Werk & Studie alle pijlers

Kan ik dit maken?

26-04-2018 20:19 32 berichten
Werk in de gehandicaptenzorg sinds 2012 op een vaste groep.
Sinds zomer 2016 op een nieuwe groep. Ik wilde minder werken en wat taken neerleggen, daarom koos ik hiervoor, zodat op mijn oude groep een nieuwe eerstverantwoordelijke aangenomen kon worden in mijn plaats.
Vond het in mijn nieuwe team en op de nieuwe groep wel leuk, maar vond stiekem mijn oude groep wel een heel stuk leuker, vanwege de doelgroep en andere werkzaamheden.
Toch dit niet aangekaart, want team had me nodig qua uren en inzet, en ik had nou eenmaal mijn keuze gemaakt.

Een jaar nadat ik in het nieuwe team zat, werd ik zwanger. Mijn zwangerschap verliep niet vlekkeloos waardoor ik vanaf 6 maanden bedrust moest houden. Mijn nieuwe team was erg lief voor me. Collegas zochten veel contact, kwamen allemaal op kraambezoek en ben overladen met kadootjes. Familie van de bewoners stuurden ook steeds kaartjes e.d., erg leuk!
Inmiddels is mijn kindje gezond geboren en 3 maanden oud. Over enkele weken hoop ik weer te gaan werken als oproepkracht.
Collega's zijn blij dat ik terugkom!

Nu belde mijn leidinggevende, of ik misschien terug wilde komen op mijn oude groep!!
Daar waren meer tekorten, en hij wist wel dat ik het daar altijd goed naar mijn zin had gehad. Combinatie maken vond hij niet ideaal vanwege de continuïteit...

Nu wil ik dit zelf eigenlijk héél graag. Maar ik voel me best wel rot naar de collega's van mijn nieuwe team.......
Om nu toch nog terug te gaan naar mijn oude groepje...
Kan ik dit wel maken? Het voelt zo lullig!!!!
anoniem_298227 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 20:19
Reden: taalfout
3.87% gewijzigd
Het is werk.

Als jij je beter voelt op die oude groep ga je terug. Je collega’s gaan echt geen rekening houden met jou of zij zelf blijven of niet.
Terug gaan.
Ik zou ook terug gaan. Het gaat om jouw loopbaan hoor. Uiteindelijk blijft het altijd ieder voor zich.
Tuurlijk kies jij voor jezelf en jouw toekomst.

Leuk, een baby en je baan terug. Geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kan dit maken. Fantastisch toch, lekker doen hoor! Dat je collega's zo betrokken zijn geweest is fijn, maar dat betekend niet dat jij je droom niet achter na moet gaan.
Jeetje, wel fijn jullie reacties.
Ik zie er zó tegenop t tegen mijn team te zeggen, maarja anderzijds denk ik, ik ben maar oproepkracht nu.......
Dus een heel grote rol speel ik toch niet meer in dat team.

Voelt nu wel erg stom, toen collega's van nieuwe team me destijds na de overstap vroegen of ik het naar mijn zin had, ben ik altijd erg positief geweest. Ik vónd het ook wel leuk, maar gewoon niet zo leuk als oude groep... maar vond dat geen meerwaarde hebben dat steeds tegen hen te zeggen, ik werkte met hen en vond het vervelend als ze mij ongemotiveerd zouden vinden.
Beetje bang dat ze dan nu zeggen: '' maar.. je vond het toch zo leuk bij ons...??? ''
Oudewijzeuil schreef:
26-04-2018 20:34
Jeetje, wel fijn jullie reacties.
Ik zie er zó tegenop t tegen mijn team te zeggen, maarja anderzijds denk ik, ik ben maar oproepkracht nu.......
Dus een heel grote rol speel ik toch niet meer in dat team.

Voelt nu wel erg stom, toen collega's van nieuwe team me destijds na de overstap vroegen of ik het naar mijn zin had, ben ik altijd erg positief geweest. Ik vónd het ook wel leuk, maar gewoon niet zo leuk als oude groep... maar vond dat geen meerwaarde hebben dat steeds tegen hen te zeggen, ik werkte met hen en vond het vervelend als ze mij ongemotiveerd zouden vinden.
Beetje bang dat ze dan nu zeggen: '' maar.. je vond het toch zo leuk bij ons...??? ''


Dat kan je dan toch gewoon beamen. Ja natuurlijk. ;-) ;-)
Maar ik vond het daar ook erg leuk en het is een mooi aanbod.

Ga jullie wel heel erg missen. Dank voor de fijne tijd. ;-)
Ja, wel terug gaan.
En bedenk anders een leuk afscheid van het huidige team.
Bijvoorbeeld een kaart voor elk lid apart met een persoonlijke tekst erin.
Verzin iets leuks!
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar waren je oud-collega’s niet boos genoeg over je vertrek, om je nu weer terug te willen.
En dat gaat op deze groep niet anders zijn.

Het is werk, je maakt keuzes die voor jou het beste passen. Ook al vinden ze het niet leuk, binnen een week zijn ze er overheen en op zoek naar een nieuwe collega.
Hamsterweken schreef:
26-04-2018 20:38
Je bent je aanstaande oud-collega's van je nieuwe team helemaal geen uitleg verschuldigd. Zeg gewoon dat je wordt ingezet op je oude groep omdat dat qua bezetting handiger was. Of je vertelt het wel, net wat jij wilt ;)
Nou, dit inderdaad. Dan is er toch geen enkel bezwaar.
Ik zou ook terug gaan maar loop je dan niet weer tegen dezelfde problemen aan waardoor je juist destijds voor je nieuwe team hebt gekozen? Helemaal nu je het nog drukker hebt met baby.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon teruggaan. Bedenk maar dat een collega ook niet om jou blijft op de afdeling als er zich een mooie kans voordoet.
Bovendien: werkplezier is heel belangrijk!
tsja.....
Op mijn werk worden zieke collega's niet vervangen tijdens hun afwezigheid, omdat het nooit van te voren bekend is hoe lang de ziekte duurt. Twee maanden ziekte van een medewerker betekent dat overige medewerkers harder moeten werken.
Bijvoorbeeld in een team met 5 mensen, waarvan 1 zieke, is het best pittig om toch het werk gedaan te krijgen, elke dag opnieuw.

Is er zoiets aan de hand? De collega's van het nieuwe team hebben extra stappen gezet om jouw ziekte/afwezigheid op te vangen (en bovendien zijn ze bijzonder attent geweest met kaartjes, cadeautjes enz.).
Dan kan ik me best voorstellen dat je het lastig vindt om nu 'doei' te zeggen.

Maar goed, je blijft bij dezelfde werkgever. Je maakt alleen een switch naar een ander team.

Het beste.
Je lijkt me een integer persoon.
anoniem_368426 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 21:35
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga naar jouw oude team. Ik denk dat u nog heel wat jaren er werken zult, dus u brengt een te groot offer als u het nieuwe team een plezier doet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet lullig..altijd voor jezelf kiezen!
Is je oude team en oude locatie nog hetzelfde? Je bent al bijna 2 jaar weg. Realiseer je dat de tijd daar zonder jouw is doorgegaan.....
Je maakt het veel te zwaar. Het is werk, geen relatie die je uitmaakt. Laat die emoties achterwege en het hele probleem is weg.
Stellaluna* schreef:
26-04-2018 21:19
Op mijn werk worden zieke collega's niet vervangen tijdens hun afwezigheid, omdat het nooit van te voren bekend is hoe lang de ziekte duurt. Twee maanden ziekte van een medewerker betekent dat overige medewerkers harder moeten werken.
Bijvoorbeeld in een team met 5 mensen, waarvan 1 zieke, is het best pittig om toch het werk gedaan te krijgen, elke dag opnieuw.

Is er zoiets aan de hand? De collega's van het nieuwe team hebben extra stappen gezet om jouw ziekte/afwezigheid op te vangen (en bovendien zijn ze bijzonder attent geweest met kaartjes, cadeautjes enz.).
Dan kan ik me best voorstellen dat je het lastig vindt om nu 'doei' te zeggen.
Dat is dan een grove fout van de werkgever die geen vervanging inhuurt. En eigenlijk ook van de overige werknemers dat zij blijkbaar laten zien dat het werk ook met één man minder af komt....
Tuurlijk ga je terug naar de oude groep.

En je neemt hartelijk afscheid van je oude collega's (met taart) en benadrukt nog eens dat ze zo ontzettend lief voor je zijn geweest en dat je ze gaat missen.

Fijn toch: dat iedereen zo aardig en lief is. Koester het!
Alle reacties Link kopieren
Terug als eerstverantwoordelijke of als oproepkracht?
Ik herken je twijfels heel erg.. Ik werk met dezelfde doelgroep overigens.
redbulletje schreef:
27-04-2018 09:06
Dat is dan een grove fout van de werkgever die geen vervanging inhuurt. En eigenlijk ook van de overige werknemers dat zij blijkbaar laten zien dat het werk ook met één man minder af komt....
RB, wat weet jij er nu van? Je hebt geen idee hoe vaak dit al heb aangekaart.
Zelfs de personeelsconsulent van HR zegt dat ziekte-vervanging binnen het team opgevangen moet worden. Dat is het beleid van de organisatie, zegt ze.
De personeelsconsulent zit er niet mee als anderen structureel moeten overwerken om de clients toch te bedienen.
En een ontevreden client hangt sowieso bij mij aan de telefoon. Niet bij het ManagementTeam dat op heisessie gaat post-it briefjes vol te schrijven over clientgericht werken.

Maar goed, ik wil het topic van TO niet kapen.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
26-04-2018 20:34
Ja, je kan dit maken. Fantastisch toch, lekker doen hoor! Dat je collega's zo betrokken zijn geweest is fijn, maar dat betekend niet dat jij je droom niet achter na moet gaan.
Dit idd, succes!
Waarom hebben ze daar personeelstekort op de oude groep? Is het daar nog wel zo leuk als voorheen?

Je kan je vasthouden aan herinneringen maar in groepen is het altijd wel in beweging. Ik zou er heel goed over na denken. Je hebt nu lieve en betrokken collega's en dat is ook veel waard.
redbulletje schreef:
27-04-2018 09:06
Dat is dan een grove fout van de werkgever die geen vervanging inhuurt. En eigenlijk ook van de overige werknemers dat zij blijkbaar laten zien dat het werk ook met één man minder af komt....
Zo simpel werkt dat niet in de zorg. Je werkt met mensen. Als je een beetje gevoel in je lijf hebt, zet je alles op alles om goede zorg te leveren, je laat niet je ptn. stikken. En ja, daar wordt door managers ‘makkelijk’ gebruik van gemaakt, want inderdaad ‘het werk komt toch af?’.
Voor mij was dit reden om te vertrekken. Ik liep mezelf over de kop, maar kon het niet over m’n hart verkrijgen mensen in hun eigen vuil te laten liggen omdat ik zonodig koffiepauze moest houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven