Werk & Studie alle pijlers

Hbo functie

17-04-2018 12:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke vacature gezien die aansluit op mijn werkervaring.

Door omstandigheden(wel gestart niet afgemaakt) heb ik geen hbo diploma.
(Wel mbo4)

Mijn huidige functie is wel hbo niveau en die daarvoor ook. Heb toen iq test en psychologische test moeten doen.

Maar ja dat verrekte papiertje zucht... hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken of omschrijven in mijn cv?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon onderbouwen op basis van je functie en die tests?
Alle reacties Link kopieren
en aangeven, dat je binnen 2 jaar de opleiding alsnog af wil ronden (oid)?
aangeven in je brief dat je op hbo niveau functioneert in je huidige baan. Misschien even benadrukken dat je zelfstandig kunt werken en verantwoordelijkheden kunt dragen. (als dat tenminste zo is ;) )
Voor mijn functie wordt ook HBO gevraagd. Ik heb MBO en niet eens in die richting. Ik heb laatst een aantal sollicitaties gestuurd en ben bij allemaal uitgenodigd tot mijn verbazing.

Niet zo onzeker zijn hoor. Je hebt de kennis en ervaring in huis en dat zal ook blijken uit je cv.
Ik heb ook geen hbo maar werk ook al jaren in n hbo functie. Enige nadeel is dat ik vaak dan zo n assessment moet doen als ik van baan wissel maar is tot nu toe altijd goed gekomen. Ze kijken toch veel naar werkervaring en als die al op HBO niveau is...

Ik zou niet zomaar uit het niets zeggen dat je zo n opleiding binnen 2 jaar wilt / gaat afronden alleen als je dat echt van plan bent.
Alle reacties Link kopieren
Hoe essentieel us een diploma? Voor sommige functies kan je niet zonder, maar voor de meeste is het helemaal niet nodig om een papiertje te hebben
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-04-2018 12:31
en aangeven, dat je binnen 2 jaar de opleiding alsnog af wil ronden (oid)?
Dat mag ze zeggen als de werkgever ernaar vraagt, maar zet het niet in de brief!
Dan benadrukt TO dat ze het diploma nog niet heeft.

(los van de vraag of ze in staat is het diploma te halen...)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Jij solliciteert vanuit een functie die jij nu vervult. In hoeverre is jouw huidige werkgever bereid om een getuigschrift af te geven over jouw functioneren? Want wanneer jij je redt in een functie, is dat een goede indicatie dat jij je ook kunt redden in een andere functie op vergelijkbaar niveau.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
De bullets in een vacature zijn vaak niet keiharde eisen, dat heeft de voorkeur. Een andere sollicitant mist misschien weer wat anders uit de vacature. Gewoon solliciteren en er niet al te veel aandacht aan schenken tot het ter sprake komt. Wees wel eerlijk en ga geen dingen verzinnen.

Ik heb zelf HBO, maar loop er soms ook tegenaan dat je academisch geschoold moet zijn, maar vaak genoeg staat er ook WO werk- en denkniveau en dat is voor wat meer interpretaties vastbaar.
~
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 14:58
0.00% gewijzigd
~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven