Werk & Studie alle pijlers

Ziek uit dienst en tegelijk nieuwe baan

24-04-2018 21:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2018 10:21
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.87% gewijzigd
Eerlijk zijn en je beter melden bij het UWV.
Ik neem aan dat er inmiddels een bedrijfsarts bij betrokken is?
Je hoeft je huidige werkgever niets te melden, want je contract loopt daar af. En als je daarna gelijk bij 'n ander aangenomen wordt hoef je niet langs de uwv, want je vraagt geen ww aan.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijkheid duurt het langst. Vertel je werkgever dat je nieuw werk hebt gevonden wat minder belastend zal zijn voor je rug. Hersteld uit dienst vind ik wel een twijfelgeval, je rug zal namelijk nog niet helemaal hersteld zijn tegen de tijd dat je uit dienst gaat.
redbulletje schreef:
24-04-2018 21:46
Je hoeft je huidige werkgever niets te melden, want je contract loopt daar af. En als je daarna gelijk bij 'n ander aangenomen wordt hoef je niet langs de uwv, want je vraagt geen ww aan.
Als je ziek uit dienst gaat wordt je ziekgemeld bij het UWV. WW is dan sowieso nog niet aan de orde.
Waarom zouden wij jou veroordelen?
Vind het juist super van je dat je een nieuwe baan hebt gevonden :cheer2:

Een nieuwe start kan juist goed zijn. En rugklachten kunnen inderdaad heel goed stress gerelateerd zijn.
Hopelijk gaat het snel beter daarmee.

Veel succes op je nieuwe werkplek.
lise1985 schreef:
24-04-2018 21:47
Als je ziek uit dienst gaat wordt je ziekgemeld bij het UWV. WW is dan sowieso nog niet aan de orde.
Okee, dan dus melden bij de uwv dat je een nieuwe baan hebt. Oude werkgever is niet meer van belang, want die heeft haar contract niet verlengd.
redbulletje schreef:
24-04-2018 21:54
Okee, dan dus melden bij de uwv dat je een nieuwe baan hebt. Oude werkgever is niet meer van belang, want die heeft haar contract niet verlengd.
Exact.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
24-04-2018 21:45
Eerlijk zijn en je beter melden bij het UWV.
Ik neem aan dat er inmiddels een bedrijfsarts bij betrokken is?
Die is er zeker bij betrokken en tot nu toe ook begripvol.
Alle reacties Link kopieren
drakenvlieg schreef:
24-04-2018 21:48
Waarom zouden wij jou veroordelen?
Vind het juist super van je dat je een nieuwe baan hebt gevonden :cheer2:

Een nieuwe start kan juist goed zijn. En rugklachten kunnen inderdaad heel goed stress gerelateerd zijn.
Hopelijk gaat het snel beter daarmee.

Veel succes op je nieuwe werkplek.
Lief van je! Bedankt....
Reïntegratie opbouwen bij de nieuwe werkgever?
Ziek uit dienst en dan ziek in dienst beginnen? Of zeg ik nu iets heel raars?
Doreia schreef:
24-04-2018 22:05
Reïntegratie opbouwen bij de nieuwe werkgever?
Ziek uit dienst en dan ziek in dienst beginnen? Of zeg ik nu iets heel raars?
Dat zou ik niet doen. Maar als de klachten van TO stressgerelateerd zijn en ze zelf denkt, eventueel in overleg met bedrijfsarts of behandelaar, dat ze bij nieuwe werkgever aan de slag kan, gaat ze ziek uit dienst, meldt ze zich beter bij het UWV en gaat aan de slag bij nieuwe werkgever. Oude werkgever komt in principe niets te weten, zo wel, dan heeft dat geen consequenties voor TO.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je ziek bent voor je huidige werk ben je ziek. Pas beter melden wanneer je op de 1e dag aan die baan begint.

Het feit dat je passend werk kan doen betekent niet dat je geschikt bent voor je eigen werk. Voor de ziektewet geldt meestal het criterium ziek voor eigen werk.

Waarom zou je je huidige werkgever verplicht zijn om ea uit te leggen?

De werkgever draagt premies af voor de ziektewet. Zij zijn dus belanghebbende en ontvangen van uwv een besluit (kopie) wanneer jij uit de ziektewet gaat. Jij houdt die correspondentie niet tegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook eerlijk geweest naar je nieuwe werkgever? Voor hem straks wel balen als blijkt dat die rugklachten niet weg zijn, en je alsnog ziek thuis komt te zitten,

Zie ook dit draadje:
werk-studie/door-ziekteverzuim-nu-raar- ... ges/409032
Alle reacties Link kopieren
https://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer ... uit-dienst
Alle reacties Link kopieren
Zielig weer.
Waarom is de openingspost nu verwijderd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven