Werk & Studie alle pijlers

Baas reageert niet bij deadline

15-04-2018 08:13 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een deadline waarbij ik een abstract in kan leveren om op congres te gaan. Hierin zou ik mijn nieuwste data laten zien. Ter goedkeuring heb ik het aan mijn baas gestuurd maar die reageert niet.

Ik zit in dubio over wat ik nu het beste kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heb je het gestuurd? Ik kan me voorstellen dat hij op zondagochtend om 8 uur nog niet naar zijn werkmail kijkt.
Welke afspraken heb je hierover gemaakt?
Hoe gaat dit normaal gesproken? Heb je afspraken met hem gemaakt over de tijdlijn naar indienen toe?

Is het gebruikelijk dat je zonder zijn goedkeuring dingen inlevert? Is hij vermeld als co-auteur?
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem later op de dag bellen?
Weet hij dat hij het moet beoordelen?
Kun je het ook zonder zijn goedkeuring insturen als je hem niet kunt bereiken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik dien zelf ook regelmatig abstracts in. Ik laat het ook altijd checken. Maar een deadline is een deadline... ikzou het indien proces helemaal volgen en als je vanavond geen reactie hebt rond 9 uur indienen. He tis ook zonde als je miss een presentatie op een congres mist hierdoor...
Maar lastig! Wanneer heb je het naar je baas gestuurd? Miss een meer directe collega polsen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook managers die nergens op reageren en ook niet op mails...tenzij je er een consequentie aan verbindt.

Dus ik doe het meestal zo.

Best ....,

Ik stuur hierbij ... wat bedoelt is voor de presentatie van ... op datum.

Graag ontvang ik op- en aanmerkingen. Mocht ik op uiterlijk 14 april geen reactie hebben ontvangen dan ga ik er vanuit dat het akkoord is en zal ik het op deze wijze presenteren.

Mvg, Amber


Ook zaken waarbij zij niet reageren omdat het zogenaamd allemaal eigen verantwoordelijkheid is leg ik vast. Op die en die datum heb ik zus en zo voorgelegd met de wens om daar de volgende afspraak over te maken... Helaas heb je daar niet op gereageerd dan wel aangegeven dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is. Ik kan mij hier niet vinden en verzoek daarom om deze mail op te nemen in mijn (personeels)dossier.

Dan wel hierbij bevestig ik dat wij niet tot afspraken zijn gekomen ondanks mijn uitdrukkelijke herhaalde verzoeken. Ik neem deze mail op in de projectadministratie, het dossier, bla bla.

Ik heb inmiddels de ervaring dat men wel degelijk reageert wanneer je het vast legt en formaliseert simpel weg omdat het bij ze terug kan komen. Met alle respect maar managers behoren tot de hoog functionerende psychiatrisch patiënten (anti sociale persoonlijkheden, autisten en narcisten, vermijdende persoonlijkheden, theatrale, ..etc) van een bedrijf en die moet je gewoon aanpakken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien checkt ie z'n werkmail niet tijdens weekenden? Ben je niet gewoon te laat dat je 't niet vrijdag tijdens werktijd kon inleveren?
Alle reacties Link kopieren
Het kan altijd natuurlijk dat ze de mail gemist heeft. Maar hoe kom ik daar beleefd achter?
Alle reacties Link kopieren
Stuur een sms.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Baby_Giraf schreef:
15-04-2018 08:44
Het kan altijd natuurlijk dat ze de mail gemist heeft. Maar hoe kom ik daar beleefd achter?
Je stelt nu eerst een nieuwe vraag, maar je antwoordt niet op de vragen die jou gesteld zijn. Wij kunnen je beter adviseren als we meer over jouw situatie weten.

Ik zou een WhatsApp sturen.
Baby_Giraf schreef:
15-04-2018 08:44
Het kan altijd natuurlijk dat ze de mail gemist heeft. Maar hoe kom ik daar beleefd achter?
Wanneer heb je het gestuurd en wat heb je afgesproken?
Ik zou rond een uur of 10 bellen als je inderdaad afgesproken had dat je je werk eerst zou laten goedkeuren.
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
15-04-2018 08:56
Wanneer heb je het gestuurd en wat heb je afgesproken?
Dit is toch wel een belangrijke vraag.
stuur gewoon een sms. "Heb je ... ontvangen? Deadline voor inleveren is .... . Ik ontvang graag je feedback. Als dat niet lukt verstuur ik het .... "
viva-amber schreef:
15-04-2018 08:37
.....
Ook zaken waarbij zij niet reageren omdat het zogenaamd allemaal eigen verantwoordelijkheid is leg ik vast. Op die en die datum heb ik zus en zo voorgelegd met de wens om daar de volgende afspraak over te maken... Helaas heb je daar niet op gereageerd dan wel aangegeven dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is. Ik kan mij hier niet vinden en verzoek daarom om deze mail op te nemen in mijn (personeels)dossier.

Dan wel hierbij bevestig ik dat wij niet tot afspraken zijn gekomen ondanks mijn uitdrukkelijke herhaalde verzoeken. Ik neem deze mail op in de projectadministratie, het dossier, bla bla.

Ik heb inmiddels de ervaring dat men wel degelijk reageert wanneer je het vast legt en formaliseert simpel weg omdat het bij ze terug kan komen. Met alle respect maar managers behoren tot de hoog functionerende psychiatrisch patiënten (anti sociale persoonlijkheden, autisten en narcisten, vermijdende persoonlijkheden, theatrale, ..etc) van een bedrijf en die moet je gewoon aanpakken.
Jemig, wat een hysterie toon jij. Zou me er enorm over verbazen als iemand dit zo aanpakt. Je 'respectvolle' mening kun je ook goed op jezelf betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Sarcasme is een zwaarder vorm van ironie en spot die mensen zonder humor nogal eens ontgaat.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-04-2018 09:13
11.52% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Weet de baas dat hij in zijn vrije weekend jouw mail zou moeten beantwoorden?

Hebben jullie daar tijdens werktijd afspraken over gemaakt?

Zo nee, dan ligt de fout in beginsel bij jou zelf.
Tiana_76 schreef:
15-04-2018 08:57
Ik zou rond een uur of 10 bellen als je inderdaad afgesproken had dat je je werk eerst zou laten goedkeuren.

Tien uur, op zondag morgen? Maak het een uurtje later.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-04-2018 09:13
Sarcasme is een zwaarder vorm van ironie en spot die mensen zonder humor nogal eens ontgaat.
Sarcasme is geen zwaarder vorm van ironie en spot, wat mensen zonder woordenboek nogal eens ontgaat
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik mag trouwens van mijn bazen in het weekend niet werken en vooral geen gekke mails rond sturen dus het zou inderdaad zo kunnen zijn dat jouw bazen in het weekend ook niet werken. Maar goed bij haast en spoed zou je er een SMSje aan kunnen wagen of een appje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner werkt in een soortgelijke branche als jouw baas en die wordt echt bedolven onder de mails. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat het mailtje gewoon aan zijn aandacht ontsnapt is. Ik zou gewoon een vriendelijk mailtje terugsturen, iets van beste Frans, ik heb je op die en die datum een mail gestuurd over het abstract. Kan ik er vanuit gaan dat je akkoord bent?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Maar de vraag is: heb je met je baas afgesproken dat je het dit weekend zou opsturen ter beoordeling? Als dat niet het geval is dan kan ik me voorstellen dat je baas er geen rekening mee houdt en dus geen mail checkt.

Hoewel ik van mijn eigen onderzoekstijd nog weet dat het voltallige team 24/7 bereikbaar en beschikbaar was, maar ik weet niet hoe dat bij jou zit.
Baby_Giraf schreef:
15-04-2018 08:44
Het kan altijd natuurlijk dat ze de mail gemist heeft. Maar hoe kom ik daar beleefd achter?

Heb je iets opgepikt uit al je vorige topics over je bazin?
Andersom schreef:
15-04-2018 09:13
Weet de baas dat hij in zijn vrije weekend jouw mail zou moeten beantwoorden?

Hebben jullie daar tijdens werktijd afspraken over gemaakt?

Zo nee, dan ligt de fout in beginsel bij jou zelf.
Als de deadline maandagmorgen 9 uur is dan zorg je dat het vrijdag om 1700 uur op het laatst ingeleverd is. Ik zou nooit op zondag nog werk naar mijn baas sturen ter beoordeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven