Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen Centrum voor Afstandsonderwijs?

02-03-2018 00:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond viva-forummers

Ik ben een studente van 20 jaar en binnenkort rond ik mijn bacheloropleiding af. Omdat ik echter misschien niet voldoende budget heb om een tweede bachelor- of masteropleiding te starten, en ik niet zeker ben of ik voor een tweede opleiding recht heb op een studietoelage, ben ik reeds aan het rondkijken of er ook andere alternatieven bestaan voor onderwijs. Ik ben namelijk niet ten volle tevreden met mijn huidige opleidingskeuze, maar omdat ik ooit besliste dat ik dit desondanks wilde afmaken, ben ik niet veranderd van opleiding.

Ik ben dus op zoek gegaan naar alternatieven en botste via het internet op het Centrum voor Afstandsonderwijs. Ik zag dat er een hele reeks aan opleidingen worden aangeboden via deze instelling, aan een opvallend lage prijs en korte duur in vergelijking met de opleiding die ik nu volg en het zou bovendien erkend zijn.

Toch vraag ik me af in hoeverre zo'n certificaat geldig is op de werkvloer? Ik vraag dus of er iemand is die afstandsonderwijs gevolgd heeft (via het CVA of eventueel een andere organisatie/instelling?) en welke ervaring u/jullie heeft/hebben met werkgevers; wordt een certificaat als waardig beschouwd op de werkvloer?

En hoe hebben jullie het aangepakt om stage te volgen in combinatie met werk, aangezien er voor de meeste opleidingen aan het CVA er ook een stage gekoppeld wordt aan het traject van maximum 300 dagen?

Tenslotte vroeg ik me af waaraan ik me moet verwachten; hoe verloopt een examen voor de examencommissie, hoe hebben jullie een stageplaats gevonden (aangezien de hogeschool dit voor ons geregeld heeft in mijn huidige opleiding), hoe verliep de online begeleiding, etc.

Indien jullie me zouden kunnen vertellen over jullie persoonlijke ervaring, zou me dit een pak kunnen helpen!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dit: www.centrumvoorafstandsonderwijs.be ? Daar moet je heel hard mee oppassen! Die opleidingen zijn inderdaad zeer kort, maar worden meestal niet als gelijkwaardig beschouwd (zeker niet op bachelor- of masterniveau). Google maar eens naar alle klachten die hierover bestaan. Welke opleiding wil je volgen?
Alle reacties Link kopieren
gvdb schreef:
02-03-2018 01:16
Bedoel je dit: www.centrumvoorafstandsonderwijs.be ? Daar moet je heel hard mee oppassen! Die opleidingen zijn inderdaad zeer kort, maar worden meestal niet als gelijkwaardig beschouwd (zeker niet op bachelor- of masterniveau). Google maar eens naar alle klachten die hierover bestaan. Welke opleiding wil je volgen?
Ja, die bedoelde ik inderdaad! Ik vond het ook nogal te mooi om waar te zijn, vandaar dat ik het even wilde navragen. Had al een vermoeden dat deze niet even waardevol bekeken zouden worden, maar ik moet zeggen dat de opleidingen wel interessant klonken. Ik wist nog niet voor de volle honderd procent zeker wat ik wilde volgen, maar als ik hoor dat er inderdaad klachten zijn over dit centrum, dan overweeg ik eventueel om toch maar naar volwassenenonderwijs te stappen in plaats van thuis een opleiding aan te vangen. Bedankt in ieder geval voor je reactie!
Dat is geldklopperij, is ooit al negatief in de pers geweest ook (heb er lange tijd geleden zelf naar gekeken, besloten om het niet te doen). Als je geen tweede bachelor kan betalen, doe dan avondonderwijs.
Alle reacties Link kopieren
Bericht verwijderd.
anoniem_369421 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 15:18
Reden: Niet langer relevant.
95.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2018 15:09
Reden: spam
98.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan je met de bachelor die je hebt niet d.m.v. een schakeltraject terechtkomen bij de master van je keuze?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede ervaring opgedaan bij het centrum voor afstandsonderwijs. Met behulp van bekwame grafisch vormgever (Falco) werd ons de vernieuwingen van de Adobe pakketten aangeleerd. De lessen werden vlot gegeven en opdrachten werden bijgestuurd.
Indien nodig ben ik zeker weer van de partij voor een bijscholing.
Mocht je nog wel een bachelor willen doen, is het vaak handig om je eerste bachelor pas af te maken als je met de tweede al bent begonnen. Dan hoef je namelijk voor de tweede geen instellingscollegegeld te betalen. Tenzij je tweede studie een docent- of gezondheidszorgopleiding is en je nog niet eerder een opleiding in die richtingen heb gedaan, dan betaal je sowieso het alleen wettelijk collegegeld.

O, zie nu pas dat het een oud topic is.
anoniem_63c509de27f5d wijzigde dit bericht op 03-03-2019 13:37
Reden: oud topic
4.95% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven