Werk & Studie alle pijlers

Studerende mama's

21-02-2018 17:22 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo !!

Ik hoop dat er op het forum meer mama's zijn die ook studeren / willen gaan studeren. Hoe combineren jullie het moederschap met een studie en daarnaast misschien zelfs nog een baan? Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren en als we er even doorheen zitten elkaar hier kunnen steunen :) En tips en tricks zijn ook welkom!

Ik ben zelf moeder van een zoontje van 7 maanden. Vorig jaar hoogzwanger mijn bachelor gehaald en nu druk bezig met de toelating voor mijn master. Hopelijk deze zomer weer starten met een opleiding!!
Pittig maar zeker niet onmogelijk.
Hoe oud ben je en heb je in je omgeving steun van partner en/of familie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 27, heb er wat langer over gedaan om te komen waar ik nu ben. Veel steun van mijn omgeving gelukkig. Een vriend die fulltime werkt en ouders die eventueel financieel kunnen bijspringen (liever een keer financieel onafhankelijk worden uiteraard...) En zelf een flinke dosis motivatie
Alle reacties Link kopieren
Wat ik van klasgenoten hoor die moeder zijn is een lastig punt opvang regelen, omdat schoolroosters zoveel kunnen veranderen.
Wie wat wil die moet wat.
Je kind heeft een mama, jij bent gewoon moeder.
Begin daar eens mee.
Dat getuttemuts is leuk voor thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ja hierzo. Twee kinderen onder de 9, 30 uur werken en een deeltijd studie. Pittig, maar zo leuk! Ik heb maar twee middagen oppas nodig. De rest werk ik onder schooltijd en studeren doe ik ‘s avonds.
Alle reacties Link kopieren
@RaveMeisje Daar kan ik me iets bij voorstellen inderdaad. Hij gaat nu 1 dag per week naar de opvang en de andere dagen is hij thuis of passen de opa's en oma's op.

@toffifee Respect! Ga jij die twee middagen naar school? Wat ik gewend ben van de uni is dat er vrij weinig aanwezigheidsplicht is en veel lessen online staan. Dit is nu helemaal een uitkomst! Dus hopelijk hoef ik zeker het 1e jaar niet te vaak aanwezig te zijn. Dan zijn de avonduren om te studeren.
Toen mijn kinderen onder de 6 waren heb ik, naast mijn baan, een parttime universitaire studie afgerond. Ik vond het erg leuk en goed te doen (met support van mijn partner, anders is het wellicht lastiger).
Succes!
Ik heb vorig jaar een parttime opleiding gevolgd van een jaar. 20 uur studie + 20 uur werken, dit sloot op ellaar aan.

Mijn zoon was 1 toen ik begon en 2 toen ik mijn diploma haalde. Het was soms wel pittig, maar goed te doen, want ik had vaste werkuren, contacturen voor mijn studie en de uren zelfstudie kon ik zelf inplannen in de avonduren. Alles was op ellaar afgestemd dus dat scheelde wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me toevallig vandaag ingeschreven voor een master, waarvoor ik waarschijnlijk eerst een premaster zal moeten doen. Ik werk nu nog 36 uur, met een zoontje van 2 en in medisch traject om zwanger te worden.

Master en premaster zijn in de avonduren, dus kan ik combineren met mijn baan (hoewel ik dan wel tijdelijk terug wil naar 28-32 uur). Combinatie met 2 kleine kinderen zal betekenen dat ik veel discipline ga moeten hebben in de avonduren en het weekend, maar ik heb daar wel vertrouwen in!
Alle reacties Link kopieren
Je bent moeder geen mama
Snarky schreef:
21-02-2018 17:35
Je kind heeft een mama, jij bent gewoon moeder.
Begin daar eens mee.
Dat getuttemuts is leuk voor thuis.
Zo vreselijk eens. Net of je niet helemaal zuiver bent als je jezelf mama noemt naar volwassenen.
Ik begrijp echt nooit waarom mensen zo vallen over het woord 'mama'. Alsof je geen echte, of een mindere moeder zou zijn als je jezelf mama noemt. Who cares?

Maar succes met de master TO! Hoe veel jaar is het, gezien je schrijft over 'het eerste jaar'?
Yakatani schreef:
21-02-2018 18:32
Zo vreselijk eens. Net of je niet helemaal zuiver bent als je jezelf mama noemt naar volwassenen.

+1000 tenenkrommende titel. Volwassen vrouwen die zich na het krijgen van een kind opeens meer mama voelen dan vrouw......
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat veel haatdragende reacties, niets beters te doen..? En alsof het direct insinueert dat ik nu minder vrouw dan mama (ja mama) ben.
Alle reacties Link kopieren
Begin aan HBO studie in deeltijd, moeder van twee kinderen van 6 en 7.
Werk nog 30 uur erbij.

Verwacht dat het pittige jaren worden, maar ben er belemaal klaar voor om mezelf om te scholen.
Alle reacties Link kopieren
@Flomo Wauw pittig! Wel heel erg leuk en alvast heel veel succes. Welke master ga je volgen? Ik moet waarschijnlijk ook eerst een premaster doen, afhankelijk van of en waar ik aangenomen word. Ik wil de master tot arts/onderzoeker gaan volgen. Deze opleiding duurt nog 4 jaar, dus het wordt flink bikkelen.
Maar je BENT toch geen mama? Het juiste woord voor vrouw met kind is moeder. 'Mama' is puur hoe je kind jou noemt. Zo ga je jezelf toch niet tegenover volwassenen noemen?
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 22:07
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-02-2018 19:42
Maar je BENT toch geen mama? Het juiste woord voor vrouw met kind is moeder. 'Mama' is puur hoe je kind jouw noemt. Zo ga je jezelf toch niet tegenover volwassenen noemen?
Blijkbaar doe ik dat wel. En nu?
Alle reacties Link kopieren
Kimm__90 schreef:
21-02-2018 19:51
Blijkbaar doe ik dat wel. En nu?
Dan zul je niet snel serieus worden genomen.
Kimm__90 schreef:
21-02-2018 19:51
Blijkbaar doe ik dat wel. En nu?
Nu ben je een slechte moeder en vrouw. WO diploma of niet. Foei, foei! Jij domme moeder en vrouw :P

De felle reacties hierop verbazen me enorm, waar maken mensen zich druk om?
Alle reacties Link kopieren
Charlar2 schreef:
21-02-2018 19:57
Dan zul je niet snel serieus worden genomen.
Als ik puur beoordeeld word op het feit dat ik mama heb gezegd i.p.v. moeder, dan zegt dat meer over diegene dan over mij denk ik.
Kimm__90 schreef:
21-02-2018 20:03
Als ik puur beoordeeld word op het feit dat ik mama heb gezegd i.p.v. moeder, dan zegt dat meer over diegene dan over mij denk ik.
Je eigen reacties zijn anders ook niet erg volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
21-02-2018 20:05
Je eigen reacties zijn anders ook niet erg volwassen.
Ik heb niemand onvolwassen genoemd en dit is helemaal niet de strekking van het topic.
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
21-02-2018 20:00
Nu ben je een slechte moeder en vrouw. WO diploma of niet. Foei, foei! Jij domme moeder en vrouw :P

De felle reacties hierop verbazen me enorm, waar maken mensen zich druk om?
Precies dit. Ik denk dat ik een nieuw topic ga openen. Mama of moeder? Dan kan iedereen daar de discussie aangaan en kan dit topic hopelijk nog gebruikt worden waarvoor ik het aangemaakte heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven