Werk & Studie alle pijlers

druggebruik

23-02-2018 18:26 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewijzigd
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-02-2018 22:34
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
99.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je bent een lerares, waarom deel je dit soort persoonlijke informatie met je leerlingen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nog even afwachten. Het zijn pubers, die verzinnen van alles. Veder ook niet meer op reageren, dan wordt het alleen maar leuker.

En hou je voortaan gewoon bij de lesstof. Alle persoonlijk info is echt niet nodig, wordt niemand beter/slimmer van.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Jeetje... Pubers roddelen over iedereen, maak je niet zo druk!
Erg vervelend, maar leerlingen roddelen toch wel. Als je op het matje wordt geroepen door het bestuur dan begrijp ik dat het problematisch wordt.

Ik begrijp trouwens niet waarom je zo stellig je mening moet verkondigen tegenover je leerlingen. Middelengebruik hoef je echt niet aan te moedigen, maar een open houding hierin maakt het voor je leerlingen ook aantrekkelijker om met jou een gesprek aan te gaan als ze worstelen met de behoefte om te experimenteren o.i.d.
Als het ter sprake komt, kun je aangeven dat je tegenstander bent. Verder kun je weinig. Een andere baan heeft weinig zin, lijkt me.

Als je je uiterlijk vervelend vindt, kun je wel kijken of je met make-up wat kan doen om wat meer kleur op je gezihct te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon negeren. Op een andere school gaat misschien wel het praatje dat je het met de geschiedenisleraar doet. Zoek je dan weer een andere baan?
Het zijn pubers hoor. Sta erboven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Leerlingen komen en leerlingen gaan, na een tijdje weet niemand het meer.
Niet zo onzeker! Dit is gewoon des pubers. En ik zou het juist prima vinden dat je iets hebt gedeeld over jezelf. Het is niet iets wat direct raakt aan je huidige privé leven, je hebt niks verkeerds gedaan, je bent ook niet enorm in detail gegaan. Prima hoor. Laat ze lekker roddelen, je hebt aangegeven dat het niet klopt. Laat het doodbloeden.
Je gebruikt toch geen drugs?
Dan hoef je je ook niet rot te voelen.
Kletsen doen mensen toch wel
Onbevangen schreef:
23-02-2018 18:32
Je bent een lerares, waarom deel je dit soort persoonlijke informatie met je leerlingen?
Dit. Ik ben al een poosje van school maar nog nooit heeft een leerkracht verteld over exen, druggebruik -op alcohol na- waar wel discussies over ontstonden omdat alcohol immers een harddrug is. Zie de diverse sites voor drugsverslavingen.

Gaan vertellen dat je ex is overleden aan drugs is wel vragen om problemen, als je gevraagd is waarom je mager bent had je beter een riedel kunnen houden over hoe kwalijk het is om mensen zonder enige kennis van zaken te beoordelen op uiterlijkheden en evt. om je woorden kracht bij te zetten kunnen zeggen dat je schildklier niet goed werkt en daar niet veel aan te doen is.
Dan was er misschien een discussie uitgekomen waar ze over nadenken als ze thuis zijn.

Nu ben je de lerares die het met een junk deed en wel zo erg dat hij is overleden aan die verslaving; je eigen woorden. Ik had op mijn 15e ook echt niet meer geloofd dat je geen junk was na zo'n boodschap uit je eigen mond... Zo zijn pubers, die tellen nog heel simpel 1 + 1 bij elkaar op.

Natuurlijk had je dat verzinsel over je schildklier wel recht moeten zetten aan het eind van de discussie maar imho een goede zet om de discussie op gang te brengen. Dat je niet te snel moet oordelen, zoiets!?!
Niet echt ontopic maar ik dacht zojuist: dat Bad Gateway-probleem is opgelost, wat fijn.
Tot ik mijn eerdere reactie wilde plaatsen... :frusty:

Kunnen die schoolkinderen dat niet verhelpen? Zo moeilijk kan het toch niet zijn!?!

En daar gaan we weer:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de klas uitgelegd dat dit absolute onzin is, dat ik dit zeer beledigend vind
Je gaat in de verdediging; hoe kunnen kinderen jou nu beledigen?
Ergens kan ik er wel inkomen dat ze dit vermoeden omdat ik zelf ook wel vind dat ik qua uiterlijk veel kenmerken heb van iemand die drugs gebruikt.
Maar het is niet zo dus je valt jezelf nogal af.

Als lerares moet je boven je leerlingen staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn conclusie: je bent te open geweest naar de leerlingen. Sommige informatie kun je beter voor jezelf houden. Waarom delen? Middelengebruik en grote consequenties benadrukken snap ik, maar door de persoonlijke gevolgen + uiterlijk maakt voor leerlingen 1+1=2. Zo simpel is het.

Misschien waait het over, ik denk het eigenlijk wel. Leer hiervan, wees NOOIT te open over datgene wat je meemaakt in je privé leven. Succes.
Unicorn1992 schreef:
23-02-2018 21:45
Mijn conclusie: je bent te open geweest naar de leerlingen. Sommige informatie kun je beter voor jezelf houden. Waarom delen? Middelengebruik en grote consequenties benadrukken snap ik, maar door de persoonlijke gevolgen + uiterlijk maakt voor leerlingen 1+1=2. Zo simpel is het.

Misschien waait het over, ik denk het eigenlijk wel. Leer hiervan, wees NOOIT te open over datgene wat je meemaakt in je privé leven. Succes.
Hier ben ik het niet mee eens. Sommige dingen kan je prima delen. Ik zou me er niet druk om maken, het want wel over. Hooguit even met je lg bespreken dat deze roddel er is en of colelga’s leerlingen daar op aan kunnen spreken als ze het horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik pas over het algemeen enorm op met wat ik deel. Ik denk dat dit vooral te maken had met het feit dat leerlingen me eerder al eens vroegen of ik nooit drugs gebruikt had en dat ik daarom zoiets had van 'als ik open en eerlijk ben over mijn verleden gaan ze me betrouwbaar vinden en gaan ze me direct geloven en gaan ze ook wel direct aannemen dat ik een afkeer heb van drugs. Ik had misschien ook ergens wel het gevoel dat ze er wel eens konden achterkomen van mijn ex want hij woonde niet zo heel ver van mijn school. Maar misschien is het net door net te eerlijk te zijn, dat ik bepaalde vermoedens heb aangewakkerd. Ik heb in ieder geval niets te verbergen en daarom moet ik het me eigenlijk ook niet al te fel aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er heel veel aan!
Alle reacties Link kopieren
Je maakt dit veel te groot. Ga bij jezelf na hoe dat komt? Overwegen een nieuwe baan te zoeken vanwege dit is buiten proportie

Lekker laten kletsen en niet meer over hebben
where ever you go, go with your heart
Ik zou er alles aan doen om er niet als een drugsgebruiker uit te zien als ik dat niet was...
Zoek een goede foundation om die donkere kringen te verdoezelen en doe een vrolijk makeupje op.
Waarom zou je je beschaamd en bedreigd voelen door een onwaarheid? Pubers verzinnen toch allerlei dingen. Als ze merken dat ze je ermee raken, gaan ze ermee door. Dus maak je er niet druk om, dan is de lol er waarschijnlijk het snelst af.
Verder verklaar ik je echt 'voor gek' dat je denkt over het zoeken van een nieuwe baan. Je gaat toch zeker niet bij elke tegenslag de handdoek in de ring gooien. Het lijkt me dat je dat je leerlingen toch ook voorhoudt; waarom zelf dan wel doen?
Alle reacties Link kopieren
Onbevangen schreef:
23-02-2018 18:32
Je bent een lerares, waarom deel je dit soort persoonlijke informatie met je leerlingen?
Soms doe je dat. Doe ik ook hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat jullie het zo relativeren. Ik kan het zelf niet goed en voor mij lijkt het écht iets héél groot. Bedankt voor de tips!
Negeren. Hoe vaker jij zegt dat je niet gebruikt hoe vaker jouw naam en drugs in 1 zin vallen. Gewoon niet meer over hebben dus. Je hebt je punt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zaken niet zo groot maken en ook stoppen om van jouw ervaring de ervaring van iedereen te maken.

Ik zou er niet voor weg lopen want dit is blijkbaar de les die je moet leren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik het er over hebben met directie en collega's of best niet over hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven