Werk & Studie alle pijlers

Verveling door parttime werk

16-03-2018 18:10 1488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na maanden thuis te hebben gezeten, sinds kort eindelijk een baan gevonden voor 24 uur per week! Lekker bezig dus en voldaan thuiskomen. Alleen nu heb ik een probleem: er blijven per week nog zo'n 3-4 'vrije' dagen over. Dus op dagen dat ik niet moet werken verveel ik mij kapot, net als tijdens het werk zoeken eerder. Boodschappen doen en huishouden kost een paar uurtjes per week, ik heb niet echte hobby's, geen relatie, geen kinderen. weinig sociale contacten... Luxeprobleem? Ik lees veel maar dat is ook maar stil en een goed boek doet de tijd sneller gaan, maar toch. Hoe kan ik het contrast verkleinen tussen werkdagen en niet-werkdagen? Meer uren werken is (voorlopig) niet mogelijk.
Netflix.
Een andere/tweede baan zoeken?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
16-03-2018 18:12
Netflix.
Dat gaat op den duur ook vervelen...

Een tweede baan overweeg ik misschien binnenkort maar nu kan ik de hele week worden ingezet dus dat maakt een tweede baan erg lastig te combineren. Ik kan ervan rondkomen, dat is het probleem niet. Maar op niet-werkdagen kom ik er dus achter dat ik eigenlijk niet veel doe in het leven verder behalve een beetje lezen, tv-kijken, eten. Zo'n dag zonder invulling duurt érg lang en dat dan 3-4x per week.
Alle reacties Link kopieren
Iets van een studie erbij doen? Vrijwiliggerswerk?
Alle reacties Link kopieren
Tinderen.
Vrijwilligerswerk
Sporten, fietsen, wandelen
ik geef mn bek ook maar een douw
De rest van de tijd op zoek naar een andere baan met meer uren?

Of uitzoeken waarom je je 'verveelt' als je niet moet werken. Want ik verveel me nooit. Zat te doen. Of juist lekker niet.
Verder blijven zoeken naar iets met meer uren?
YouTube en eventueel Netflix afstruinen naar series?
Uitslapen?

Hier ongeveer hetzelfde "luxeprobleem".
Alleen werk ik 19u en zal het nooit meer worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken je probleem. Hier wat tips/ideeën:
-wandelen/fietsen in je omgeving
-(beginnen met) sporten bij een vereniging of sportschool
-hobby's uitproberen. Waar liggen je interesses? Wat vond je vroeger leuk om te doen?
-Verdiepen in onderwerpen die je interessant vind of een thuisstudie volgen
-Vrijwilligerswerk doen (ook goed voor het sociaal contact aspect)
-Nieuwe taal leren via duolingo (gratis)
-Sociale contacten opdoen. Dit kan tegenwoordig ook via internet: er zijn facebookpagina's waar mensen op zoek zijn naar sociale contacten. Wellicht iemand bij jou in de buurt!

Zelf zie ik mijn vrije tijd nu als tijd die ik kan gebruiken om mijzelf verder te ontwikkelen. Ik probeer te ontdekken wat ik leuk vind om te doen qua hobby's. Meer aan mezelf te werken door te sporten bv.
Alle reacties Link kopieren
Hoe deed je dat anderhalf jaar lang toen je werkloos was dan?
Als je geen hobby hebt is dit een goed moment er eentje te vinden.

Je kunt een leuke sport zoeken;
Je kunt creatief bezig zijn (bij de Action spul genoeg als je goedkoop wilt kijken wat je leuk vind);
Je kunt iets verzamelen;
Je kunt muziek maken/zingen.

Verder is aansluiten bij een wandelgroep misschien leuk? Of vrijwilligerswerk?
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
16-03-2018 18:39
Hoe deed je dat anderhalf jaar lang toen je werkloos was dan?
Op de automatische piloot? Nu voelen de dagen dat ik niet werk meteen weer als die oude nutteloze dagen. Denk dat dit ook met sociaal contact te maken heeft, ik woon alleen dus dan is het automatisch stil en best saai. Op het werk ben je direct onder de mensen.
Alle reacties Link kopieren
Hobby's?
Gezondere maaltijden, huisje opknappen, tuinieren, achterstallig onderhoud wegwerken, mantelzorg, vrijwilligerswerk, creatief met kurk. Echt ik heb 40 uur in een dag nodig. Ook jij komt vast wel een hobby tegen, gewoon eens goed over nadenken!
Alle reacties Link kopieren
Hm... misschien had je gedacht dat dat verveel-probleem opgelost was als je eenmaal werk zou hebben. En valt dat nu tegen. Maar het is wel een luxeprobleem hoor! Zorg dat je een structuur gaat maken voor die dagen. Op tijd opstaan, ontbijten, rondje hardlopen, even wat drinken, douchen, beginnen met wat huishoudelijkheden, rondje boodschappen, in de bibliotheek wat tijdschriften doornemen... een dag is toch zo voorbij? En je hebt ook minder tijd om dingen als tandarts en kapper in te plannen, dus dat komt ook allemaal op de dagen dat je niet werkt. Misschien een website op gaan zetten en daar zelfstudie voor doen?
Echt, er komt een tijd dat je snakt naar vrije tijd... Ik koester zelf mijn vrije woensdag en moet dan echt even bijladen. Ik vind het heel fijn om zo'n afspraken-en-dingen-dagje te hebben maar meestal gaan die wel op aan bovenstaand lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Diamond painten?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de oplossing niet zoeken in meer werk. Daar hoort het leven toch niet (alleen maar) om te gaan..? Als enkel werk bij jou verveling wegneemt, wil je dan niet iets vinden om je leven fijner en zinvoller te maken voor jezelf? Als je geen hobby's hebt kun je ze bijvoorbeeld zoeken. Of een leuke cursus? Sport?
Alle reacties Link kopieren
Creatief bezig zijn: diamond painting, haken, breien, kleuren voor volwassenen, koekjes/cupcakes bakken en versieren, schilderen, sierraden maken...

Koken: soep maken 'from scratch' (dus ook de bouillon zelf trekken) en invriezen, pastasaus/curry maken en invriezen, taart/koekjes/cake bakken (tip: neem mee naar je werk, zijn je collega's ook blij), stoofpot maken, zelf siroop of ijs maken...

Nuttig: de kasten uitsoppen, bij de eenzame buur langsgaan, ouderen aanbieden boodschappen te doen, cursus volgen om je kennis binnen je vakgebied bij te spijkeren...

Overige: legpuzzels leggen, handelen op marktplaats, recensies schrijven over de boeken die je leest, (window)shoppen op AliExpress, spelletjes spelen (zoek eens op 'chocolatier free download' of 'wandering willows free download', met die spelletjes ben je echt wel een aantal uur zoet)...
Alle reacties Link kopieren
Want er is niks anders mogelijk dan ofwel in loondienst werken, ofwel lusteloos thuis op de bank zitten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het kan in NL maar in België kan je naast een baan voor een werkgever ook nog zelfstandige zijn in bijberoep.

Misschien is dat iets voor je? Dan kan je in je bijberoep werken op momenten dat het je past.
Vrijwilligerswerk? Doe je meteen nieuwe contacten op.
Alle reacties Link kopieren
O, en een totaal andere optie: therapie. Even loepen leert dat dat best handig kan zijn voor jou.
Kan me jouw situatie heel moeilijk voorstellen. Zonder te loepen, op basis van dit topic zou ik mijn tijd in jouw situatie vullen met vrijwilligerswerk en sporten. Zou beiden ook gebruiken om sociale contacten op te doen zodat ik met de opgedane contacten lekkere de kroeg in kan gaan /fimpje pakken etc.

Qua sport dus een teamsport, of een lesje. Bijv een vechtsport, racefietsen, volleybal, tennis, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet echt een luxeprobleem als je de tijd niet weet in te vullen.

Ga goed bij jezelf na waar je interesses liggen. Zelfontwikkeling, denk aan cursussen zoals op Coursera te vinden zijn (kun je zelfs certificaten voor krijgen). Of een tijdrovende passie of hobby, zoals een instrument, schilderen. En sporten? Vrijwilligerswerk?
Er is toch wel iets wat je leuk vindt om te doen? Dan ga je dat doen en heb je gelijk een hobby en je leert misschien wel nieuwe mensen kennen.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft elders dat je pas op15 maart je eerste werkdag te hebben gehad. Hoe kan je dan nu al weten dat je je gaat vervelen de andere dagen?
Vaak gaat er best wel energie zitten in een nieuwe baan en zeker de eerste weken is het fijn om dan een beetje bij te komen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven