Werk & Studie alle pijlers

Meedenken? Alleenstaand hoogopgeleide moeder

17-04-2018 10:24 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik loop nogal vast op mijn situatie en hoop dat jullie willen meedenken.

Ik ben een alleenstaande moeder van 2 kinderen en zwanger van nr.3 . Ik heb wel een relatie met vader van 3e kind, maar we wonen apart. Die zelfstandigheid vind ik voor mezelf belangrijk en zal ik het liefst zo houden.

Ik ben nu 39 jaar, hoogopgeleid en altijd gewerkt in marketing en ook een aantal jaren freelancer geweest. Door mijn scheiding ontzettend ingestort en diagnose Burn out en PTSS (door jeugd).

Ik heb een ziektewet uitkering tot einde van dit jaar.

Maar wat moet ik daarna? Freelancen zie ik niet zitten qua onzekerheid met de kinderen. Een baan in mijn vakgebied is toch zeker 4 dagen werken en hoe ga ik dat combineren? Met een 'mindere ' baan kom ik.niet aan het inkomen dat ik nu heb vanuit de ziektewet, omdat ik altijd veel verdiende.

Mijn prioriteit zijn mijn kinderen, maar ik voel me ook nutteloos in de maatschappij en wil mijn hand niet ophouden, zelfstandig zijn etc. Maar het lijkt wel alsof ik geen andere oplossing zie.

Iemand tips? Het liefst begin ik iets voor mezelf, maar dat voelt zo onverstandig en ik zou niet weten wat en hoe.....
Is dit topic om is lekker te rellen?
Vier dagen gaan werken en de zorg van de kinderen delen met de vaders en professionele instanties. Lijkt me een no-brainer. Je hebt straks drie kinderen die kunnen niet van de lucht leven.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
17-04-2018 10:32
Is dit topic om is lekker te rellen?
Ja hoor dat mag. Zou het alleen wel op prijs stellen als je je nuttig commentaar in correct Nederlands schrijft ;-))
Alle reacties Link kopieren
Lil0u schreef:
17-04-2018 10:33
Vier dagen gaan werken en de zorg van de kinderen delen met de vaders en professionele instanties. Lijkt me een no-brainer. Je hebt straks drie kinderen die kunnen niet van de lucht leven.
Ja dat klopt. Vader van eerste twee kids zorgt 1 dag voor ze in het weekend. Meer zit er niet in zelfs nirt via de rechter. Maar combinatie week en weekend werk zou daardoor zeker een optie zijn, alleen wel weekend werk kun je doen als hoog opgeleide? Ik Google en praat me suf met mensen en instanties maar niemand heeft een idee.

Punt is dat de kinderopvang uit mijn zak moet komen dus 4 dagen werken is financieel minder voordelig dan helemaal niet werken. De volledige kinder alimentatie gaat dan namelijk op aan kinderopvang. Plus toeslagen gaan naar beneden. Wat is dan het voordeel voor mijn kinderen? Minder inkomen plus minder tijd met mij?
Ik weet niet precies wat je achtergrond is maar ik begrijp dat interim managers nu een leuke boterham verdienen.
Ik heb dat zelf ook gedaan, vond er niks aan maar het verdient wel goed. En je deelt je eigen agenda in (want manager) en vaak minder uren.
Ik vond het qua werktijden ideaal.

Verder weet ik niet hoe je uitgavenpatroon is maar ik ben nu heel gelukkig in het onderwijs. Dat verdient minder maar heel praktisch qua vakanties en ook werktijden. Wellicht kun je je on the job omscholen, doen veel collega's.
Maargoed ik ken je hypotheek etc niet.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval een supergoed idee om een derde te werpen :thumbsup:
Waarom dan voor een derde kind gaan met vader nummer 2, terwijl je nog in de ziektewet zit en je al moeite hebt om voor jezelf en de kinderen te zorgen die er al zijn?

En je zegt zelfstandig te willen zijn en daarom niet met de vader samenemwonen, ik snap niet wat die dingen met elkaar te maken hebben?

Gaat jullie kind trouwens bij de vader wonen of bij jou?
anoniem_366924 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 10:41
12.04% gewijzigd
Yogiyoga schreef:
17-04-2018 10:37
Ja dat klopt. Vader van eerste twee kids zorgt 1 dag voor ze in het weekend. Meer zit er niet in zelfs nirt via de rechter. Maar combinatie week en weekend werk zou daardoor zeker een optie zijn, alleen wel weekend werk kun je doen als hoog opgeleide? Ik Google en praat me suf met mensen en instanties maar niemand heeft een idee.

Punt is dat de kinderopvang uit mijn zak moet komen dus 4 dagen werken is financieel minder voordelig dan helemaal niet werken. De volledige kinder alimentatie gaat dan namelijk op aan kinderopvang. Plus toeslagen gaan naar beneden. Wat is dan het voordeel voor mijn kinderen? Minder inkomen plus minder tijd met mij?
Op langere termijn ook nog inkomen, beter cv en een goed voorbeeld voor je kinderen.
Ik zie op mijn werk echt een groot verschil tussen kinderen van ouders die werken en dus gewend zijn aan ren bepaalde dagstructuur en kinderen uit gezinnen waarin niet wordt gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
17-04-2018 10:38
Ik weet niet precies wat je achtergrond is maar ik begrijp dat interim managers nu een leuke boterham verdienen.
Ik heb dat zelf ook gedaan, vond er niks aan maar het verdient wel goed. En je deelt je eigen agenda in (want manager) en vaak minder uren.
Ik vond het qua werktijden ideaal.

Verder weet ik niet hoe je uitgavenpatroon is maar ik ben nu heel gelukkig in het onderwijs. Dat verdient minder maar heel praktisch qua vakanties en ook werktijden. Wellicht kun je je on the job omscholen, doen veel collega's.
Maargoed ik ken je hypotheek etc niet.
Kijk daar heb ik wat aan. Dank voor je tips! Het onderwijs trekt me totaal niet, ik ben een echte commerciële tijger, maar ik zal het wel overwegen want de tijden zijn inderdaad ideaal!

En betreft interim management. Dit heb ik gedaan in mijn eigen vakgebied, maar daarin kwam ik al snel op 50 uur per week werken zelfs bij een contract van 32 uur. Te zware verantwoordelijkheid en hoge werkdruk. Maar wie weet in een andere branche dat dit anders is... Ik ga dit ook in overweging nemen.
Nogmaals bedankt!
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
17-04-2018 10:39
In ieder geval een supergoed idee om een derde te werpen :thumbsup:
Tja soms lopen de dingen niet op een manier die verstandig zijn, maar eerder vanuit het gevoel. Natuurlijk kun je daar een zwaar oordeel over hebben en die ook naar me uiten. Maar voegt dat wat toe?
Alle reacties Link kopieren
Lil0u schreef:
17-04-2018 10:40
Waarom dan voor een derde kind gaan met vader nummer 2, terwijl je nog in de ziektewet zit en je al moeite hebt om voor jezelf en de kinderen te zorgen die er al zijn?

En je zegt zelfstandig te willen zijn en daarom niet met de vader samenemwonen, ik snap niet wat die dingen met elkaar te maken hebben?

Gaat jullie kind trouwens bij de vader wonen of bij jou?
Wie zegt dat ik moeite heb om voor mezelf en mijn kinderen te zorgen? Ik heb een hoge uitkering, omdat ik enorm veel verdiende. En een lange ziektewet omdat dit nu eenmaal.zo werkt bij het uwv.

Wat begrijp je niet aan zelfstandig zijn en alleen wonen?

Bij mij gaat het kindje wonen
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
17-04-2018 10:41
Op langere termijn ook nog inkomen, beter cv en een goed voorbeeld voor je kinderen.
Ik zie op mijn werk echt een groot verschil tussen kinderen van ouders die werken en dus gewend zijn aan ren bepaalde dagstructuur en kinderen uit gezinnen waarin niet wordt gewerkt.
Ben ik.helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Is een baan waarbij je relatief veel thuis kunt werken een optie? Dan zou ik gaan voor een bedrijf dat die mogelijkheid biedt.
Wat wil je nu eigenlijk horen ? Hoe je in een uitkeringssituatie kunt blijven ?
Alle reacties Link kopieren
Misschien je leefstandaard wat aanpassen. Een baan met minder uren, minder salaris maar wel tijd voor je kinderen? Hou je ook je kinderopvangtoeslag nog en kindgebonden budget. Samen met alimentatie en kinderbijslag voor 3 kinderen zou dat volgens mij makkelijk moeten lukken, toch?
En wellicht is dat dan niet meer je droombaan.. nou ja, keuzes hè
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Yogiyoga schreef:
17-04-2018 10:45
Wie zegt dat ik moeite heb om voor mezelf en mijn kinderen te zorgen? Ik heb een hoge uitkering, omdat ik enorm veel verdiende. En een lange ziektewet omdat dit nu eenmaal.zo werkt bij het uwv.

Wat begrijp je niet aan zelfstandig zijn en alleen wonen?

Bij mij gaat het kindje wonen
Niemand zegt dat je die hele ziektewet-periode moet gebruiken he?
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
17-04-2018 10:51
Wat wil je nu eigenlijk horen ? Hoe je in een uitkeringssituatie kunt blijven ?
Nee natuurlijk niet want dat weet ik zelf. Doordat ik nooit een uitkering heb gehad heb ik nog recht op bijna 2 jaar WW en daarna heb je nog de bijstand. Dus nee. Dat wilde ik juist niet horen want ik wil mijn hand niet ophohden. Zie openingstopic
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
17-04-2018 10:55
Niemand zegt dat je die hele ziektewet-periode moet gebruiken he?
Nee daarom ben ik nu al.bezig terwijl ik tot einde van dit jaar heb.

Waarom.zo negatief toch mensen. Ik heb het idee dat ik word aangevallen op dingen die ik juist niet doe
Yogiyoga schreef:
17-04-2018 10:37


Punt is dat de kinderopvang uit mijn zak moet komen dus 4 dagen werken is financieel minder voordelig dan helemaal niet werken. De volledige kinder alimentatie gaat dan namelijk op aan kinderopvang. Plus toeslagen gaan naar beneden. Wat is dan het voordeel voor mijn kinderen? Minder inkomen plus minder tijd met mij?
Dat maak ik hier uit op .
Alle reacties Link kopieren
Wel gaan werken en kijken naar opvang aan huis of een au pair oid? Dan heb je waarschijnlijk meer flexibiliteit.
Overigens zou ik wel eerst zorgen dat je hersteld bent voor je weer gaat werken. Dus focus op herstellen en daarna weer een baan.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
17-04-2018 10:51
Is een baan waarbij je relatief veel thuis kunt werken een optie? Dan zou ik gaan voor een bedrijf dat die mogelijkheid biedt.
Ja dat is een goeie. Ik ga daar naar kijken thnx
Je hebt nog ruim een half jaar de tijd om hier vorm aan te geven. Erg voorbarig om nu al te denken in de vorm van een uitkering, als in 4 dagen werken levert financieel minder op dan niet werken. Dat is nl. helemaal afhankelijk van je werk.
Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden zowel in werk als in het combineren van werk en gezin.

Je geeft aan dat je een commerciële tijger bent, wat heb je nodig om jezelf te verkopen onder jouw voorwaarden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan voor oppas aan huis. Moet er niet aan denken in mijn eentje te zorgen voor drie kinderen, zeker als die nog erg klein zijn, en ook nog heel wat uren te werken. Er gebeurt zo vaak iets met kinderen waardoor het werk in de knel komt, zeker als je al geen enorme psychische veerkracht hebt is al dat geregel een grote belasting. Als je een goede oppas thuis hebt, scheelt dat enorm veel en heb je veel meer rust om je ook op werk te kunnen concentreren, wat voor werk dat dan ook is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven