Werk & Studie alle pijlers

salaris onderhandeling hoeveel meer vragen?

20-04-2018 20:21 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey iedereen!

ik heb een vraagje. ik wil binnenkort (2 weken) over mijn salaris gaan onderhandelen. alleen vindt het lastig hoeveel ik kan/moet vragen aangezien ik best in een machtspositie sta ik zal de situatie even uitleggen.

ik werk bij een bedrijf als enige werknemer het bedrijf is van 2 eigenaren (getrouwd stel) voor dit bedrijf doe ik alles inkoop, verkoop, ontwerpen, reclame, uitvoering, aansturen en inhuren van de zzpers en het financiële gedeelte.
zij noemen mij eigenlijk ook eigen baas aangezien het voor hun vooral belangrijk is dat ik het allemaal zelf regel en zij er eigenlijk niet te veel meer naar om willen kijken.

wel overleg ik alles met hun tijdens de wekelijkse vergadering en worden de offertes nog door haar (de vrouw van het stel) nagekeken aangezien je je eigen fouten slecht ziet.

zij (het stel) zijn druk bezig met een ander bedrijf hier zijn ze 6 dagen per week mee bezig en is ook hun hoofd inkomsten. voor dit bedrijf word er de hele dag gebeld en komen er ook mensen langs die te wordt moeten worden gestaan. hier ondersteun ik waar nodig en 1 middag per week ben ik ook voor dit bedrijf verantwoordelijk/aanspreekpunt zodat zij een middag vrij kan nemen.

voor het bedrijf waar ik voor werk heb ik de omzet in de afgelopen 3 jaar verdubbelt. en ook de winst is omhoog gegaan maar niet verdubbelt.

nou sluiten mijn opleidingen niet aan bij wat ik doe en heb ik de eerste 3 jaar veel geleerd van deze ervaring maar merk ik dat ik al een tijdje het punt hebt bereikt niet echt meer te leren en het meer routine aan het worden is.

nou ben ik 24 jaar werk 28 uur per week (minimaal) en verdien per maand 1533,- bruto.
al mijn overuren kan ik opnemen als dit kan en als het er veel zijn dan wordt ik een paar maanden op een fulltime salaris gezet om deze uitbetaald te krijgen zonder dat ik echt 40 uur werk.

ik weet dat zij mij niet kwijt willen omdat ze dankzij mij af en toe een middagje of weekendje weg kunnen zonder dat ze zich zorgen moeten maken.

en nu dus de reden van dit verhaal. ik zou graag meer salaris willen maar wat voor een verhoging is normaal om naar te vragen. vorig jaar januari heb ik een verhoging gehad van 5% zelf zat ik te denken om te vragen naar 1800 bruto. maar de reden hiervan kan ik niet echt onderbouwen ik vindt gewoon dat ik wel 250 euro per maand meer waard ben.

iemand tips? en wat zouden jullie doen?

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb opgeschreven ik heb gewoon een zeer unieke baan met ook best veel verantwoordelijkheid ik vindt eigenlijk niet dat je dit terug ziet in mijn salaris.
Wat is je opleidingsniveau, val je onder een cao, bouw je pensioen op?
Alle reacties Link kopieren
opleiding MBO 4 ik val niet onder een CAO en bouw ook geen pensioen op.

als opleiding is in de financieele richting maar dit is eigenlijk waar ik het minste tijd mee bezig ben. dus het sluit niet aan.
Lastig te zeggen omdat je niet schrijft wat voor soort bedrijf het is. Maar omgerekend 2190 bruto voor fulltime klinkt als weinig voor jouw verantwoordelijkheden. Naar 1800 voor 28 uur is een mooie stap, maar meer zou denk ik ook kunnen. Je kunt ook vragen aan ze hoe zij jouw loonontwikkeling zien de komende jaren. Bijvoorbeeld nu naar 1800 en volgend jaar naar 2100.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen krijg je echt veel te weinig, niet eens pensioen. Waarom vraag je niet om een aandelenpakket i.p.v. loon?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik vind je eis heel erg bescheiden. Volgens mij mag je veel hoger inzetten.

En hoezo kun je niet onderbouwen waarom je meer waard bent? Je noemt zelf al een heel rijtje op! Je draait het ene bedrijf zelfstandig en valt in bij het andere bedrijf zodra zij willen. Je hebt de omzet en de winst verhoogd, in je eentje dus zo ongeveer, als onervaren kracht. Je hebt veel geleerd de afgelopen jaren, maar dat zie je nog niet terug in je salaris. En je hebt, krijgt en neemt veel verantwoordelijkheid.
Je hebt inzicht in de cijfers. Hoeveel meer winst heb je weten te behalen? Kun je dat een beetje doorrekenen naar jouw salaris?
Als ze het toch te druk hebben om er naar om te kijken ... Neem de boel gewoon over en wordt je eigen baas?

En waarom niet permanent meer uren dan de huidige 28?
Als je daar standaard eigenlijk nauwelijks met toekomt qua hoeveelheid werk.
Dan zou ik nog eerder als een die harde loonopslag gaan inzetten op een contract van bijvoorbeeld 32 uur (je werkt ze nu ook gemiddeld) + pensioenopbouw.
In ieder geval ook gaan uitzoeken bij welk pensioen fonds je aan kunt sluiten en wat dat kost. En dan nog wat extra voor jezelf? Ik ben vanaf mijn eerste baantje pensioen aan het sparen, volgens cao’s. En toen dacht ik altijd whatever, pensioen. Nu ik bijna 40 ben zie ik de bedragen en is het nog niet super veel maar ben ik wel blij dat ik altijd pensioen heb gespaard. Dus als je echt jaren hier wil blijven werken. Doen!
Ik zou dan toch eerder inzetten op een contract van 32 uur (als je ze toch al werkt), ca 2000 euro bruto en pensioenopbouw. Hou er rekening mee dat je vaak de helft van de opbouw zelf betaald en de andere helft voor je werkgever is (maar dat verschilt per sector).

En ik zou ook afspraken maken over de opbouw de komende jaren. Waar wil je eindigen?

Welke sector werk je in?

Anders Kun je net zo goed voor jezelf beginnen..
Je wordt nu belachelijk weinig betaald. Ga voor een 32 uur contract en vraag meer + extralegale voordelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven