Werk & Studie alle pijlers

Dilemma

23-04-2018 20:17 12 berichten
Ben sinds 1 dec bij huis en sinds 1 april in de ww door bepaalde omstandigheden mijn baan kwijt geraakt. Nu wil ik heel erg graag de opleiding verzorgende ig BBL gaan doen. Maar moet eerst een werkleer plek zien te vinden. Iets wat niet makkelijk is. Heb al tig opensollicitaties/ sollicitaties verstuurd, maar nog steeds helaas zonder succes. Ben in januari begonnen met vrijwilligerswerk in het verzorgingstehuis bij mij in woonplaats. Vindt het super leuk. En weet nu zeker dat ik dit werk echt wil gaan doen. Heb ook aan directrice en degene die hier gaan over de vacatures al laten doorschemeren dat dit mijn doel en droom is. Maar heb al te horen gekregen dat dit hier nu in deze instelling niet mogelijk is. Heb al van verschillende verzorgsterste horen gekregen dat ze heel erg blij met mij zijn en dat ik heel geschikt zou zijn voor dit werk. Ik straal een bepaalde rust uit wordt er gezegd. Doet me erg goed deze complimenten ook omdat ik dit mijn vorige werk de laatste tijd niet meer kreeg. Nu ben ik pas geleden door degene die over de vacatures gaat benaderd of ik interesse had voor een openstaande vacature als medewerker leefomgeving . Dit houdt in oa helpen met het ontbijt ‘s morgens, schoonmaakwerkzaamheden, afwas in de keuken en ‘s avonds met de broodmaaltijd. Dit is voor 6 tot 10 uur in de week. Niet mijn droombaan maar loop nu toch een aantal diensten mee om te kijken of dit wat voor me is. Moet zeggen dat het best nog wel leuk is. En ik heb ook zoiets van ik ben nu binnen daar en dat moet ik zo houden je weet nooitwaar het toe leiden kan. En dit is wel een instelling waar ik heel graag zou willen blijven werken. En ik kan het lopend af vanuit mijn huis. Ook wel makkelijk😀. Gezien mijn ww moet ik wel door blijven solliciteren. Maar merk dat ik daar geen zin in heb omdat ik hier eigenlijk heel graag wil blijven. Dilemma dus. Wat is wijsheid? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is je dilemma precies? Je OP gaat alle kanten op.
Lady_Vintage schreef:
23-04-2018 20:19
Wat is je dilemma precies? Je OP gaat alle kanten op.
Mijn dillema is dat ik heel graag de opleiding wil doen, een sollicitatieplicht heb( ook omdat ik nu maar max10 uur ga krijgen), maar het nu zo naar mijn zin heb hier. Het is een kleine instelling, ons kent ons. Hoop zo dat ze in gaan zien, van die meid moeten we niet laten gaan. Woensdag een gesprek hoe mijn meegelopen diensten zijn gegaan. En of ik de baan accepteer. Misschien kan ik nog wat los peuteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso de uren die je nu aangeboden krijgt aannemen. Ja je houd je sollicitatieplicht, maar dit kan wel een binnenkomer zijn.
Alle reacties Link kopieren
In welke regio woon je?
minnimouse schreef:
23-04-2018 21:54
In welke regio woon je?
Twente
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de baan aannemen als die je leuk lijkt en wie weet waar het je brengt. En ik snap dat je het liefst bij de huidige instelling blijft werken maar er zal ook brood op de plank moeten komen en in de WW heb je plichten. Dus ondertussen verder solliciteren naar een BBL plaats.
En kijk eens verder dan verzorgingstehuizen: een Verzorgende IG kan ook in een ziekenhuis werken of bij gehandicapten of in de kraamzorg.

https://www.triviummeulenbeltzorg.nl/we ... stage.html
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit baantje met beide handen aannemen.
Je hebt nog wel sollicitatieplicht maar het staat ook nog eens goed op je cv.

Bedrijven hebben nu eenmaal liever een werknemer die initiatief toont om aan de slag te gaan dan iemand die alleen nog in de ww zit.
Zo kom je misschien ook nog eens sneller ergens anders aan het werk.
minnimouse schreef:
23-04-2018 22:39
Gewoon de baan aannemen als die je leuk lijkt en wie weet waar het je brengt. En ik snap dat je het liefst bij de huidige instelling blijft werken maar er zal ook brood op de plank moeten komen en in de WW heb je plichten. Dus ondertussen verder solliciteren naar een BBL plaats.
En kijk eens verder dan verzorgingstehuizen: een Verzorgende IG kan ook in een ziekenhuis werken of bij gehandicapten of in de kraamzorg.

https://www.triviummeulenbeltzorg.nl/we ... stage.html
Hier heb ik al een opensollicitatie heen gestuurd en pas geleden ook nog heen gebeld voor info, jaar nog niks van weer gehoord.
Cinderella76 schreef:
23-04-2018 22:43
Hier heb ik al een opensollicitatie heen gestuurd en pas geleden ook nog heen gebeld voor info, jaar nog niks van weer gehoord.
Inderdaad ben ook aan het verder kijken. Wil echt in de ouderenzorg en dan pg. Gehandicapten, kraamzorg ligt mij niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Vind het toch bijzonder dat er overal zo hard geroepen wordt over het tekort aan Verzorgende en dat er dan in bepaalde regio's het zo lastig is aangenomen te worden voor de opleiding...

Bij ons in de stichting echt weet ik hoeveel openstaande vacatures en de klassen verzorgende IG zitten vol op wel 4 instroom momenten in het jaar...

Anyway TO ik zou deze kans zeker aangrijpen zoals je zegt om te laten zien hoe graag je dit wil en wie weet een opstapje voor als er wel plek is voor een opleidingsplaats.
Tralalalala
krullen-bol schreef:
24-04-2018 09:11
Vind het toch bijzonder dat er overal zo hard geroepen wordt over het tekort aan Verzorgende en dat er dan in bepaalde regio's het zo lastig is aangenomen te worden voor de opleiding...

Bij ons in de stichting echt weet ik hoeveel openstaande vacatures en de klassen verzorgende IG zitten vol op wel 4 instroom momenten in het jaar...

Anyway TO ik zou deze kans zeker aangrijpen zoals je zegt om te laten zien hoe graag je dit wil en wie weet een opstapje voor als er wel plek is voor een opleidingsplaats.
Inderdaad ik snap het ook niet. Weet wel dat het probleem van een opleidingsplek zien te vinden is, dat instellingen geen geld hebben om mensen op te leiden en geen medewerkers die een leerling kan begeleiden. Het is dan niet mijn droombaan, maar goed ik neem deze 10 uur werk met beide handen aan en wie weet. En het staat weer goed op mijn cv😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven