Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiestress

09-04-2018 12:11 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er niemand die blij wordt van solliciteren. Ik in ieder geval niet.

Op dit moment ben ik op zoek naar nieuw werk. Ik hou van mijn vak maar de visie van mijn huidige school past niet bij mij. Na overleg hebben wij dus besloten dat ik mijn contract uitzit en verder zoek.

Zodoende. Ik heb veel ervaring, maar voornamelijk veel vervangingsbanen. Het was in mijn eerste jaar gewoon lastig om iets vasts te vinden. Dit jaar fulltime voor deze school gewerkt. Misschien dat bedrijven dit raar vinden?

Mijn laatste gesprek was heel open en gezellig vond ik, maar ik heb geen idee of het iets gaat worden. Hoe weet ik of ik het goed doe? Ik ben altijd prima voorbereid en mij bewust van mijn sterke en zwakke punten.

Wat ook lastig is, is dat ik ga samenwonen in de zomer en daarvoor niet al mijn spaargeld wil opmaken.

Hoe zorg ik er voor dat ik de baan krijg? Recruiters? Docenten?
Probeer het eens bij Maandag, die zitten te springen om docenten!
Alle reacties Link kopieren
Maandag is een uitzendbureau. Daar heb ik niet echt behoefte aan. Ik wil voor een school zelf werken, niet voor hen. Daarbij moet je dan alsnog op gesprek bij de school...
Alle reacties Link kopieren
Hebben we het hier over lesgeven op een basisschool, middelbare school, mbo of hoger?
En in welke omgeving?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Inschrijven bij Meesterbaan? Dan krijg je vacatures van de scholen zelf in je mailbox.
Alle reacties Link kopieren
Middelbare school. Ik zit al op MB en wacht nu van zeker 8 scholen op antwoord. Mijn brief is prima.

Ik vind het alleen lastig om een gesprek te peilen. Wat willen ze horen/zien? Ik ben best vaak na een gesprek afgewezen. Ook wel aangenomen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
violetskies schreef:
09-04-2018 12:19