Werk & Studie alle pijlers

Geroddel op school

21-02-2018 16:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-02-2018 19:25
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.85% gewijzigd
Je kunt nu eenmaal niet met iedereen vrienden zijn.
Jij vind toch ook niet iedereen leuk? Jij zal het niet zo opvallend laten merken als deze mensen. Maar ook jij vind de een leuker dan de ander en jij zal misschien ook allergisch zijn voor bepaalde personen.
Andere personen vinden dat van jou. Niet meer en niet minder.
Laat gaan. De mensen die er toe doen, weten dat je geen kutbitch bent.
En over je kleding: smaken verschillen nu eenmaal. Jij zal ook niet alles even charmant vinden wat anderen aanhebben. Jij zal het niet zo opvallend laten merken maar ook jij hebt waarschijnlijk wel eens een mening over kleding van een ander.

Kortom: laat het gewoon gaan. Je kunt niet iedereen tevreden stellen en gelukkig hoeft dat ook helemaal niet. Haal er je schouders over op en blijf gewoon wie je bent. En niet op reis om dit is echt geen geldige reden. Laat je niet zo kennen en trek het je niet aan. Echt niet doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is t leven, sommige mensen vinden je aardig en andere niet. Ik denk dat je vrienden gewoon moet kiezen. Door iedereen aardig gevonden willen worden werd veelal averecht.

En mbt je reis. Ga vooral voor de ervaring.. Voor de dingen die je gaat zien. Mijn ervaring is dat mensen vaak aardiger zijn op reis. Dus ga lekker mee:)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben zo'n tegeltje op de wc hangen: "Doe wat je wilt, geluld wordt er toch.".
Echt, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. En als mensen willen lullen over je, doen ze dat toch wel. Of je nou de mooiste kleding ter wereld draagt, liever dan het donzigste konijntje bent, of de knapste van de hele wereld, er is altijd wel kans dat je iemand toch irriteert. Dat ga je nooit voorkomen. Je hebt voldoende vriendinnen, je hebt alle roddels van horen zeggen. Haal gewoon je schouders erover op en ga verder met je leven. En zéker je schoolreisje niet afzeggen omdat er een paar kinders niet lief tegen je doen, dat is echt onzin.
Alle reacties Link kopieren
je zal altijd mensen tegen komen die jou niet leuk vinden of gewoon hekel aan je hebben. jij vindt toch ook niet iedereen even leuk?

leg het naast je niet, en trek het je niet aan. het is niet leuk, so what?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Laat gaan, lieve TO. Het is niet leuk, maar probeer het maar naast je neer te leggen. Verspil geen energie aan mensen die zo doen en concentreer op je de mensen die wèl leuk zijn!
Zelfs Moeder Theresa en Mahatma Ghandi hadden vijanden. Je kan het nu eenmaal niet iedereen t naar zijn zin maken. Lekker van je af laten glijden.
Meisie toch, laat ze lekker de tering krijgen.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
21-02-2018 16:41
Mijn ouders hebben zo'n tegeltje op de wc hangen: "Doe wat je wilt, geluld wordt er toch.".
Echt, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. En als mensen willen lullen over je, doen ze dat toch wel. Of je nou de mooiste kleding ter wereld draagt, liever dan het donzigste konijntje bent, of de knapste van de hele wereld, er is altijd wel kans dat je iemand toch irriteert. Dat ga je nooit voorkomen. Je hebt voldoende vriendinnen, je hebt alle roddels van horen zeggen. Haal gewoon je schouders erover op en ga verder met je leven. En zéker je schoolreisje niet afzeggen omdat er een paar kinders niet lief tegen je doen, dat is echt onzin.
Precies dit. Er zijn zat mensen die jou wél leuk vinden en dat zijn de mensen die er toe doen ;).
De onzekerheid hoort ook wel bij je leeftijd en die van je klasgenoten. Als je wat ouder wordt zijn mensen (over het algemeen) minder kinderachtig en zul je jezelf ook minder aantrekken van de mening van anderen.
Dus 2 mensen vinden jou niet leuk en 2 vinden jouw kleren niet leuk. Dat is alvast een begin!

Betekent hopelijk dat je niet met de kudde meeloopt, niet altijd maar je mond houdt voor de lieve vrede, niet net zo saai gekleed bent als iedereen.

Ik zou ernaar streven dat over een paar maanden minstens 3 mensen je een kutbitch vinden, nog 3 heel hard gaan zuchten als je het woord neemt, en er geregeld iemand over je kleding praat. Serieus, niet sarcastisch bedoeld.

Je HOEFT niet tegen iedereen aardig te doen. Je mag gerust bot doen tegen vervelende mensen. Er zitten hier op het forum een paar, die mag je van mij tot hun voetzolen afbranden en dan ga ik je alleen maar leuker vinden.
Weg OP?
OP weg, dat vind ik dan weer niet zo aardig.
Alle reacties Link kopieren
nononono schreef:
21-02-2018 19:32
OP weg, dat vind ik dan weer niet zo aardig.
Ja inderdaad, waarom stond het dan op Viva? Was het impulsief?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven