Werk & Studie alle pijlers

Haalbaarheidsonderzoek re-integratie 2e spoor

21-04-2018 22:06 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik lees veel mee en worstel nu met een kwestie en ben op zoek baar ervaringen.
Inmiddels ben ik al een poosje ziek en omdat werkgever geen passend werk in spoor 1 voor mij heeft, moet er 2e spoor worden opgestart. Dit zal starten met een haalbaarheidsonderzoek (vanwege de beperkingen van mijn ziekte is er kans dat 2e spoor niet haalbaar is) inclusief een persoonlijke flexibiliteistest.
Iemand hiermee bekend?
Ik vind geen ervaringen op internet maar krijg het benauwd van vragenlijsten over zelfvertrouwen etc, terwijl zoiets door een hrm-bureau wordt afgenomen, niet eens bij een psycholoog of bedrijfsarts..... en daarbij heeft de bedrijfsarts een uitvoerige FML opgesteld.
En hoe zit het dan met privacy?

Ik hoop dat jullie me kunnen voorzien van tips en adviezen.

Groetjes van een anoniempje
Gewoon even bij dat bureau vragen wat het inhoudt.
Ik denk dat die persoonlijke flexibiliteitstest een vragenlijst is.
Bij een haalbaarheidsonderzoek zal gekeken worden of er nog functies zijn die je met jouw klachten / beperkingen kunt doen (aan de hand van de fml) en hoe haalbaar dat is.
Waar ben je bang voor qua privacy?
Alle reacties Link kopieren
De test betreft inderdaad een vragenlijst, maar zoiets invullen is toch puur subjectief.... heb je er ervaring mee?

privacy tav van welke informatie hieruit danweer gedeeld wordt met wg.
(Heb helaas nogal slechte ervaringen en wil daarom niets meer delen wat ik niet verplicht ben. Bedrijfsarts krijgt uiteraard volledige inzake medische gegevens)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een arbeidsdeskundig onderzoek gehad om te kijken of ik wel geschikt was voor mijn werk, ook na een jaar ziekte.
Het was een lang gesprek over mijn ziektebeeld, beperkingen en mogelijkheden. Ik meen dat deze deskundige ook mijn leidinggevende heeft gesproken maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Uiteindelijk is er een rapport opgesteld waarin werd uitgelegd waarom ik wel of niet geschikt was voor mijn werk. Hierin stond geen medische informatie. Het was een hulpmiddel, geen bindend iets.
Alle reacties Link kopieren
Ano1978niem schreef:
22-04-2018 08:16
De test betreft inderdaad een vragenlijst, maar zoiets invullen is toch puur subjectief.... heb je er ervaring mee?

privacy tav van welke informatie hieruit danweer gedeeld wordt met wg.
(Heb helaas nogal slechte ervaringen en wil daarom niets meer delen wat ik niet verplicht ben. Bedrijfsarts krijgt uiteraard volledige inzake medische gegevens)
Vaak wordt er gebruik gemaakt van gestandaardiseerde vragenlijsten. En dan maakt het echt niet uit wie die vragenlijst afneemt. Of dat dit nu de psychiater is, of een medewerker. Het gaat erom dat jij de vragen beantwoord, of schrijvend of mondeling.

Net zoals het meten van een bloeddruk niet per se door een arts gedaan moet worden, een assistente kan dit echt net zo goed met hetzelfde apparaat.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Arbeidsdeskundig onderzoek heeft al plaatsgevonden, dit betreft echt een onderzoek voor haalbaarheid voor 2e spoor.
Iemand ervaring?
Het invullen van een vragenlijst is ook subjectief; waarschijnlijk worden de resultaten in het gesprek doorgenomen en zullen ze verder uitgevraagd worden.
Net als in een arbeidsdeskundig onderzoek mag er in een haalbaarheidsonderzoek geen medische informatie worden gegeven. En als het goed is, krijg jij eerst de conceptrapportage te zien, voordat die naar de werkgever gaat.

Een haalbaarheidsonderzoek is vaak een uitgebreide intake voor spoor 2. Er wordt gevraagd naar je arbeidsverleden, je uitval, verloop van je klachten, wat is er gedaan aan re-integratie en hoe ging dat? Maar ook naar de toekomst kijken: welke ideeën heb jij daarover, wat wil je, welke opties zijn er nog? Welke kennis, kwaliteiten en vaardigheden kun je gebruiken? Ook wordt gekeken naar welke functies er overblijven als je je fml invoert in een beroepentest.

Maar nogmaals: check het ook even bij dat hr bureau.
Alle reacties Link kopieren
Dank je splinter, ik zal voorafgaand aan het gesprek nogmaals checken met het bureau

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven