Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen Centrum voor Afstandsonderwijs?

02-03-2018 00:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond viva-forummers

Ik ben een studente van 20 jaar en binnenkort rond ik mijn bacheloropleiding af. Omdat ik echter misschien niet voldoende budget heb om een tweede bachelor- of masteropleiding te starten, en ik niet zeker ben of ik voor een tweede opleiding recht heb op een studietoelage, ben ik reeds aan het rondkijken of er ook andere alternatieven bestaan voor onderwijs. Ik ben namelijk niet ten volle tevreden met mijn huidige opleidingskeuze, maar omdat ik ooit besliste dat ik dit desondanks wilde afmaken, ben ik niet veranderd van opleiding.

Ik ben dus op zoek gegaan naar alternatieven en botste via het internet op het Centrum voor Afstandsonderwijs. Ik zag dat er een hele reeks aan opleidingen worden aangeboden via deze instelling, aan een opvallend lage prijs en korte duur in vergelijking met de opleiding die ik nu volg en het zou bovendien erkend zijn.

Toch vraag ik me af in hoeverre zo'n certificaat geldig is op de werkvloer? Ik vraag dus of er iemand is die afstandsonderwijs gevolgd heeft (via het CVA of eventueel een andere organisatie/instelling?) en welke ervaring u/jullie heeft/hebben met werkgevers; wordt een certificaat als waardig beschouwd op de werkvloer?

En hoe hebben jullie het aangepakt om stage te volgen in combinatie met werk, aangezien er voor de meeste opleidingen aan het CVA er ook een stage gekoppeld wordt aan het traject van maximum 300 dagen?

Tenslotte vroeg ik me af waaraan ik me moet verwachten; hoe verloopt een examen voor de examencommissie, hoe hebben jullie een stageplaats gevonden (aangezien de hogeschool dit voor ons geregeld heeft in mijn huidige opleiding), hoe verliep de online begeleiding, etc.

Indien jullie me zouden kunnen vertellen over jullie persoonlijke ervaring, zou me dit een pak kunnen helpen!
Alle reacties Link kopieren