Werk & Studie alle pijlers

Bruiloft collega

16-04-2018 20:53 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijdje trouwt mijn co-collega. Er is een trouwkaart in de kantine gehangen met een uitnodiging aan het bedrijf in het algemeen voor kerk en feest.

Ik wilde hiervoor afzeggen want:
Het is op maandagavond en ik moet er dinsdag gewoon weer vroeg uit en werk maandag en dinsdag.
Het weekend ervoor vier ik zelf mijn verjaardag en wordt het behoorlijk druk.
Het is 3 kwartier rijden.
Ik heb met de collega weinig tot geen contact. Ze werkt als ik juist niet werk en onze werkzaamheden vereisen heel weinig overleg.

Ter compensatie van mijn afwezigheid heb ik ingezameld en het gezamenlijke kado geregeld.

Echter, een andere collega vindt echt dat er iemand extra bij moet zijn (liefst ik...) behalve de baas. Ze liet dit nogal duidelijk weten vandaag.
En omdat niemand zin heeft voel ik me dan inderdaad een beetje de aangewezen persoon.

Wat zouden jullie doen?
Gewoon niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Voet bij stuk houden
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat ze dan zelf niet, als ZIJ dat zo belangrijk vindt?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Niet verplicht voelen
Alle reacties Link kopieren
Ja...als zij dit zo belangrijk vindt, gaat ze lekker zelf.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
16-04-2018 20:58
Ja...als zij dit zo belangrijk vindt, gaat ze lekker zelf.
Dit inderdaad.
Mijn opmerking naar collega zou zijn: "Fijn dat jij het zo belangrijk vindt, ik zal aan de baas doorgeven dat je graag mee wil. Komt goed uit, ik had heel graag gewild, helaas heb ik andere prioriteiten die ik niet kan verzetten. Daarom heb ik het cadeau alvast geregeld, hoef je dat niet meer te doen." Big smile op mijn feest en voordat er een reactie kan komen ben ik weg. ;-D
Even naar de kerk en weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet wilt gaan, ga je niet.
Zo’n heel lijstje met excuses hier aandragen is toch niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het hele bedrijf uitnodigen maar alleen de baas gaat?
Hoe groot is dat bedrijf???

Voel je niet verplicht om te gaan, ik snap je wel hoor.
Oh, ik voel me trouwens en niet verplicht om te gaan en ik heb vooral niet de behoefte om uit te leggen waarom ik niet ga.
Als je dat wel doet, dan volgt er altijd een ja maar... en discussie. No way!

Toevoeging: en ja er zijn feesten waar ik me wel verplicht voel om uit mijn fles te komen, maar daar ben ik dan ofttewel geniaal snel weg oftewel ze zijn eigenlijk wel heel erg leuk en ik rol als een van de laatste weer mijn fles in. :$
Hoe groot is dat bedrijf? Ik vind het nogal onfatsoenlijk en van weinig betrokkenheid getuigen als er vanuit een bedrijf alleen maar de baas naar een bruiloft gaat. Wie er daarnaast gaat, maakt m.i. niet zoveel uit.
Niet gaan en geef die collega die vindt dat er iemand moet gaan maar op als vrijwilliger.
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-04-2018 21:02
Hoe groot is dat bedrijf? Ik vind het nogal onfatsoenlijk en van weinig betrokkenheid getuigen als er vanuit een bedrijf alleen maar de baas naar een bruiloft gaat. Wie er daarnaast gaat, maakt m.i. niet zoveel uit.
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Het bedrijf is niet groot. Man of 15.
nienkejj schreef:
16-04-2018 21:01
Het hele bedrijf uitnodigen maar alleen de baas gaat?
Hoe groot is dat bedrijf???

Voel je niet verplicht om te gaan, ik snap je wel hoor.
Ook wel eens meegemaakt dat iemand dit hoorde en dus had gedaan in de verwachting dat niemand kwam... Zelfs de partners kwamen mee, en dat was een midden-bedrijf (zeg zo'n 100 personen extra).
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-04-2018 21:02
Hoe groot is dat bedrijf? Ik vind het nogal onfatsoenlijk en van weinig betrokkenheid getuigen als er vanuit een bedrijf alleen maar de baas naar een bruiloft gaat. Wie er daarnaast gaat, maakt m.i. niet zoveel uit.
Vind dat niet de taak van een bedrijf om privé aangelegenheden af te lopen. Als je nu buiten het werk om bevriend zou zijn maar dit is gewoon een algemeen kaartje naar de afdeling ipv naar iemands huisadres.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer jouw collega een eis wens geeft dan kan zij zelf de verantwoordelijkheid nemen om die in te vullen onafhankelijk van jou.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-04-2018 21:02
Hoe groot is dat bedrijf? Ik vind het nogal onfatsoenlijk en van weinig betrokkenheid getuigen als er vanuit een bedrijf alleen maar de baas naar een bruiloft gaat. Wie er daarnaast gaat, maakt m.i. niet zoveel uit.
Precies, als er wel anderen gaan zou ik makkelijker afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Dus er gaat niemand? Waarom voel jij je dan verplicht en die andere 14 niet?
Ik zou gewoon gaan. Wat een moeilijk gedoe. Laat gewoon je gezicht zien, hoe moeilijk is dat zeg. Kleine moeite en zij vindt het vast heel erg leuk. Wat lullig dat niemand gaat zeg.
Je hoeft niet af te zeggen want een uitnodiging is geen verplichting. Bovendien is de kans groot dat het een beleefdheidsaankondiging is ipv een verwachting dat er iemand echt naartoe gaat. Maandagavond is niet bepaald een dag om iets te vieren.
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-04-2018 21:02
Hoe groot is dat bedrijf? Ik vind het nogal onfatsoenlijk en van weinig betrokkenheid getuigen als er vanuit een bedrijf alleen maar de baas naar een bruiloft gaat. Wie er daarnaast gaat, maakt m.i. niet zoveel uit.
Een bruiloft is een privé aangelegenheid. Je kunt een prima betrokken collega zijn en niet de behoefte hebben om te gaan.
Een uitnodiging is een vraag, geen verplichting. Wat kan gebeuren is dat je verwacht dat je de ander er blij mee maakt en teleurgesteld bent als dat niet zo is.
Andersom ook zo, er zijn altijd wel collega's beledigd als je ze niet uitnodigt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het juist raar vinden als op mijn bruiloft als enige collega de persoon komt die ik amper ken.
Ik zou dus gewoon voet bij stuk houden als ik jou was en niet gaan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven