Werk & Studie alle pijlers

Salarisonderhandeling spannend

20-04-2018 18:55 14 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 09:14
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.37% gewijzigd
Je kunt het ook om draaien he, dat de organisatie denkt als jij dus niet met een tegenbod komt 'oh die weet van zich zelf dat ze weinig waard is.'

Je bent er niet om een relatie te beginnen maar te werken, bekijk het zakelijk. Met dankbaarheid betaal je de huur niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een werkgever en zou je alsnog niet aannemen. Onderhandelen prima maar dan ook echt onderhandelen en niet voor 41 euro per maand
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je salaris is Truus. Bovendien niet heel aardig om TO nog onzekerder te maken. Juist goed dat een vrouw (neem ik aan) eens ècht de onderhandeling aangaat ipv maar ja en amen te zeggen. Al is het volgens jou een minimaal bedrag, het werkt wel elk jaar door.

Succes TO!
klaar
anoniem_368202 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 00:59
96.94% gewijzigd
lievelinggreat schreef:
20-04-2018 19:13
Echt Truus? Oh, wat erg. Ik zit al zo in spanning. Ik heb er ook geen goed gevoel over. Vind het zelf ook onnozel. Ik heb aangegeven meer salaris te willen, zij hebben 1000 euro bovenop het jaarsalaris gedaan en ik heb teruggestuurd dat ik akkoord ga als het 1500 euro bovenop het jaarsalaris wordt. Was dat heel onhandig?
Inclusief of exclusief 13e maand en vakantiegeld?

Ik ben geen werkgever maar ik zou het helemaal niet gek vinden, ik bedoel ook zij kunnen nee zeggen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een sollicitatieronde is nogal een investering voor een bedrijf, daar gaan best wat uren in zitten. Dus als ze een geschikte kandidaat hebben (jij!), zou het mij erg verbazen als ze je nu alsnog niet aannemen en iemand anders zoeken vanwege je vraag om vijfhonderd euro extra per jaar. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze nee zeggen tegen jouw voorstel en je tegen de vorige voorwaarden aan de slag kan. In dat geval heb je niks verloren. Behalve misschien een zorgeloos weekend ;)

Zelf probeer ik zenuwen zoals je die nu voelt als iets positiefs te zien: als je je altijd helemaal comfortabel voelt, leer je veel minder dan als je af en toe iets doet wat je eigenlijk eng vindt. Ongemak is soms een teken van ontwikkeling. Zelfs als ze nu niet akkoord gaan, denk ik dat je je bij volgende onderhandelingen zelfverzekerder zou voelen. Dus het is zowel in financiële zin als op het gebied van persoonlijke ontwikkelingen een goede investering :)

Helpt dit een beetje om de "Had ik maar..."-gedachten los te laten?
Alle reacties Link kopieren
Misschien had je beter een concreet salaris kunnen vragen. Zoals ik het nu lees, vroeg je om meer, kreeg je meer en vroeg je weer om meer.
Anderzijds lijken ze je graag te willen hebben......
Het lijkt mij een gevalletje 'nee heb je, ja kun je krijgen'. Zeer waarschijnlijk hebben ze geen zin om weer iemand anders te moeten benaderen. Je zult of een akkoord terugkrijgen of een opmerking dat ze echt niet meer kunnen bieden en het verzoek of je dus hun laatste aanbod wilt tekenen.
lievelinggreat schreef:
20-04-2018 19:13
Echt Truus? Oh, wat erg. Ik zit al zo in spanning. Ik heb er ook geen goed gevoel over. Vind het zelf ook onnozel. Ik heb aangegeven meer salaris te willen, zij hebben 1000 euro bovenop het jaarsalaris gedaan en ik heb teruggestuurd dat ik akkoord ga als het 1500 euro bovenop het jaarsalaris wordt. Was dat heel onhandig?
Natuurlijk was dit niet onhandig. Wat jij niet fijn vindt is dat je moet wachten, maar dat je moet wachten is geen reden om jezelf naar beneden te gaan halen.
Groet
anoniem_368202 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 00:59
90.00% gewijzigd
Sunprincess80 schreef:
20-04-2018 19:23
Misschien had je beter een concreet salaris kunnen vragen. Zoals ik het nu lees, vroeg je om meer, kreeg je meer en vroeg je weer om meer.
Anderzijds lijken ze je graag te willen hebben......
Dat staat er toch niet? Onderhandelen is dat zij zeggen: 2000 euro. Waarop jij met een tegenbod komt van 2500. Dat zij dan een stukje omhoog gaan naar 2200 en jij dan zegt dat je akkoord zou gaan met 2350.
Alle reacties Link kopieren
Als zij op een jaarsalaris 1000 omhoog gaan dan is het prima in verhouding als jij daar 1500 van maakt. Om de hoogte van het bedrag zou ik me niet druk maken. En als ze die 500 teveel vinden kunnen ze dat ook gewoon zeggen en dan zeg jij dat je dan alsnog wil tekenen.

Ik ben zelf leidinggevende en heb een keer meegemaakt dat ik de salarisonderhandeling begon en dat de betreffende vrouw direct akkoord ging. Vond het behoorlijk sneu voor haar, want ik had nog wat ruimte om omhoog te gaan.
Dankje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven