Werk & Studie alle pijlers

Zin om mee te denken? Naam voor kookstudio/adviesbureau

17-04-2018 09:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, iemand in een creatieve bui en zin om mee te denken?
Ik wil eind dit jaar zoetjes aan starten met nieuwe werkzaamheden, met name het geven van kookcursussen en workshops (gericht op biologische en met name vegetarische en veganistische voeding), die ik in de loop van de komende jaren ga uitbreiden (huidige werk wat afbouwen, dat werk opbouwen).
In overleg met mijn boekhoudster ga ik nu alvast een bedrijf toevoegen aan mijn KvK-inschrijving, zodat ik investeringen die ik al doe t.b.v. mijn nieuwe werkzaamheden (zoals het zelf volgen van cursussen en aanschaf materialen) daarbij kan onderbrengen.
Dus ik moet sneller dan gedacht een leuke naam vinden.
Iets achtergrond: van 'origine' ben ik voedingsdeskundige, de insteek is dan ook gezonde en duurzaam geproduceerde voeding, die vooral ook lekker moet zijn. Ik ga dus starten met het geven van lessen, maar over een jaar of twee een eigen ruimte hebben waar naast de cursussen ook (afhaal/bezorg)maatlijden bereid worden, met een paar tafeltjes erbij om ook ter plekke te kunnen eten. Ik zal dan wellicht ook weer dieetadviezen gaan geven.
Iemand een suggestie voor een naam die de lading dekt? Alvast dank!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De keuken van <naam>
COOK-INN
Food 4 Thought
STUDIO SPRUIT
DE MAALTIJDMAKER(S)
FOODZAAM
GEZONDIG
studio Eet & Weet
violetskies wijzigde dit bericht op 17-04-2018 10:07
42.53% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Kooksoof
Green cooking
Pure food
Alle reacties Link kopieren
Yella's keuken
Alle reacties Link kopieren
Dank, keep 'm coming!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De naam die je bij de KvK registreert hoeft niet de naam te zijn waaronder je je bedrijfsactiviteiten uitvoert. Dus je hoeft deze beslissing niet zo hals over kop te nemen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Weet ik, maar ik weet ook dat het er niet zo snel van komt om het weer te veranderen. En ik heb ook zin in een leuke naam. Maar dank voor de input, ik denk dat ik eruit ben!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen ideeën maar een tip;

- Kies een naam waarvan de websites niet bezet zijn. 'domeinnaam checken' googelen geeft je resultaten waarbij je kunt bekijken of de domeinnamen nog vrij zijn. Koop deze direct.
- Kies een naam waar géén f en b naast elkaar zitten. Je kunt dan geen facebook-pagina aanmaken, is degene die steFBros heet achter gekomen... idem met 'book' en 'face' (er bestaat een lijst wat niet mag op facebook).
- Het hoeft geen bestaand woord te zijn; maar ik zou het vanwege je doelgroep Nederlands laten klinken en 'vroeger toen alles beter was en puur'.

Oh toch ideeën;
(de gouden/paarse/groene/zilveren/roze) kroezel/biet/raap/aardpeer/andere vergeten groente of fruit.

Je naam hoeft niet dekkend zijn voor wat je doet. Het moet makkelijk te onthouden zijn zijn en makkelijk vindbaar op google. Als bekend is wat je doet wordt je naam meer een merk waar men al van weet wat je doet.
Bros before hoes
Yella78 schreef:
18-04-2018 15:35
Weet ik, maar ik weet ook dat het er niet zo snel van komt om het weer te veranderen. En ik heb ook zin in een leuke naam. Maar dank voor de input, ik denk dat ik eruit ben!
Het zou leuk zijn als je feedback geeft. Eventueel per PB?
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon Origine? Met het oog op je biologische, vegan en vega voeding.
Alle reacties Link kopieren
Smaak
Proost
Studio spoon
Santé
Basic kitchen
Alle reacties Link kopieren
Dank weer! Goede tips, StefBros!
Ik ga inderdaad niet voor een Engelse naam.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
loepje123 schreef:
18-04-2018 16:22
Waarom niet gewoon Origine? Met het oog op je biologische, vegan en vega voeding.
Ik dacht precies hetzelfde!

Van Origine
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
18-04-2018 18:37
Ik dacht precies hetzelfde!

Van Origine
Is al bezet op .nl en .com etc.
Daarnaast las ik het automatisch op zijn Engels. Ooriedjein. Ik zou geen naam kiezen die verwarring kan zaaien.
Ik zie hier overigens veel namen voorbij komen waar ik zó al vegan tenten, cafe's e.d. ken met dezelfde naam.. ga voor iets herkenbaars! Een unieke Nederlandse achternaam werkt ook; of een oud Nederlansch woord (subiet) of een samenstelling van jouw naam/dierbaren hun naam die Nederlands of Frans/Italiaans klinkt. Arie, Jules en Tooske; Ajulto. Mart en Erik koken; Martiko. Maartje Ed en hond Risk; Maerisk. (overigens geen goede voorbeelden, maar speel wat met vanalles en let op de klank) Wat kookzaken betreft zijn Nederlandse, Franse en Italiaanse-klinkende woorden herkend als het meest authentiek en betrouwbaarst. Kort en krachtig doet het goed of lang beginnende met 'de/het eigenschap voorwerp/dier'
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Foodsel
Alle reacties Link kopieren
Kookosnoot
Alle reacties Link kopieren
en degene die de juiste naam aanlevert krijgt een gratis workshop ?
Dan krijg je misschien nog wel meer tips ;)


ik-kook-jij-ook / ikkookjijook
Alle reacties Link kopieren
De naam die ik in gedachte had komt niet uit de tips. Maar helaas blijkt hij al diverse keren te bestaan, dus ik moet verder zoeken. Maar jullie tips zetten me creatief aan het denken, dus suggesties zijn nog steeds van harte welkom!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven