgewezen. De reden dat ik afgewezen ben is, dat er betere kandidaten waren dan mij.

Ik voel me zoo teleurgesteld. Ik had me goed voorbereid en het gesprek ging erg goed. De recruiter zei ookal het was een goed gesprek, je bent erg gemotiveerd etc. Ik vind het echt maar echt jammer. Voel me er ook onzeker van. Motivatie heb ik ook niet meer..... wat kan ik doen?
Alle reacties Link kopieren
met je leidinggevende praten
Alle reacties Link kopieren
Niks? Je bent afgewezen. Accepteren en doorgaan.
Gewoon doorwerken en doorzoeken naar een andere baan. Wat wou je anders doen?
Alle reacties Link kopieren
Niks. Diep ademhalen en doorgaan. Je zal nog weleens vaker afgewezen worden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je bent afgewezen omdat er betere kandidaten zijn, wat wil je daaraan gaan doen dan? Als jij gelijk al je motivatie laat varen omdat je je zin een keer niet krijgt wens ik je veel succes in je verdere carriere. Kom aan zeg. Even uithuilen, teleurstelling verbijten en je werk naar beste kunnen gaan doen.
Gewoon blijven proberen.
Er kunnen zoveel redenen zijn een ander een baan te geven, hoeft niks met kwaliteit te maken te hebben. Misschien hadden ze een vaste kracht over die ergens anders wegbezuinigd werd of die ze kwijt moesten, heb ik ook zo vaak gezien.
Niet persoonlijk opvatten, er komt wat beters.
Alle reacties Link kopieren
Heb dit ook wel eens gehad, vond het ook erg jammer, maar als er betere kandidaten waren wil dat nog niet zeggen dat jij geen goede kandidaat was. Soms hebben anderen gewoon net wat meer ervaring op specifieke punten. Niet persoonlijk opvatten inderdaad.
Uithuilen en doorgaan. Ik heb ook wel eens een prima gesprek gevoerd met een kandidaat, in gedachten had ik haar al gekozen, en toen kwam er bij een volgend gesprek een nóg betere langs. Tja, pech voor die ene dus.
Je zou misschien kunnen vragen wat de gekozen kandidaat de betere kandidaat maakte.Dan weet je waar je bij jezelf aan kunt werken.
Alle reacties Link kopieren
wat je kunt doen is een pak roze koeken achter elkaar opeten, middagje netflixen en weer door.

evt. navragen hoe jij jezelf kunt ontwikkelen om vooruit te komen en daaraan gaan werken
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
dit was een hele geslaagde oefening dus in verder komen, daar hoort teleurstelling bij
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
oeh wat ava zegt, en dat van (die roze koek van :hihi: ) broadway eigenlijk ook haha
Lorem Ipsum
Bij je manager op zijn kantoor op de grond gaan liggen, een paar keer huilend heen en weer rollen, ondertussen met je vuisten op de grond slaan, en eisen dat je de functie krijgt verdomme.

Probeer het maar, het werkt echt :biggrin:
:rofl:
Dit, maar dan huilend.
Alle reacties Link kopieren
Balen.

Interne vacatures goed in de gaten blijven houden. Het is al heel wat dat je daar als tijdelijke kracht op kunt solliciteren. De buitenwacht ziet die vacatures namelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ehm even uithuilen en de volgende dag weer tandjes op elkaar en doorgaan met je leven zonder je enorm aan te stellen.. Kom zeg het zit een keer tegen en je motivatie is spontaan weg?! Hou op schei uit, zo wordt het helemaal niets met je carrière als je zo snel opgeeft. Hup volwassen worden en accepteren dat het soms tegenzit.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Het-groepje schreef:
21-02-2018 12:03
Gewoon blijven proberen.
Er kunnen zoveel redenen zijn een ander een baan te geven, hoeft niks met kwaliteit te maken te hebben. Misschien hadden ze een vaste kracht over die ergens anders wegbezuinigd werd of die ze kwijt moesten, heb ik ook zo vaak gezien.
Niet persoonlijk opvatten, er komt wat beters.
Als de reden letterlijk was "anderen waren beter" dan heeft het wel met kwaliteit te maken. Ik zou het persoonlijk opvatten in de zin van professionaliteit. Blijkbaar moet ik dus nog dingen verbeteren en ontwikkelen om beter te worden en wel in aanmerking te komen voor de functie. Het kan geen kwaad om hierin eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Sowieso wat aan je Nederlands gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
wat je kan doen? Niets, gewoon afwachten. Zoals je al zij er was iemand beter.

Het is toch niet realistisch dat je altijd de beste bent? Je werkt er nog maar net, en er komen vast wel nieuwe kansen voorbij.

Geef bij je leidinggevende aan dat je ambitie hebt. Bespreek wat de mogelijkheden zijn. Waar zie jij je zelf over een jaar of over 5 jaar?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, je nick is "debeste" en je hebt nu geen motivatie meer omdat je afgewezen bent. Niet echt kenmerken van een goede kandidaat. Wanneer je zo snel uit het veld geslagen wordt, hoe ga je anders om met teleurstellingen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Gewoon doorgaan met je huidige werk dus.
Coco87 schreef:
21-02-2018 12:41
Als de reden letterlijk was "anderen waren beter" dan heeft het wel met kwaliteit te maken. Ik zou het persoonlijk opvatten in de zin van professionaliteit. Blijkbaar moet ik dus nog dingen verbeteren en ontwikkelen om beter te worden en wel in aanmerking te komen voor de functie. Het kan geen kwaad om hierin eigen verantwoordelijkheid te nemen.

'beter' is een breed begrip.
Kan ook zijn 'beter voor bedrijf'.
Of :' Beter voor vriendje x van de chef'
Of: 'beter voor afdeling x want die zijn mooi van relschopper/zeurpiet/overtollige vaste kracht af'
Ik neem dat soms met een korrel zout , daar ik de 'betere' kandidaat ook weleens kende.
In 1 geval had ik de beter gekwalificeerde kandidaat na een half jaar aan de lijn.
Ze snapte er niks van en had de tip gehad mij eens te bellen, kon ik haar van alles even uitleggen en ohja. Ze had ook huiswerk van de opleiding en daar kon ze wel hulp bij gebruiken.
Zit je dan met je zelfreflectie.
Ik las een keer een artikel over welke eigenschappen je moest hebben om echt succes te hebben. De voornaamste eigenschap (volgens dat artikel): een afwijzing kunnen incasseren. Er komen namelijk nog heel veel meer afwijzingen, zegt weinig over jou en alles over het werkzame leven.

Wat doen? Huil uit, geef jezelf een schouderklopje omdat je je motivatie hebt weten over te brengen, beschouw het gesprek als een goede oefening voor een volgende sollicitatie, en op zoek naar een nieuwe kans!
Dat je zo heftig reageert op een afwijzing!

Je hebt nu werk, geniet daarvan. Doe je best, bouw een cv op, zorg voor goede referenties.

Ook als een gesprek goed gaat, kan een andere kandidaat net iets beter bij de functie, de afdeling, etc. passen dan jij.

En wat Het Groepje aangeeft: betere kandidaat kan heel vaag zijn. Ik heb meegemaakt dat iemand van adel werd aangenomen puur vanwege zijn netwerk. Andere sollicitanten pasten beter in het team en waren beter opgeleid dan hij maar dat was van minder belang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven