Werk & Studie alle pijlers

Salaris allround finance medewerker

17-03-2018 01:20 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande donderdag heb ik een afspraak bij mijn nieuwe werkgever om het salaris te bespreken. Wat zou ik kunnen vragen op basis van de functie en mijn achtergrond? Ik ben overigens de enige kandidaat en ze bieden mij een jaarcontract aan.

De functie is allround finance medewerker voor 28 uur per week en op HBO niveau. Ik ga de administratie van 8 BV’s verwerken en bijhouden. Ik verricht alle financiële en administratieve werkzaamheden, behalve de salarisadministratie en de belastingaangiftes. Ik ben 32 jaar en heb 7 jaar relevante werkervaring.
Alle reacties Link kopieren
Je vorige salaris nemen en er een bedrag bovenop doen. Wat jou redelijk lijkt.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Vacatures zoeken en kijken wat daar wordt geboden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Doe je ook geen aangifte OB?

In hoeverre is het werk moeilijk en in hoeverre moet je veel switchen tussen taken?
Handelsbedrijf, productie? Zit je met prijscalculaties of alleen inboeken, factureren en betalen?
Het kan wel hbo zijn, maar de inhoud van de taken zijn voor mij altijd leidend in het bepalen van het uurloon. Ook CAO kan leidend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga van een non profit organisatie naar een handelsbedrijf zonder CAO. Om mijn huidige salaris te nemen plus een bedrag er bovenop lijkt me niet marktconform. Om goed te onderhandelen, moet ik het wel kunnen onderbouwen.

Al dagen ben ik op internet aan het vergelijken, maar van ongeveer vergelijkbare vacatures met salarisindicatie word ik niet veel wijzer, want die bedragen lopen nogal uiteen.

Ik doe geen aangifte OB. Dat wordt aan de accountant overgelaten. Zoals het er nu naar uitziet, zal ik continu moeten schakelen tussen werkzaamheden, maar daarbij wel goed blijven presenteren en secuur kunnen werken. Daarom werd er in de vacature expliciet om een bepaalde HBO diploma gevraagd. Mij is verteld dat de werkzaamheden zullen zijn: inboeken, factureren, betalen, debiteurenbeheer, crediteurenbeheer, ondersteuning sales afdeling met facturatie, correcties maken, diverse calculaties maken, contact onderhouden met de accountant en een keer per maand de cijfers overleggen aan de directie.
Op ft basis minimaal 3000 bruto per maand. Ik zie nog wel eens dit soort functies en salarissen, ook wel mensen die minder verdienen maar daar zou ik het niet voor doen. Val je direct onder de directie of is er een manager finance?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-03-2018 11:10
Op ft basis minimaal 3000 bruto per maand. Ik zie nog wel eens dit soort functies en salarissen, ook wel mensen die minder verdienen maar daar zou ik het niet voor doen. Val je direct onder de directie of is er een manager finance?
Ik val direct onder de directie en ben de enige finance medewerker. De hele boekhouding en alle administratieve werkzaamheden daaromheen zijn mijn verantwoordelijkheid.
Milestone schreef:
17-03-2018 10:41
Ik ga van een non profit organisatie naar een handelsbedrijf zonder CAO. Om mijn huidige salaris te nemen plus een bedrag er bovenop lijkt me niet marktconform. Om goed te onderhandelen, moet ik het wel kunnen onderbouwen.

Al dagen ben ik op internet aan het vergelijken, maar van ongeveer vergelijkbare vacatures met salarisindicatie word ik niet veel wijzer, want die bedragen lopen nogal uiteen.

Ik doe geen aangifte OB. Dat wordt aan de accountant overgelaten. Zoals het er nu naar uitziet, zal ik continu moeten schakelen tussen werkzaamheden, maar daarbij wel goed blijven presenteren en secuur kunnen werken. Daarom werd er in de vacature expliciet om een bepaalde HBO diploma gevraagd. Mij is verteld dat de werkzaamheden zullen zijn: inboeken, factureren, betalen, debiteurenbeheer, crediteurenbeheer, ondersteuning sales afdeling met facturatie, correcties maken, diverse calculaties maken, contact onderhouden met de accountant en een keer per maand de cijfers overleggen aan de directie.

Het werk is qua inhoud een MBO-functie. Zeker als je niet eens zelf de aangifte OB doet. Ik vind de werkzaamheden nu niet bepaald heel ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Voor deze functie is het lastig te zeggen. De werkzaamheden komen voor mijn gevoel niet echt overeen met het gevraagde niveau. Als je de omzetbelasting, eventueel intrastat, consolidaties ed erbij oppakt zou dat meer het vereiste HBO diploma verklaren.
Luca12 schreef:
17-03-2018 12:07
Voor deze functie is het lastig te zeggen. De werkzaamheden komen voor mijn gevoel niet echt overeen met het gevraagde niveau. Als je de omzetbelasting, eventueel intrastat, consolidaties ed erbij oppakt zou dat meer het vereiste HBO diploma verklaren.
Ik vind het ook lastig. Wordt bijvoorbeeld ook bepaald inzicht verwacht, verbetervoorstellen e.d.
Als enige finance medewerker zul je waarschijnlijk ook de lastige klussen zelf moeten oppakken, piekmomenten alleen opvangen.
TO waar denk je zelf aan?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad als een mbo functie. 3000,- bruto lijkt me aan de hoge kant
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik vind het ook een mbo functie. Het valt mij wel vaker op dat ze graag een Hbo’er willen hebben voor mbo functies. Bij ons zou je niet meer verdienen dan € 3.000,- op basis van een fulltime werkweek.
JollyRider schreef:
17-03-2018 12:15
Klinkt inderdaad als een mbo functie. 3000,- bruto lijkt me aan de hoge kant
Hangt er wel vanaf of je alleen functioneert als soort van verlengstuk van het administratiekantoor, of zelf ook inzicht moet hebben. Dus eigenlijk of dit bedrijf voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met een overwegend mbo-functie voor dito salaris, maar ondertussen wel de voordelen van hbo-vaardigheden verwacht.
Alle reacties Link kopieren
TO, waarom vind jij dit inhoudelijk een passende functie?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
MinkeDeWit schreef:
17-03-2018 12:19
Hangt er wel vanaf of je alleen functioneert als soort van verlengstuk van het administratiekantoor, of zelf ook inzicht moet hebben. Dus eigenlijk of dit bedrijf voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met een overwegend mbo-functie voor dito salaris, maar ondertussen wel de voordelen van hbo-vaardigheden verwacht.
Voor welk onderdeel van de werkzaamheden zou dan inzicht kunnen worden verwacht? Ik zie geen zaken die niet door een MBO’ er gedaan kunnen worden.
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 12:22
Voor welk onderdeel van de werkzaamheden zou dan inzicht kunnen worden verwacht? Ik zie geen zaken die niet door een MBO’ er gedaan kunnen worden.
Verbetervoorstellen, analyses, rapportages. Hbo/mbo is ook niet echt een enorm verschil volgens mij. Zelfs voor OB-aangiften hoef je geen specifieke scholing te hebben. Maar ik vind wel dat er een prijs aan mag hangen als je eindverantwoordelijk bent.
MinkeDeWit schreef:
17-03-2018 12:25
Verbetervoorstellen, analyses, rapportages. Hbo/mbo is ook niet echt een enorm verschil volgens mij. Zelfs voor OB-aangiften hoef je geen specifieke scholing te hebben. Maar ik vind wel dat er een prijs aan mag hangen als je eindverantwoordelijk bent.
Ik lees niet dat TO dat soort werkzaamheden moet doen. Ze is alleen het doorgeefluik voor de accountant. Factureren, debiteurenbeheer en gegevens invoeren is nu ook niet bepaald hogere wiskunde.
Alle reacties Link kopieren
Voor de functie zoals TO hem omschrijft zou ik op zoek gaan naar een goede, verantwoordelijke MBO-er. Die zijn minder snel uitgekeken op deze functie en ik ken er een aantal die ik deze taken kan laten uitvoeren zonder dat ze aansturing nodig hebben.
Luca12 schreef:
17-03-2018 12:54
Voor de functie zoals TO hem omschrijft zou ik op zoek gaan naar een goede, verantwoordelijke MBO-er. Die zijn minder snel uitgekeken op deze functie en ik ken er een aantal die ik deze taken kan laten uitvoeren zonder dat ze aansturing nodig hebben.
HBO zegt mij niet zoveel. Er zijn ondertussen zoveel HBO’ers die wel een diploma hebben, maar helemaal geen HBO-denkniveau bezitten. Als je maar lang genoeg in de schoolbanken zit dan komt zo’n diploma er wel en bij veel opleidingen is de lat een stuk lager gelegd. Ik denk dat de diploma-inflatie er mede de oorzaak van is dat zoveel jonge mensen een burnout krijgen. Je denkt dat je heel veel weet en kan, omdat je een HBO-diploma op zak hebt, maar in de praktijk blijkt dat je op je tenen moet lopen, omdat er veel kennis en vaardigheden nog ontbreken.

Geef mij maar een slimme praktisch ingestelde MBO’er die van aanpakken weet dan een HBO’er die denkt dat hij alles weet, maar in de praktijk nog niets kan laten zien. Het ligt dus helemaal aan de persoon.
Alle reacties Link kopieren
Milestone schreef:
17-03-2018 10:41
Ik ga van een non profit organisatie naar een handelsbedrijf zonder CAO. Om mijn huidige salaris te nemen plus een bedrag er bovenop lijkt me niet marktconform. Om goed te onderhandelen, moet ik het wel kunnen onderbouwen.

Al dagen ben ik op internet aan het vergelijken, maar van ongeveer vergelijkbare vacatures met salarisindicatie word ik niet veel wijzer, want die bedragen lopen nogal uiteen.

Ik doe geen aangifte OB. Dat wordt aan de accountant overgelaten. Zoals het er nu naar uitziet, zal ik continu moeten schakelen tussen werkzaamheden, maar daarbij wel goed blijven presenteren en secuur kunnen werken. Daarom werd er in de vacature expliciet om een bepaalde HBO diploma gevraagd. Mij is verteld dat de werkzaamheden zullen zijn: inboeken, factureren, betalen, debiteurenbeheer, crediteurenbeheer, ondersteuning sales afdeling met facturatie, correcties maken, diverse calculaties maken, contact onderhouden met de accountant en een keer per maand de cijfers overleggen aan de directie.
Dat iets niet marktconform is, is een argument waar zij mee moeten komen, he. Je krijgt een jaarcontract, schrijf je. Had je eerst een contract voor onbepaalde tijd? Dan mag je best wat eisen hoor.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Maar niet aan de functie. Wat TO beschrijft is geen hbo functie
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
17-03-2018 13:07
Maar niet aan de functie. Wat TO beschrijft is geen hbo functie
3000 bruto is ook geen hbo-salaris als je 7 jaar ervaring hebt.
winterqueen schreef:
17-03-2018 13:06
Dat iets niet marktconform is, is een argument waar zij mee moeten komen, he. Je krijgt een jaarcontract, schrijf je. Had je eerst een contract voor onbepaalde tijd? Dan mag je best wat eisen hoor.
Je krijgt nergens meer direct een contract voor onbepaalde tijd. Eisen klinkt wel erg dwingen, maar vragen staat altijd vrij.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-03-2018 13:08
3000 bruto is ook geen hbo-salaris als je 7 jaar ervaring hebt.
Inderdaad, maar voor deze functie asn de hoge kant imho.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 13:10
Je krijgt nergens meer direct een contract voor onbepaalde tijd. Eisen klinkt wel erg dwingen, maar vragen staat altijd vrij.
Ik bedoel niet dat ze een contract voor onbepaalde tijd moet eisen, maar dat het feit dat ze nu 'maar' een jaarcontract krijgt best mag terugkomen in het salaris.
Winter is coming...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven