Werk & Studie alle pijlers

Kopopleiding lerarenopleiding

13-04-2018 21:20 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!! In Juni hoop ik mijn Bachelor Social work te behalen. Op dit moment werk ben ik naast mijn studie werkzaam als woonbegeleid(st)er voor jongeren met een beperking en gedragsproblematiek.

Ik zit te twijfelen om na de zomer de kopopleiding lerarenopleiding in Tilburg te gaan volgen. Ik zou namelijk graag gaan werken binnen het speciaal onderwijs, maar daarvoor moet ik natuurlijk wel mijn onderwijsbevoegdheid halen.

Mijn vraag: Zijn er lezers die ervaring hebben met deze opleiding? Zo Ja, heb je de voltijd/deeltijd variant gedaan? En viel dit te combineren met een parttime baan? Ik heb vernomen dat je de opleiding ook in een verkort traject van 1 jaar kan volgen, klopt dat?

Alvast bedankt!
Life begins at the end of your comfortzone
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet de kopopleiding, maar volg wel een lerarenopleiding in deeltijd, ook in Tilburg. Deeltijd bevalt me goed, omdat ik ernaast genoeg tijd over houd om te werken (nog niet in het onderwijs). Ik heb ook de tegemoetkoming leraren aan kunnen vragen, dat scheelt veel in kosten. Misschien heb jij daar ook wat aan, of als je van plan bent direct het onderwijs in te gaan kun je kijken of de lerarenbeurs passend is voor jou.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Momenteel volg ik de kopopleiding. Ook ik heb Social work gestudeerd hiervoor. Het bevalt me enorm en ik vind het veel leuker dan de opleiding van hiervoor. Wel pittig, in een jaartje, maar prima te doen!

Als je meer vragen hebt mag je me een berichtje sturen!
Ik lees je vragen nu pas. De kopopleiding is een opleiding van 1 jaar; niet langer toch? Ik besteed vier dagen in de week aan de opleiding (stage+school). Je kan daarnaast nog werken, maar de opleiding kost veel tijd (thuisstudie ook).
Ik heb alweer 10 jaar geleden de kopopleiding gedaan. Het duurt een jaar, is voltijd en best pittig. Maar het is zeker te doen. Hou er wel rekening mee dat je, vergeleken met een reguliere lerarenopleiding, weinig ‘vlieguren’ voor de klas maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven