Werk & Studie alle pijlers

Wat is wijsheid?

23-02-2018 13:33 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende week is mijn laatste week bij het bedrijf waar ik nu werk, inclusief dit weekend. Afgelopen dinsdag sloeg bij mij de griep toe. Hoewel ik me vandaag wel iets beter voel, heb ik nog steeds flink koorts en kan ik nog geen vast voedsel eten.
Ik hoop dat ik me morgen beter voel, want ik wil echt niet afbellen. Ik ben daar 'het jonge studentje' en wil niet dat ze denken dat ik er zo even makkelijk probeer af te komen. Het loopt namelijk al totaal niet lekker sinds mijn vertrek bekend is. Maar ja - om nu met een emmer naast me te gaan werken...
Wat is wijsheid? Nu bellen en uitleggen? Eind van de dag afwachten of morgenvroeg? Op het laatste moment afbellen vind ik ook zo wat.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt koorts en kunt dus niet werken. Wel gaan werken met griep is echt niet slim, want daar kun je nog tijden flink last van houden. Pas na minimaal 24 uur koortsvrij kun je weer eens over werken gaan denken.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je
Ik zou echt niet gaan als je ziek bent heel vervelend wel op een ander moment nog waardig afscheid gaan nemen
where ever you go, go with your heart
Ik herken het: Ben ook ooit eens in mijn laatste werkweek ziek geweest. Vond het echt heel irritant want daardoor kon ik mijn werk natuurlijk niet afronden zoals ik wilde of fatsoenlijk afscheid nemen. Mijn collega's en leidinggevenden wisten wel dat het geen onwil was want ik was al weken aan het sukkelen en ben niet zo iemand die snel ziek meld. Heb toen afgesproken dat zodra ik weer beter was ik alsnog afscheid kwam nemen.

Kortom: Ik denk dat je je gewoon ziek moet melden, tenzij je je om ieder kuchje ziek meld snappen ze echt wel dat het niet expres is en als ze dat wel denken dan sturen ze maar een controleur.
Alle reacties Link kopieren
Ziek is ziek. Niet zo moeilijk doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Moet je morgen werken en heb je nu koorts? dan zou ik gewoon nu bellen dat je er waarschijnlijk morgen niet bent en ze morgen op de dag op de hoogte houden van het verdere verloop van je ziekte. (voor zover dat mogelijk is dan)

Als ze vervanging moeten regelen is het voor hun prettiger als ze nu al op de hoogte zijn ipv morgenochtenvroeg.

Als je koorts hebt, niet werken hoor! En als de koorts morgen gezakt is en je je weer beterder voelt, kan je eventueel zondag of maandag weer beginnen.
Sterkte en beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven