Werk & Studie alle pijlers

Foto’s/social media en werk

22-02-2018 22:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit in het derde bachelorjaar rechten en ik begin me over het volgende vragen te stellen.

Ik heb een Instagramaccount met best wel veel volgers en waar een aantal foto’s in bikini op staan.
Ook op Facebook heb ik zulke foto’s.

Nu wil ik graag advocate worden en vraag ik me af of dit wel slim is.
Het zijn gewoon vakantie of dagje zon foto’s. Dus geen foto’s van seks seks met mijn vriend of zo. Wel dat dingen als een soort witte huid naast bikini zichtbaar is of billen.

Sowieso is social media eigenlijk wel handig als je advocaat wil worden?
Ik ga waarschijnlijk straf- en/of privaatrecht doen en daarmee aan de slag, dus ik kan met heel verschillende mensen te maken hebben.
Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat social media voor kinderen is maar dat is misschien meer omdat toen ik jonger was het veel gebruikte. Ik gebruik het nu voor contacten met andere jongeren.

Hoor graag ervaringen.
Ik zou het er af halen. Ik zou sowieso nooit foto's in mijn bikini erop zetten, trek dan even snel iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Eraf. Werkgevers checken eerst je profielen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er ook af halen.
Maar je kan je profiel toch ook afschermen dat alleen vrienden het kunnen zien?
Lijkt me dat je je profiel sowieso op prive hebt zodat alleen je volgers het kunnen zien? Ik vind een openbaar profiel (of een prive profiel met honderden volgers) met foto's in bikini sowieso een beetje sneu. Waarom zou je dat doen?
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
22-02-2018 22:47
Ik zou het er ook af halen.
Maar je kan je profiel toch ook afschermen dat alleen vrienden het kunnen zien?
Dat kan maar dat is niet waterdicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik nu toch maar sommige foto’s eraf halen. Sommige staan er al sinds 2011 op en kunnen eigenlijk wel weg. Weet alleen niet of ik alles een voor een eraf haal of op een andere manier alles weg.
Je account verwijderen is sowieso goed.
Alle reacties Link kopieren
Zorg er in ieder geval voor dat je niet onder je eigen naam niet makkelijk te vinden bent op sociale media.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik te modern? Wat is er mis met een bikinifoto? TO is toch ook gewoon een mens?
dkb22 schreef:
22-02-2018 23:00
Ben ik te modern? Wat is er mis met een bikinifoto? TO is toch ook gewoon een mens?
Niets. Ik zou alleen niet zo door cliënten gezien willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
22-02-2018 23:04
Niets. Ik zou alleen niet zo door cliënten gezien willen worden.
Fair enough, ik dacht meer aan werkgevers. Dan is het account op privé zetten inderdaad handiger.
Je weet het antwoord al denk ik anders open je geen topic. Je privacy beschermen is prettiger voor jezelf en ja, toekomstige werkgevers kijken op je profielen
dkb22 schreef:
22-02-2018 23:06
Fair enough, ik dacht meer aan werkgevers. Dan is het account op privé zetten inderdaad handiger.
mijn werkgever hoeft me ook niet in bikini te zien.
Alle reacties Link kopieren
Reken maar dat je cliënten je gaan googlen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je foto's op instagram ook archiveren, dan kan je zelf nog wel je reacties en de foto zien etc. maar de rest niet.
Niet overal ne volle nam gebruik Iris. Gewoon een nickname gebruiken zodat ze niet naar voren komen als jouw naam wordt gegoogled.
Op Facebook zou ik de boel vergrendelen zodat alleen je eigen vrienden dingen zien.

Op Instagram zou ik een alias aannemen.
Je zit niet te wachten op een bandiet (of erger gespuis) die je effe door Google draait en dan Instagram-foto's van jou in bikini tegenkomt.
Of die zo je laatste vakantie-bestemming kan raden.

En ik zou ook hier een nicknaam-change doen.
Alle reacties Link kopieren
wat is dat toch met bikinifoto's tegenwoordig?
mick87 schreef:
22-02-2018 23:49
wat is dat toch met bikinifoto's tegenwoordig?
Liever bikini-foto's dan dat er als toekomstig advocate ergens naaktfoto's van je opduiken.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
22-02-2018 23:53
Liever bikini-foto's dan dat er als toekomstig advocate ergens naaktfoto's van je opduiken.
Ik vind beiden nogal onprofessioneel.
Ik vind het nogal onprofessioneel om bikinifoto's te hebben of foto's die te bloot zijn.
Die zou ik er zeker vanaf halen. Ik zou ook mijn account op prive zetten en eventueel verwijderen en opnieuw beginnen, en ook goed opletten met FB en je profielfoto en coverfoto toch een beetje netjes en professioneel hebben. (Ook niet met drank ect.)

En door foto's geef je toch ook heel veel privé informatie en dat kan nogal erg tegen je gebruikt worden, zeker als advocaat. Dus sowieso voorzichtig zijn met foto's!
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
22-02-2018 22:47
Ik zou het er ook af halen.
Maar je kan je profiel toch ook afschermen dat alleen vrienden het kunnen zien?
Dit idd of onder een andere naam (nickname). Maar als je er weinig mee doet, zou ik gewoon het account verwijderen. Hoop trouwens niet dat Iris de Boer je echte naam is?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een anonieme instagram account nemen voor je vrienden en degene die traceerbaar is naar je eigen naam houden als algemeen net account?
Alle reacties Link kopieren
dkb22 schreef:
22-02-2018 23:00
Ben ik te modern? Wat is er mis met een bikinifoto? TO is toch ook gewoon een mens?
.
Welnee.. maar niets mis aan een bikinifoto vinden is kennelijk meer ouderwets.
Tegenwoordig lijkt alles wel gelijk 'seks' te zijn, als je wat blote huid ziet.

Ik zou het laten staan, dus, als je zelf nog achter die foto's staat. Mogelijk alleen je naam wijzigen, zodat je niet makkelijk te vinden bent. Ik weet dat leraren dat ook doen.

Enneh.. social media is niet alleen voor jongeren. Tenzij je 50 jong vindt ;-)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven