Werk & Studie alle pijlers

Vraag contract en ziek zijn

26-04-2018 23:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Ik zit hier met mijn goede vriendin en ik kan haar niet helpen met haar vraag.

Zij heeft een contract , 20 uur per week.
CAO schoonmaak en glazenwassers.
Nu is zij vorige week drie dagen ziek geweest. Zij weet nu niet of ze deze dagen doorbetaald krijgt.
Ik heb de CAO opgezocht en daar staat dat de wachtdagen tijdens ziekte zijn afgeschaft. Zij weet niet of dit voor haar ook zo is omdat zij nog in haar proefmaand zit.
Ik zelf denk dat dit ook voor haar opgaat, Omdat ze heel graag een antwoord wil hebben vraag ik jullie of jullie dit weten. ;-D
Het antwoord vindt ze in haar contract en in de CAO.
Als er geen wachtdagen gehanteerd worden, zijn er dus geen wachtdagen van toepassing en krijgt ze doorbetaald.
Wat voor contract heeft ze en was ze die 3 dagen ingepland volgens een rooster dat al vast stond voor de hele week? Volgens mij krijg je namelijk alleen de uren uitbetaald die je volgens rooster al ingepland stond maar wellicht hanteert bedrijf iets andere regels.
Alle reacties Link kopieren
Contract bepaalde tijd, 20 uur per week.
Ze stond op die dagen al ingepland ja
Bij geen wachtdagen moet ze haar 20 uur gewoon uitbetaald krijgen.

Of ze er niet uitligt binnen haar proefmaand valt nog te bezien..
Over het algemeen gaan wachtdagen van je verlofuren af, in theorie zou je vriendin dus alsnog haar volledige maand uitbetaald krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet verstandig om je in je proeftijd al ziek te melden idd. Vriendin zegt niet in staat te zijn geweest om te werken die 3 dagen, Ga ik me verder ook niet mee bemoeien :P . Iedereen bedankt voor het mee denken.
Ziek is ziek en zeker schoonmaakwerk is fysiek best zwaar. Het is niet alsof je kunt kiezen wanneer je de griep krijgt of een been breekt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom werkt je vriendin maar 20 uur per week? Kan ze zichzelf daarvan onderhouden? Een jonge meid moet toch in staat zijn meer uren te werken, of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje pejeka, je maakt je wel erg druk over mensen die niet fulltime werken he. Hoeveel uur werk jij eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Wat een knapperd!
Alle reacties Link kopieren
obelix84 schreef:
27-04-2018 16:22
Jeetje pejeka, je maakt je wel erg druk over mensen die niet fulltime werken he. Hoeveel uur werk jij eigenlijk?
Het zal me worst zijn. Ik werk overigens 40-45 uur per week. Maar ik vraag me gewoon af hoe een jonge meid haar bestaan kan financieren van 20 uur per week.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar zal het je niet een worst zijn want ik zie je in diverse topics miepemeuten dat men niet fulltime werkt.. Wat is jouw probleem daarmee?
pejeka schreef:
27-04-2018 17:18
Het zal me worst zijn. Ik werk overigens 40-45 uur per week. Maar ik vraag me gewoon af hoe een jonge meid haar bestaan kan financieren van 20 uur per week.
Sommige mensen verdienen met twintig uur werken wat anderen met veertig uur werken, en hoeven dus niet per sé fulltime te werken 8-)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
27-04-2018 17:22
Sommige mensen verdienen met twintig uur werken wat anderen met veertig uur werken, en hoeven dus niet per sé fulltime te werken 8-)
Sure. als je 20 uur per week als schoonmaakster werkt (zoals de vrouw uit dit topic) dan verdien je genoeg om in je onderhoud te voorzien zelfstandig...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
27-04-2018 17:37
Sure. als je 20 uur per week als schoonmaakster werkt (zoals de vrouw uit dit topic) dan verdien je genoeg om in je onderhoud te voorzien zelfstandig...
Je weet niet of het gaat om een jonge meid en je weet niet wat de jonge meid in kwestie verder nog doet, naast schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
27-04-2018 17:55
Je weet niet of het gaat om een jonge meid en je weet niet wat de jonge meid in kwestie verder nog doet, naast schoonmaken.
Blijkbaar is die schoonmaakjob haar enige baan, anders had TO "voor haar vriendin" ook wel aan de andere baan gerefereerd in verband met ziekteverlof. Dus ik ben dan echt benieuwd, of die "vriendin" nou jong of ouder is, hoe die zich van slechts 20 uur per week schoonmaken kan onderhouden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
27-04-2018 18:02
Blijkbaar is die schoonmaakjob haar enige baan, anders had TO "voor haar vriendin" ook wel aan de andere baan gerefereerd in verband met ziekteverlof. Dus ik ben dan echt benieuwd, of die "vriendin" nou jong of ouder is, hoe die zich van slechts 20 uur per week schoonmaken kan onderhouden.
Misschien is het haar baan naast een opleiding, misschien heeft ze nog een andere baan, misschien heeft ze het zo afgesproken met haar vriend. Hoe dan ook: Het gaat je geen reet aan. Of "geen reet", voor mijn part.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
27-04-2018 18:06
Misschien is het haar baan naast een opleiding, misschien heeft ze nog een andere baan, misschien heeft ze het zo afgesproken met haar vriend. Hoe dan ook: Het gaat je geen reet aan. Of "geen reet", voor mijn part.
Maar... alle vrouwen moesten toch economisch zelfstandig zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
27-04-2018 18:12
Maar... alle vrouwen moesten toch economisch zelfstandig zijn?
Ik zou nog een keer lezen. En dan vooral het deel "misschien heeft ze nog een tweede baan" en "misschien werkt ze naast een opleiding".

Overigens 'moet' er helemaal niks. Ik vind het wel verstandig economisch onafhankelijk te zijn. Open je daar dan even een topic over anders? Het doet niks terzake in dit topic over de vraag of ziektedagen worden vergoed.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
27-04-2018 18:20
Ik zou nog een keer lezen. En dan vooral het deel "misschien heeft ze nog een tweede baan" en "misschien werkt ze naast een opleiding".

Overigens 'moet' er helemaal niks. Ik vind het wel verstandig economisch onafhankelijk te zijn. Open je daar dan even een topic over anders? Het doet niks terzake in dit topic over de vraag of ziektedagen worden vergoed.
Ik hoef daar geen topic over te openen, want in talloze andere topics buitelen de dames hier over elkaar heen om toch vooral te roepen dat economische zelfstandigheid het hoogste goed is. Dus in de context van dit forum leek het mij een relevante vraag.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
27-04-2018 18:33
Ik hoef daar geen topic over te openen, want in talloze andere topics buitelen de dames hier over elkaar heen om toch vooral te roepen dat economische zelfstandigheid het hoogste goed is. Dus in de context van dit forum leek het mij een relevante vraag.
Je zit gewoon weer te zuigen. Neem een oranjebitter, misschien knap je er wat van op.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
27-04-2018 18:57
Je zit gewoon weer te zuigen. Neem een oranjebitter, misschien knap je er wat van op.
Jij hebt geen antwoord en dus praat je onzin.

In het kader van de door vrijwel álle vrouwen op dit forum als hoogste goed gehuldigde economische zelfstandigheid, blijft dus mijn vraag aan TO: waarom niet meer dan 20 uur werken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mss omdat ze daar gewoon geen zin in heeft? Mss geen tijd voor heeft? Mss waren er niet meer uren beschikbaar? Wat maakt het in hemelsnaam uit?waarom is dat relevant voor haar vraag?

Overigens, ik werk naar volle tevredenheid parttime.. Meer uren geen behoefte aan en geen zin in. En nu?
pejeka schreef:
27-04-2018 19:27
Jij hebt geen antwoord en dus praat je onzin.

In het kader van de door vrijwel álle vrouwen op dit forum als hoogste goed gehuldigde economische zelfstandigheid, blijft dus mijn vraag aan TO: waarom niet meer dan 20 uur werken?
Jij gaat uit van de aanname dat ze niet economisch zelfstandig is. Dat zegt meer over jouw uitgavepatroon dan het hare. Ik zou met een inkomen van €800 netto makkelijk economisch zelfstandig zijn, 20 uur per week schoonmaken komt daar dicht in de buurt. Dus wat is je punt? Dat je steeds duidelijk wil maken dat jij het voorbeeld bent van de samenleving en dat jouw waarden en normen leidend zouden moeten zijn? In dat geval kan ik je mededelen dat we niet meer in 1960 leven hoor, en gelukkig maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven