Werk & Studie alle pijlers

Half jaar contract en langdurig ziek

19-04-2018 16:47 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Zoals sommigen van jullie misschien al hebben gelezen in een ander topic heb ik ernstig letsel aan mijn knie opgelopen na een val van de trap. Door die val had ik ook een zware hersenschudding en een grote hoofdwond. Dit is eind januari gebeurd.

Ik mag nog steeds niet zonder krukken lopen, waardoor ik mijn werkzaamheden niet goed kan uitvoeren. Ik werk namelijk 50/50 vloer en kantoor in een hotel. De eerste maand na mijn val kon ik sowieso niet werken door die hersenschudding, maar ook mijn knie gaf problemen. Ik heb pas na 5 weken een MRI scan gekregen en aan de hand van die resultaten heeft de orthopeed vastgesteld dat het hersteltraject te laat was opgestart (wat blijkbaar zorgelijk is), en dat ik nog twee maanden in een brace moest en zo veel mogelijk rust moest nemen. Op dit moment is de reis naar werk met het openbaar vervoer nog te belastend, dus ik werk soms één dag om dan weer twee dagen thuis te zitten, heel frustrerend.

Ik heb nog geen bedrijfsarts gezien, maar heb wel regelmatig gesprekken met een coach die de verlengde arm is van een bedrijfsarts en die dus mijn werkgever en mij advies geeft.

In het begin was mijn werkgever heel begrijpend en alles, maar na een maand zijn ze gaan pushen. Toen heeft de coach ook ingegrepen omdat werk me echt het vuur aan de schenen legden over mijn belastbaarheid etc.

Probleem is nu dat ik het gevoel heb dat mijn werkgever mij in het nauw drijft, ik heb vanaf het begin af aan gezegd dat ik administratieve werkzaamheden best thuis kon doen en heb gevraagd om werk. Ik heb uiteindelijk nooit taken vanuit werk gekregen, heb er ondertussen wel naar gevraagd, zonder resultaat. maar toen ik er afgelopen week weer naar vroeg werd mij gezegd dat ik een manager ben en alle tijd van de wereld heb doordat ik thuis zit en dus zelf wel werkzaamheden had kunnen vinden.

Ik word nu ook enorm gepusht om toch te gaan werken, en ik doe echt mijn best, maar na een dag werk speelt die knie dus weer op. Ik zou elke dag een taxi naar werk kunnen nemen (wat ik nu ook doe) maar dat kost me te veel geld in de toekomst. Ik heb het gevoel dat ik mij echt heel welwillend heb getoond naar werk toe, maat ineens heb ik dus niet genoeg initiatief getoond volgens mijn werkgever.

Morgen is mijn einde contract gesprek en ik weet niet wat ik moet verwachten. Ik ben bang dat ik geen verlenging krijg. Uiteindelijk ben ik ook niks waard voor het bedrijf op dit moment en zij kunnen gewoon het contract niet voortzetten. Maar in de tijd dat ik wel gewoon mobiel was heb ik me echt enorm ingezet!

Misschien heeft iemand hier ook ervaring met langdurig ziek zijn en weet iemand wat de vervolgs stappen zijn? Zal ik dan dus in de ziektewet vallen en een uitkering krijgen of vervalt dit ook doordat ik een half jaar contract heb?

Ik ben heel verdrietig en wanhopig en hoop dat jullie er wat meer vanaf weten dan ik!

Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Je wordt, na einde contract, ziek uit dienst gemeld door je werkgever.
Het UWV neemt dan alles over, ook de controles en de vooruitgang.
Sterkte met alles!
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Bel even met het uwv en laat je niet gek maken.
Heeft je werk niet aangeboden je taxi te betalen? Had ik wel na operatie aan been.. maar was overheidsbedrijf.

Verder wat Karin zegt. Ziek uit dienst.
Wanneer loopt je contract af? Ik denk dat je voor die tijd niet beter bent?
En wat ik me ook afvraag: ben je wel officieel ziekgemeld? Aangezien je af en toe een dag gaat werken en nog geen bedrijfarts gezien hebt? Op dat laatste had ik sowieso allang aangedrongen.
Laat je niet pushen aan het werk te gaan als dat eigenlijk niet gaat. Werkgever heeft er baat bij als jij niet ziek uit dienst gaat.
Maar ziek is ziek; dus blijf je ook ziek gemeld en uiteraard wel afspraken maken met de bedrijfsarts. Vraag zsm gesprek aan met bedrijfsarts zelf ipv een "tussencoach". Lukt het niet wat deze aanbeveelt, dan ga je weer terug, geef je aan dat het te zwaar is en bekijken jullie opnieuw de mogelijkheden.
Als ik het zo hoor, vermoed ik dat werkgever je dus kant op wil sturen dat je beter uit dienst gaat. Niet jezelf beter melden als je nog ziek bent, hoor! Dan wordt het inderdaad door het UWV overgenomen na uitdiensttreding en ontvang jij nog uitkering.
Alle reacties Link kopieren
Pippelottaa schreef:
19-04-2018 16:56
Heeft je werk niet aangeboden je taxi te betalen? Had ik wel na operatie aan been.. maar was overheidsbedrijf.

Verder wat Karin zegt. Ziek uit dienst.
Ik heb meerdere malen gevraagd om vervoer opties.. Helaas kreeg ik hier geen meewerkende reactie
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 17:29
Reden: niet goed gelezen
99.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
19-04-2018 17:01
Wanneer loopt je contract af? Ik denk dat je voor die tijd niet beter bent?
En wat ik me ook afvraag: ben je wel officieel ziekgemeld? Aangezien je af en toe een dag gaat werken en nog geen bedrijfarts gezien hebt? Op dat laatste had ik sowieso allang aangedrongen.
Ik ga ervan uit dat ik wel ziekgemeld ben, door die gesprekken met die coach, de arbeidsarts ondertekend ze. Ik heb ook aangedrongen om een arbeidsarts te zien, maar mijn werkgever is hier heel terughoudend in. Mijn contract loopt 1juni af en heb morgen m'n einde contract gesprek al (één maand opzeg termijn.)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Jij werkt toch niet in Nederland?
Gewoon ziek thuis blijven en dus ziek uit dienst. Je hebt dan recht op uitkering. Neem de tijd goed te herstellen voor je opnieuw solliciteert op een baan waarbij je veel moet lopen. Zeker als je geen eigen vervoer hebt om van deur tot deur te kunnen komen.
-Bladora- schreef:
19-04-2018 17:21
Ik ga ervan uit dat ik wel ziekgemeld ben, door die gesprekken met die coach, de arbeidsarts ondertekend ze. Ik heb ook aangedrongen om een arbeidsarts te zien, maar mijn werkgever is hier heel terughoudend in. Mijn contract loopt 1juni af en heb morgen m'n einde contract gesprek al (één maand opzeg termijn.)
Sorry, ik was te snel.

Ik zou zelf contact opnemen met de bedrijfsarts. Daar heb je toch recht op?
Al red je dat natuurlijk niet meer voor morgen. Ik ben benieuwd wat je te horen krijgt.
SallySpectra schreef:
19-04-2018 17:23
Jij werkt toch niet in Nederland?
Wel een beetje opletten he? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben neem ik aan ziek gemeld, maar heb de afgelopen maanden gewoon salaris gekregen vanuit werk. Ik neem aan dat als ik ziek werkloos word de ziektewet pas gaar lopen? gotskolere ik wil helemaal niet afhankelijk zijn van een uitkering. Ben zo verdrietig.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
19-04-2018 17:23
Jij werkt toch niet in Nederland?
Jawel, alweer 1,5 jaar werkzaam in Amsterdam :0
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
19-04-2018 17:26
Ik ben neem ik aan ziek gemeld, maar heb de afgelopen maanden gewoon salaris gekregen vanuit werk. Ik neem aan dat als ik ziek werkloos word de ziektewet pas gaar lopen? gotskolere ik wil helemaal niet afhankelijk zijn van een uitkering. Ben zo verdrietig.
Sorry, je hebt gelijk. Laat je niet door mij in verwarring brengen. Ik zei het verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de coach in taakdelegatie een reisbeperking vastgesteld? Als de arbo bevestigt dat je niet op je werk kunt komen met eigen of openbaar vervoer, kom de werkgever pas in actie met een vervoersvoorziening. Of niet, en dan kan jij niet re-integreren. Daar zou je ze op aan kunnen spreken met een deskundigenoordeel bij het UWV, maar dat heeft dus pas zin als de arbo echt zegt dat jij niet lang genoeg kunt lopen van de bushalte naar het werk, of dat een treinreis te veel trilt voor jouw herstel én dat je niet zelf kunt autorijden of iets dergelijks.
irma3110 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 17:41
Reden: Gereageerd op inmiddels aangepaste reactie overbodig geworden deel verwijderd
25.15% gewijzigd
.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 17:42
Reden: Dankjewel Irma!
99.58% gewijzigd
En dan zeg ik tegen een ander dat ze beter moet opletten :$
-Bladora- schreef:
19-04-2018 17:26
Ik ben neem ik aan ziek gemeld, maar heb de afgelopen maanden gewoon salaris gekregen vanuit werk. Ik neem aan dat als ik ziek werkloos word de ziektewet pas gaar lopen? gotskolere ik wil helemaal niet afhankelijk zijn van een uitkering. Ben zo verdrietig.
Betalen ze jou 100% door? Meestal ga je naar een lager percentage als je ziek bent. Waarom verdrietig over een uitkering? Je betaalt er al jaren aan mee om gebruik van te mogen maken. Beter goed herstellen dan jarenlang blijven sukkelen met een blessure.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
19-04-2018 17:31
En dan zeg ik tegen een ander dat ze beter moet opletten :$
Ik heb blijkbaar ook niet de meest recente versie gelezen voor ik mijn bijdrage plaatste. Ik haal dat stukje weg, slaat nu nergens meer op... :D
Alle reacties Link kopieren
Irma3110 schreef:
19-04-2018 17:29
Heeft de coach in taakdelegatie een reisbeperking vastgesteld? Als de arbo bevestigt dat je niet op je werk kunt komen met eigen of openbaar vervoer, kom de werkgever pas in actie met een vervoersvoorziening. Of niet, en dan kan jij niet re-integreren. Daar zou je ze op aan kunnen spreken met een deskundigenoordeel bij het UWV, maar dat heeft dus pas zin als de arbo echt zegt dat jij niet lang genoeg kunt lopen van de bushalte naar het werk, of dat een treinreis te veel trilt voor jouw herstel én dat je niet zelf kunt autorijden of iets dergelijks.
De coach heeft letterlijk in haar advies naar de werkgever gesteld dat ik naar mijn ouders moet gaan, omdat daar alles gelijkvloers is en ik hulp kan krijgen. Echter heb ik zelf aangegeven dat ik 3 weken na 26 maart weer naar amsterdam zou gaan. dat staat in haar rapport. Maar ik woon vier hoog hier zonder lift, dus het is afzien aangezien ik eigenlijk geen trap kan lopen. Mijn coach is met vakantie en de vrouw die ik daarna sprak wist niks van mijn situatie, dat is ook lastig advies vragen voor morgen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-04-2018 17:34
Betalen ze jou 100% door? Meestal ga je naar een lager percentage als je ziek bent. Waarom verdrietig over een uitkering? Je betaalt er al jaren aan mee om gebruik van te mogen maken. Beter goed herstellen dan jarenlang blijven sukkelen met een blessure.
Op dit moment nog wel 100% maar als ik mijn baan verlies wordt dat denk ik minder?Waarom verdrietig? ik heb mijn hele leven gewerkt, ik houd van werken ik houd van hotels en ik hou ervan mijn eigen geld te verdienen, tuurlijk word ik verdrietig wanneer ik een uitkering nodig heb
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
19-04-2018 17:44
De coach heeft letterlijk in haar advies naar de werkgever gesteld dat ik naar mijn ouders moet gaan, omdat daar alles gelijkvloers is en ik hulp kan krijgen. Echter heb ik zelf aangegeven dat ik 3 weken na 26 maart weer naar amsterdam zou gaan. dat staat in haar rapport. Maar ik woon vier hoog hier zonder lift, dus het is afzien aangezien ik eigenlijk geen trap kan lopen. Mijn coach is met vakantie en de vrouw die ik daarna sprak wist niks van mijn situatie, dat is ook lastig advies vragen voor morgen.
Das dan ook niet slim om terug te gaan naar je woning als je daar zoveel trappen moet lopen. Je belemmert je herstel daar alleen maar mee, of loopt kans dat het chronisch wordt!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk RB, Maar ik wil zo graag mijn inzet tonen richting werk.....
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven