Werk & Studie alle pijlers

Op korte termijn verhuizen voor je werk

23-04-2018 13:41 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag solliciteren in een specifieke branche, echter zitten die allemaal in de grote steden. Er staat helaas expliciet aangegeven dat je binnen 60 km van kantoor woont.

Kortom, ik zou moeten verhuizen naar de randstad. Maar zoals we weten zit de woningmarkt helemaal op slot en hebben we woningnood waarbij ''even verhuizen'' er niet in zit. Het gaat tevens om een tijdelijk contract.

Wat zouden jullie doen?
Red pill + incel man
Alle reacties Link kopieren
Tijdelijk in de kost in de plaats van je werk?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in je sollicitatie zeker aangeven dat je bereid bent om te solliciteren. En mocht je dan aangenomen worden, dan is er vast een mouw aan te passen. Je kunt misschien bij vrienden/familie etc. kunnen logeren. Ik vind het trouwens wel een bijzondere eis bij een tijdelijk contract. Is het zo moeilijk om in jouw branche iets te vinden?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Niet doen natuurlijk.
Wonen is belachelijk duur in de randstad en je krijgt ook geen vast contract, dus ik zou solliciteren in de omgeving van waar je nu woont.
Tijdelijk kamer huren en daar van uit verder kijken?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-04-2018 13:43
Niet doen natuurlijk.
Wonen is belachelijk duur in de randstad en je krijgt ook geen vast contract, dus ik zou solliciteren in de omgeving van waar je nu woont.
Ik wil sowieso toch al verhuizen, want hier in de buurt zijn geen vacatures. Het moeilijke is wel dat er nauwelijks woningen beschikbaar zijn, juist in de randstad. Zelfs kamers zijn schaars.
Red pill + incel man
Rustig wonen zou ik belangrijker vinden dan vacatures, zeker als jouw nickname verwijst naar een diagnose.
Tot 60km moet goed te doen zijn. Waar zit het bedrijf? Je zou kunnen afspreken dat als je wordt aangenomen, dan je binnen 6 maanden verhuist naar een plek binnen die 60km.

Ik woon echt midden op het platteland, en woon wel (net) binnen 60 kilometer van de Zuidas.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-04-2018 13:48
Rustig wonen zou ik belangrijker vinden dan vacatures, zeker als jouw nickname verwijst naar een diagnose.
Ik wil ook een toekomst opbouwen en niet eeuwig blijven wonen in het boerengat waar ik momenteel woon. Ik sta pas een jaar ingeschreven bij woningnet maar krijg niet de indruk dat de wachtlijsten korter worden.

Ik ontvang momenteel met tegenzin een Wajong, dus ik weet niet of particuliere verhuur een optie is aangezien ik ook een beperkt budget en inkomen heb. Sociale werkplaats voel ik weinig voor, vandaar dat ik wil verhuizen om regulier werk te doen.
Red pill + incel man
Lemon_tree schreef:
23-04-2018 13:51
Tot 60km moet goed te doen zijn. Waar zit het bedrijf? Je zou kunnen afspreken dat als je wordt aangenomen, dan je binnen 6 maanden verhuist naar een plek binnen die 60km.

Ik woon echt midden op het platteland, en woon wel (net) binnen 60 kilometer van de Zuidas.
Op veel vacatures reageren makkelijk 200-300 mensen dus waarom zouden zij dan rekening houden met iemand die mogelijk wil verhuizen? Moet al een dik salaris van toepassing zijn wil iemand particuliere huurprijzen kunnen betalen en voor sociale huur moet je jaren op 'n wachtlijst.
pddnos schreef:
23-04-2018 13:52
Ik wil ook een toekomst opbouwen en niet eeuwig blijven wonen in het boerengat waar ik momenteel woon. Ik sta pas een jaar ingeschreven bij woningnet maar krijg niet de indruk dat de wachtlijsten korter worden.

Ik ontvang momenteel met tegenzin een Wajong, dus ik weet niet of particuliere verhuur een optie is aangezien ik ook een beperkt budget en inkomen heb. Sociale werkplaats voel ik weinig voor, vandaar dat ik wil verhuizen om regulier werk te doen.
Je kunt kijken of er een kamer is met eigen badkamer en dan gedeelde keuken of zo (op kamernet is er genoeg te vinden).

En je kunt je bij verschillende woningbouwverenigingen in schrijven, dus eentje in Rotterdam/Delft/Den Haag/Amsterdam of zo, of iets in de omgeving. Sommigen doen ook aan loting.
Alle reacties Link kopieren
Meeste zitten in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Een kamer in de stad vinden is niet echt gemakkelijk gebleken omdat er zelfs voor fikse prijzen tientallen reageren.

Woningnet, enorme wachtlijst. Alternatieven?

Ik woon momenteel echt in de periferie van Nederland, geen treinverbinding, niks. Dus ik wil op termijn toch al weg hier.
Red pill + incel man
redbulletje schreef:
23-04-2018 13:53
Op veel vacatures reageren makkelijk 200-300 mensen dus waarom zouden zij dan rekening houden met iemand die mogelijk wil verhuizen? Moet al een dik salaris van toepassing zijn wil iemand particuliere huurprijzen kunnen betalen en voor sociale huur moet je jaren op 'n wachtlijst.
Dat weet je toch niet? Misschien heeft TO wel skills die niet veel voorkomen, en willen bedrijven haar graag hebben. En buiten de randstad ook genoeg kamers/studio’s in de verhuur hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het een probleem is het feit dat ik een Wajong ontvang en momenteel zonder werk zit?

Ik lees soms dat ze alleen studenten of werkenden zoeken.
Red pill + incel man
pddnos schreef:
23-04-2018 13:58
Meeste zitten in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Een kamer in de stad vinden is niet echt gemakkelijk gebleken omdat er zelfs voor fikse prijzen tientallen reageren.

Woningnet, enorme wachtlijst. Alternatieven?

Ik woon momenteel echt in de periferie van Nederland, geen treinverbinding, niks. Dus ik wil op termijn toch al weg hier.
Je hebt ook kleinere steden he rond om grotere steden.

En weinig alternatieven, je hebt laag inkomen dus particulier huren wordt hem meestal niet. Tenzij je iemand garant laat staan voor de huur.

Je kunt wel nog naar anti kraak kijken.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet middenin zo'n stad te gaan wonen?
Als je in Gouda gaat wonen, zijn zowel Utrecht als Rotterdam binnen 60km, en volgens mij is de woningmarkt daar helemaal niet zo hopeloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven