Werk & Studie alle pijlers

Welke baan moet ik kiezen?

17-04-2018 22:22 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

(Het gaat hier om een bijbaan)
Vandaag heb ik een sollicitatie gehad (baan 1). Het was leuk, maar het was niet erg bijzonder. Ik had niet gelijk het gevoel dat het me erg leuk leek om hier te werken. De mevrouw bij wie ik heb gesolliciteerd heeft gevraagd of ik vrijdagavond wil proefdraaien. Ik heb ja gezegd, daar heb ik alleen nu een beetje spijt van.
Ik heb namelijk op nog een andere baan gesolliciteerd, die mij leuker lijkt (baan 2). Ik heb daar over 2 welen pas een gesprek van. Ik heb van anderen gehoord dat de kans groot is dat je daar wordt aangenomen, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.
Nu is mijn vraag dus of ik voor baan 2 moet gaan en baan 1 netjes af te zeggen?
Of dat ik bij baan 1 moet gaan proefdraaien en baan 2 afzeg?
Bij baan 2 ben je nog niet eens op gesprek geweest. Ik zou me niet ophangen aan dat anderen zeggen “ dat er een grote kans is dat je wordt aangenomen.

Ga vrijdag gewoon proefdraaien en wacht je gesprek bij die ander af. Als je een proeftijd hebt kun je nog altijd stoppen bij baan 1.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment is het nog niet zo concreet dat je dit als kiezen tussen twee banen kan noemen. Ga voor beide, wanneer ze je echt graag willen dan zijn ze wel bereid om te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven