Werk & Studie alle pijlers

Loon parttime medisch administratie

19-04-2018 18:46 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond iedereen,
Ik heb een vraag i.v.m. de loon van iemand die medische administratie uitoefend als beroep.
Ik zal in september starten met mijn opleiding hiervoor in het Vesalius instituut.
Op hun site staat vermeld dat ik na deze opleiding op de volgende plaatsen zou kunnen gaan werken: administratie in ziekenhuizen, woon- en zorgcentra, huisartsenpraktijken, mutualiteiten, psychiatrische instellingen, hulpcentra, CL B, MPI’s, OCMW ’s enz.
Mijn diploma zal een A2 zijn.
Ik had graag parttime gewerkt, of toch zo begonnen.
Mijn "droom" is om uiteindelijk alleen te gaan wonen, alleenstaand. Geen kinderen en geen vriend. Dus mijn loon zal al iets minder zijn hierdoor.
Ik besef ook dat mijn loon zal afhangen van waar ik juist ga werken. Elke plaats is reeds anders.
Concreet, kunnen jullie mij een schatting geven van hoeveel ik zou kunnen verdienen met behulp van bovenstaande informatie?
Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
A2? Je bent Belgisch?
Wel handig om even te vermelden want opleidingsniveaus en lonen zijn natuurlijk heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Zoek vacatures (als die er zijn, het zijn prima vacatures die bijvoorbeeld door deels-afgekeurde verpleegkundigen gedaan kunnen worden) en kijk in welke salarisschaal die zitten.

Maar met parttime werken kon je wens om alleen te gaan wonen (je woont nu nog bij je ouders?) nog wel eens een tijdje een wens blijven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heuh? Verdien je in België meer als je een vriend en/of een kind hebt?
loonwijzer.be

Hou ermee rekening dat alle lonen hierbij voltijds zijn.
En bruto (er zijn overal calculators te vinden die kunnen omzetten).

En dat er bij medisch secretariaat heel vaak uitgegaan wordt van een A1-diploma (hogeschool), dus dat je met een A2 aan de onderkant van de schalen zal zitten.

Hou voor ogen dat alleen gaan wonen versus deeltijds werken moeilijk zal zijn.
Afhankelijk ook van 't percentage deeltijds dat je werkt (50 % versus 80 %).
jo12345 schreef:
19-04-2018 19:15
Heuh? Verdien je in België meer als je een vriend en/of een kind hebt?
Jep.
Kinderen zorgen voor belastingvermindering.
Bruto verdien je hetzelfde.
Netto hou je als alleenstaande zonder kinderen minder over.

En met partner is het altijd makkelijker om de huur te delen dan de huur in je ééntje te moeten ophoesten.
(Sociale huur beslaat ongeveer 5 % van de markt en je hebt wachtlijsten van jaren. Al de rest is particulier.
Er zijn wel zelden looneisen voor die particuliere huur.)
Wat het salaris is, hoe de lonen en de huurprijzen zijn in België weet ik niet. Weet wel dat het met een startsalaris zowel in Nederland en België niet te doen is als je alleen bent en op jezelf wil wonen als je parttime werkt.

Waarom Parttime werken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een professionele bachelor Medical Management Assistant gaan dan. Met een A2 wordt het moeilijk omdat ze bachelors kunnen vragen. En zelfs voor die bachelors is het al moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven