Werk & Studie alle pijlers

Voor de vierde keer gezakt praktijkexamen

02-03-2018 19:54 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al verklapt ben ik voor de vierde keer gezakt voor mijn praktijkexamen. Ik ben inmiddels al 25 + en nog steeds geen rijbewijs op zak! Onlangs verhuisd naar een kleine stad, ver van mijn familie en vrienden vandaan, waar het ov gewoon heel lastig is. Voel me erg afhankelijk van mijn vriend als ik mijn vrienden en familie wil opzoeken. Zo frustrerend!

Daarnaast voel ik me ook zo dom dat ik nu voor de vijfde keer moet afrijden...

Wilde het gewoon even van me afschrijven en tips zijn altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou iedereen geschikt moeten of kunnen zijn als automobilist? Nooit gesnapt. Ik heb zoiets van: 3 keer opgeweest en gezakt, blijkbaar heb je het dan niet in je. Klaar. En dan kan je binnen 10 jaar niet opnieuw examen doen.

Hetzelfde doen we met allerlei opleidingen: je hebt een examenkans, eventueel nog een her, en als het meezit nog een hernieuwing, maar als het dan nog niks wordt, is het afgelopen. Jammer dan.

Waarom niet hetzelfde systeem bij een rij-opleiding? Ik denk dat het verkeer er niet van opknapt als allerlei mensen die het niet in zich hebben en dan eindelijk na 10 keer slagen, opeens de weg op gaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zak je?
Telkens zelfde fout of telkens iets anders?
Slagen is slagen, dus iemand die zijn rijbewijs haalt, of dat nou in 1 keer lukt of pas na 10 keer, heeft de vaardigheid om auto te rijden, zo simpel is dat Pejeka.

Sweet sugar, jammer dat je gezakt bent, hou vol, al doe je er 8 keer over, het is iets waar je je hele leven plezier van hebt! ( en nee, je bent niet dom, al begrijp ik je teleurstelling) Succes!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-03-2018 19:58
Waarom zou iedereen geschikt moeten of kunnen zijn als automobilist? Nooit gesnapt. Ik heb zoiets van: 3 keer opgeweest en gezakt, blijkbaar heb je het dan niet in je. Klaar. En dan kan je binnen 10 jaar niet opnieuw examen doen.

Hetzelfde doen we met allerlei opleidingen: je hebt een examenkans, eventueel nog een her, en als het meezit nog een hernieuwing, maar als het dan nog niks wordt, is het afgelopen. Jammer dan.

Waarom niet hetzelfde systeem bij een rij-opleiding? Ik denk dat het verkeer er niet van opknapt als allerlei mensen die het niet in zich hebben en dan eindelijk na 10 keer slagen, opeens de weg op gaan.

Bedankt voor je oppepper! 😐
Ik ben nog wel vaker gezakt. Het hielp niet dat ik stikte van de zenuwen.

Uiteindelijk toch geslaagd en dat is ondertussen 20 jaar geleden en ik rij al heel veel jaren schadevrij
Alle reacties Link kopieren
Lady49 schreef:
02-03-2018 20:02
Slagen is slagen, dus iemand die zijn rijbewijs haalt, of dat nou in 1 keer lukt of pas na 10 keer, heeft de vaardigheid om auto te rijden, zo simpel is dat Pejeka.

Sweet sugar, jammer dat je gezakt bent, hou vol, al doe je er 8 keer over, het is iets waar je je hele leven plezier van hebt! ( en nee, je bent niet dom, al begrijp ik je teleurstelling) Succes!
Met wie heb jij liever te maken als je in het ziekenhuis komt: met een arts die gelijk goed zijn examens heeft afgelegd, of met een arts die na veel hangen en wurgen met veel geluk de 12e keer dat hij examen deed met de hakken over sloot zijn papiertje heeft gehaald?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
02-03-2018 19:58
Waarom zou iedereen geschikt moeten of kunnen zijn als automobilist? Nooit gesnapt. Ik heb zoiets van: 3 keer opgeweest en gezakt, blijkbaar heb je het dan niet in je. Klaar. En dan kan je binnen 10 jaar niet opnieuw examen doen.

Hetzelfde doen we met allerlei opleidingen: je hebt een examenkans, eventueel nog een her, en als het meezit nog een hernieuwing, maar als het dan nog niks wordt, is het afgelopen. Jammer dan.

Waarom niet hetzelfde systeem bij een rij-opleiding? Ik denk dat het verkeer er niet van opknapt als allerlei mensen die het niet in zich hebben en dan eindelijk na 10 keer slagen, opeens de weg op gaan.
Dit dus voor een stuk.
Waarom maar blijven gokken met 't leven van de mensen op straat?

Blijkbaar ongeschikt als chauffeur. Klaar.
Ik pleit na 2 à 3 keer niet slagen dus voor een soort "wachttermijn" van minstens 5 jaar voor je nog een keer mag.


Waar je gaat wonen kies je voor een stuk nog altijd zelf.
Zoek dus een dak boven je hoofd in een dorp waar wél beter openbaar vervoer is.

Ik heb zelf héél bewust geen rijbewijs.
En heb daar bij de aankoop van mijn huis dus héél erg rekening mee gehouden.
In een stad met veel openbaar vervoer, niet te ver van 't treinstation, vlotte bereikbaarheid naar andere steden, ...
En ook mijn partner - met rijbewijs en wagen - vond het een héél belangrijk criterium.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de 5e keer geslaagd. Inmiddels al 35 jaar mn rijbewijs en 1x achterop een ander gereden. Als je slaagt heb je alles goed onder de knie, of dat nu na 1x of 10x is. Echt rijden leer je toch pas door het vaak te doen en niet na 20 uur les.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
@Perkele: Ik zak op kleine fouten, mijn rij instructeur is het er vaak ook niet mee eens geweest. Er is geen enkel keer sprake geweest van een onveilige situatie of waarbij de examinator moest ingrijpen. Het rijden gaat in principe best goed, heb er ook echt alle vertrouwen in dat ik het kan en er helemaal klaar voor ben. Dat maakt het misschien extra zuur...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-03-2018 20:05
Met wie heb jij liever te maken als je in het ziekenhuis komt: met een arts die gelijk goed zijn examens heeft afgelegd, of met een arts die na veel hangen en wurgen met veel geluk de 12e keer dat hij examen deed met de hakken over sloot zijn papiertje heeft gehaald?
Door die met de meeste ervaring :-)
Ik heb het de vijfde keer gehaald! Kreeg toen zo’n speciaal examen. Krijg jij dat nu ook? Ik vond dat erg prettig. Een goede tip die mijn laatste instructeur gaf was dat je ver vooruit op de weg moet kijken, wat daar gebeurt. Niet teveel net voor je op de weg. Mn moeder gaf later aan dat de eerste tip was die haar instructeur destijds gaf :P
Ik had erg de neiging om teveel in Mn hoofd te zitten; wat als er nu dit of dat zou gebeuren wat moet ik dan doen, etc. I.p.v. gewoon kijken, weg leeg: gaan.
Sweetsugar, er is nog hoop! Ik ben ook vier keer gezakt, was inmiddels ook 25+. Toen ben ik overgestapt naar een andere rijschool, waar je altijd van twee verschillende instructeurs les krijgt voor je op examen mag. Vond ik heel prettig, want zo'n tweede instructeur ziet toch altijd weer andere dingen dan je vaste instructeur. En ja hoor, de vijfde keer ben ik geslaagd en ik rij nu alweer een aantal jaar dagelijks en schadevrij auto :-)
Ga lessen in je nieuwe dorp, dan heb je tijdens je examen niet met trams te maken. Mijn moeder haalde t ook pas de 5e keer en ben toch blij dat ze die zelfstandigheid heeft. Gewoon blijven doorzetten dus.
redbulletje schreef:
02-03-2018 20:13
Ga lessen in je nieuwe dorp, dan heb je tijdens je examen niet met trams te maken. Mijn moeder haalde t ook pas de 5e keer en ben toch blij dat ze die zelfstandigheid heeft. Gewoon blijven doorzetten dus.
En wat doe je dan - stel dat je het haalt - dat je na een week of 2 weken toch naar een stad met trams moet met de wagen?
Ongelukken veroorzaken?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorgaan!

Ik ben ook de vierde keer pas geslaagd.
Is zo, n meerdaagse cursus niks voor je?
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 03-03-2018 11:19
0.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-03-2018 20:05
Met wie heb jij liever te maken als je in het ziekenhuis komt: met een arts die gelijk goed zijn examens heeft afgelegd, of met een arts die na veel hangen en wurgen met veel geluk de 12e keer dat hij examen deed met de hakken over sloot zijn papiertje heeft gehaald?
Wat heb jij dan gestudeerd als ik vragen mag?
Tornacense schreef:
02-03-2018 20:15
En wat doe je dan - stel dat je het haalt - dat je na een week of 2 weken toch naar een stad met trams moet met de wagen?
Ongelukken veroorzaken?
Nee hoor, maar dan heb je niet meer met al die lastige regeltjes te maken en ga je gewoon met de flow of sta je voor de zekerheid wat langer stil zonder dat je er door je examinator op afgerekend wordt. Ik heb ook in een niet stadse omgeving afgereden en trotseer ook gewoon de zoveelbaans highway bij LA en rij links in Australie zonder daar ooit les in te hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Sweetsugar schreef:
02-03-2018 20:07
@Perkele: Ik zak op kleine fouten, mijn rij instructeur is het er vaak ook niet mee eens geweest. Er is geen enkel keer sprake geweest van een onveilige situatie of waarbij de examinator moest ingrijpen. Het rijden gaat in principe best goed, heb er ook echt alle vertrouwen in dat ik het kan en er helemaal klaar voor ben. Dat maakt het misschien extra zuur...
Ja, ik heb het zelf in Amsterdam moeten doen. Heb zelf het idee dat het ook echt heel erg afhangt van wie je naast je hebt zitten. Hoe zuur het ook is.. ik zou gelijk weer doorgaan! En geloof mij, ik weet dat het bakken met geld kost. Voel je even flink zuur en ga weer verder, des te eerder je dat papiertje hebt.
Het ligt er inderdaad ook aan wie je examinator is. Ik heb het geluk gehad dat ik bij de 2e keer slaagde, al reed ik toen slechter dan de 1e keer. Maar de 2e keer had ik een hele fijne lieve man naast me.

Succes TO! Het is even doorbijten maar uiteindelijk heb je wel dat roze pasje in bezit ;) Het is echt een vrijheid als je hem hebt.
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
02-03-2018 20:22
Wat heb jij dan gestudeerd als ik vragen mag?
Rechten in Leiden en Internationale Hotelschool in Monaco. Beide opleidingen met goede resultaten afgesloten, zonder herexamens.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 2 masters, en toch 5x afgereden :hello:
ik geef mn bek ook maar een douw
Zelf ook rijbewijs bij de vijfde keer pas gehaald, deed toen een staatsexamen. Ik had hele erge faalangst, tijdens rijlessen ging het prima, tijdens examen sloeg ik dicht. Bovendien geldt voor autorijden hetzelfde als bij het leren van een vak: het echt leren doe je pas in de praktijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook 5x over moeten doen. En die 5e keer reed ik echt niet beter dan de 3e of 4e keer.

Hou vol!
Tip: Doe een faalangst Examen.
Ik vind rij examens af en toe een beetje tossen. Je kan zo iets fout gaan en er is altijd een stuk van geluk nodig.

Zelf 2x gezakt. En merkte dat ik met faal angst (dubbel zoveel tijd en een kerel die rekening houd met angst) je toch wat rustiger kan zitten.

Verder Kun je ook denken om in "stukken" af te rijden volgens mij maar daar moet je je rijschool voor vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven