Werk & Studie alle pijlers

Mensen helpen

17-04-2018 18:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk met oudere mensen , ik poets en begeleid de mensen in het huishouden.
Dit werk doe ik 4 dagen in de week.
Nu wil het geval dat de planning laatst veranderd is en ik daardoor bij een Meneer later begin.
Het gaat om 1 uur later dan gewoon , er was in mijn planning geen andere mogelijkheid.
In 1ste instantie vond die Meneer alles oké.
Maar sinds vorige week is ie best wel boos daarom.
Ik heb 'm allerlei oplossingen aangereikt , door bijv. iemand te verschuiven naar een ander dagdeel , maar dat wilde ie niet omdat dat aan het begin van de week was.
Het liefst wilde ie dezelfde dag of een dag later aan het eind van de week...en dan het liefst in de ochtend.
Maar die mensen waar ik dan moet werken , kunnen op andere dagen niet.
Ik heb mij in allerlei bochten gewonnen Meneer tegemoet te komen , maar kwamen er samen niet aan uit.
Heb Meneer daarom voorgesteld contact op te nemen met de planner , maar dat doet en wil ie niet.
Ondertussen is het al zover dat ik mijzelf er heel druk om maak en zelfs schuldig voel.
Wat kan ik nu het beste doen ?
Je niet meer druk maken.
Hij wil geen oplossing en er sowieso niets aan doen. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dit zo'n probleem? Komt hij in de knoei met andere bezigheden? Of wil hij het gewoon ondat het altijd zo was?
Dit moet je aan de planner overlaten en niet jezelf in allerlei bochten gaan wringen.
Nu verwacht hij dat jij het voor hem oplost, en jij voelt je er rot onder. Hooguit leg jij het zelf bij de planner neer, maar dan heb je echt genoeg gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Niets. Laat de verantwoordelijkheid waar deze thuis hoort.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je hebt gedaan wat in je macht ligt. Verder kun jij niets doen en is het aan hem. Stop met je schuldig te voelen. Hij wil geen oplossingen of zelf er iets aan doen, dus voor jou houdt het op.
Hamsterweken schreef:
17-04-2018 18:21
Niet jouw probleem.

Ten eerste: die oudjes hebben de hele dag geen reet te doen, dus ze moeten niet zeuren.

Ten tweede: de planning is niet jouw verantwoordelijkheid. Laat hem maar lekker klagen bij je werkgever. Niet bij jou.
Lekker denigrerend.
Hamsterweken schreef:
17-04-2018 18:28
Maar wel waar.
Lang niet voor iedere ouderen geldt dat, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wilt ie zn huis nu schoon hebben of niet?
Dan niet hoor, kom je toch de week erop weer?
Ik zou de bal terugkaatsen naar de planner als je er met een client niet uit komt als het tenminste zijn/haar 'fout' is.

Heb zelf ook wel eens zoiets gehad. Was het een feestdag dus ik kijk voor client of ik ergens anders nog plek heb in mijn rooster in die week want client kon echt niet een weekje zonder. Gelukkig had ik nog een plekje vrij dus spreek af met client dat ik dan kom en geef het meteen door. Reactie: Ik heb je net bij een invaladres ingepland dus je kunt niet schuiven. Zou je je client kunnen bellen om wat anders af te spreken? Maar die planner kon ook zelf wel zien dat ik verder geen plek had dus er viel niks anders af te spreken.

Leuk dat er gezegd wordt dat je alles zelf in kan delen en op moet lossen met client zolang je wijzigingen maar doorgeeft. Maar alleen als het ze uitkomt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
17-04-2018 18:16
Waarom is dit zo'n probleem? Komt hij in de knoei met andere bezigheden? Of wil hij het gewoon ondat het altijd zo was?
waarschijnlijk wel want zo is dat vaak, ze zijn een bepaalde routine gewend. maar als er altijd aan het begin van de week iemand komt snap ik wel dat hij niet een week op vrijdag bijvoorbeeld wil en dan die week erop weer maandag want dan is het natuurlijk nog niet vuil.
maar leg het bij de planning neer.
Don't cry, buy a bag and move on.
Hoewel de meeste ouderen het inderdaad niet zo druk hebben zijn er ook genoeg ouderen die een drukkere agenda hebben dan ik.


Hobby clubje op maandag, dinsdag komt de hulp, woensdag op de kleinkinderen passen na school, donderdag naar de bingo in het buurthuis, vrijdag komt de kapster/pedicure etc, zondag komt er familie op bezoek want anders zit oma/opa alleen. En dan komt tussendoor ook nog wel eens de buurvrouw koffiedrinken of vraagt iemand spontaan of ze zin hebben om mee te gaan winkelen want oma/opa heeft nieuwe kleding nodig. En dan hebben velen naast huishoudelijke hulp ook nog andere mensen die langs komen zoals de verzorging, trombose dienst, de maaltijd service etc.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
17-04-2018 18:16
Waarom is dit zo'n probleem? Komt hij in de knoei met andere bezigheden? Of wil hij het gewoon ondat het altijd zo was?
Hij wil eigenlijk gewoon dat het zo was als eerst denk ik tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
17-04-2018 19:08
Hoewel de meeste ouderen het inderdaad niet zo druk hebben zijn er ook genoeg ouderen die een drukkere agenda hebben dan ik.


Hobby clubje op maandag, dinsdag komt de hulp, woensdag op de kleinkinderen passen na school, donderdag naar de bingo in het buurthuis, vrijdag komt de kapster/pedicure etc, zondag komt er familie op bezoek want anders zit oma/opa alleen. En dan komt tussendoor ook nog wel eens de buurvrouw koffiedrinken of vraagt iemand spontaan of ze zin hebben om mee te gaan winkelen want oma/opa heeft nieuwe kleding nodig. En dan hebben velen naast huishoudelijke hulp ook nog andere mensen die langs komen zoals de verzorging, trombose dienst, de maaltijd service etc.
Precies dit...waarom ik verder niet schuiven kan.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-04-2018 18:20
Niets. Laat de verantwoordelijkheid waar deze thuis hoort.
Ja...denk dat dat idd het beste is.
Heb gedaan wat ik kon.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties , dat luchte op om het even jullie te kunnen delen.
Laat het los hoor, je bent al heel toegeeflijk geweest. Het houdt een keer op. Hij kan klagen bij je planner, niet bij jou. Jij doet enkel je werk. Voel je je vaker schuldig om dingen die buiten je macht liggen? Of is hij gewoon goed in manipuleren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven