Werk & Studie alle pijlers

mijn vriend (19) heeft geen baan

21-02-2018 15:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey!
mijn vriend is 19 jaar en heel hard opzoek naar een baan maar dat lukt niet. hij zit nog op school dus kan alleen in de avond werken maar omdat hij geen tot weinig werk ervaring heeft lukt het maar niet om aan een baan te komen. heeft iemand tips wat hij kan doen?
Schoonmaken? Bij veel kantoren word er bijvoorbeeld in de avond schoon gemaakt. Horeca, weekendbaantje in de winkel voor het weekend en koopavond. Benzine pomp?
Horeca, supermarkt, avondvulploeg bij allerlei drogisterijen, fiets-/scooterkoerier om eten van restaurants bij mensen thuis te bezorgen, call-centrewerk.
Uitzendbureaus weten vast wel welke mogelijkheden in zijn regio mogelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Naar een uitzendbureau. Die kunnen hem beter helpen. Ze hebben vrijwel altijd van die schoonmaakbaantjes inderdaad.
studentenuitzendbureau
Bij van der Valk kan hij zo aan de slag. In de bediening. Ideaal voor jongeren van die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Binnenlopen bij horecazaken.
Ik vind het hoogst ongeloofwaardig voor een 19-jarige dat hij geen baan zoekt terwijl hij héél hard zijn best doet overigens. Komt hij gelijk met een lijstje wanneer hij niet kan (zijn werkgevers allergisch voor) of komt ie binnensloffen? Hoe moet ik zijn pogingen zien? Online zoeken? Reageren op vacatures (schriftelijk)?
nessemeisje wijzigde dit bericht op 21-02-2018 16:09
Reden: Toevoeging
85.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel aan zijn inzet en gebrek aan het nemen van initiatief want overal staan ze te springen om jonge mensen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Hetzelfde wat elke scholier/student doet.
maar dat kunnen jullie zelf toch ook allemaal wel verzinnen :frusty:
Alle reacties Link kopieren
krantenwijk
Oh ja, YoungCapital is een handig (online) uitzendbureau voor jongeren. Had binnen een week een baan, zolang je online solliciteert en die testen op je profiel doet dan doen hun ook je best voor jou. Als je niet solliciteert dan hoor je van hun ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Krantenwijk nemen. Kan voor of na school.
Volgens mij neemt hij jou behoorlijk in de maling.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
21-02-2018 16:14
Volgens mij neemt hij jou behoorlijk in de maling.
Dat dacht ik ook.
Dochter van vrienden is ook 19 en is recent nog van bijbaan veranderd wegens hogere verdiensten en betere uren. Haar woorden waren letterlijk "wow, ik kan gewoon kiezen !".
Alle reacties Link kopieren
Is studenthiker niet wat? Als hij studentenOV heeft iig. Je rijdt dan auto's rond door Nederland en dan reis je weer terug met het ov.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 22 liep 2 zaken binnen, Prenatal en La Place. Wat denk je? Ze kon bij allebei beginnen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Iedere student kan een baan vinden. Als hij geen baan kan vinden ligt het aan zijn houding. Bij mijn bedrijf zijn we ook op zoek naar mensen, maar er komen soms mensen naar een sollicitatie.. Sorry, mogen we wel echt mensen nodig hebben, maar die weigeren we dan hoor.
Alle reacties Link kopieren
RaveMeisje schreef:
21-02-2018 17:05
Is studenthiker niet wat? Als hij studentenOV heeft iig. Je rijdt dan auto's rond door Nederland en dan reis je weer terug met het ov.
niet alleen studentenOV dan maar ook een rijbewijs
Ik hoor dat ook wel eens, dat jongeren niks kunnen vinden, maar als ik dan zie hoeveel anderen het wel lukt, dan vraag ik me af of zij dan wel echt graag willen.
Alle reacties Link kopieren
Joh, hij is 19 jaar. Er zijn zoveel mogelijkheden. No panic.
Wat heeft hij al geprobeerd? Dan kunnen we gerichter zeggen wat hij nog kan doen.

Heb jij zelf wel werk? Wat kan hij volgens jou doen?
Als 19 jarige wordt je overal aangenomen voor ongeschoold werk. Ze hoeven je namelijk maar de helft uit te betalen ten opzichte van iemand die een paar jaar ouder is.

Je vriend is dus gewoon lui en neemt je in de maling.

Luie mensen gedijen doorgaans vrij goed in een callcenter, stuur hem daarheen!
Alle reacties Link kopieren
Orderpicking gebeurt vaak in de avond.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven