Werk & Studie alle pijlers

Hoe erg geirriteerd is geoorloofd?

27-04-2018 16:22 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment is mijn salaris nog steeds niet gestort. En dit irriteert me mateloos, ik vind het eigenlijk gewoon niet kunnen (van mijn baas).

Ik hoorde een collega woensdag zeggen dat het bij haar al op de rekening stond. Kan ook zeker, want baas en zij hebben dezelfde bank. Dan is mijn verwachting dat het dus een dag later bij mij erop staat. Donderdag stond er nog niets. Goed, misschien vrijdag dan? Nope, niks. Geen idee overigens of dit wordt geteld als een rasechte feestdag en dat de vertraging daardoor zou kunnen komen, maar ik vind het alsnog erg lang duren.

Eigenlijk ga ik er dus vanuit dat baas vergeten is mijn salaris te storten. Ik werk er nog niet zolang. De vorige keer is het wel gewoon gestort, dus ik vind het sowieso een raar iets. Kanttekening is dat mijn baas sowieso een aparte is en ik er haar dus wel voor aan zie dat ze dit vergeten is.

Ik wil nog tot maandag, uiterlijk dinsdag wachten, en daarna mijn baas erop aanspreken. Wat ik eigenlijk belachelijk vind. Zij hoeft mij toch ook niet elke dag te bellen om te vragen of ik kom werken? Ik vind "oeps, vergeten" geen excuus. Alleen, hoe geirriteerd mag je over zoiets zijn?

Overigens zijn er meer zaken die spelen waardoor ik misschien wat chagrijniger dan normaal hierop reageer, ik wil ook proberen dit daar los van te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer zou je het moeten krijgen?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
27-04-2018 16:24
Wanneer zou je het moeten krijgen?
Nou, als een collega zegt dat ze het de 25e op haar rekening heeft staan, ga ik er vanuit dat de 25e alle salarissen zijn overgemaakt. En het dus de 26e op mijn rekening staat (andere bank). Uiterlijk de 27e.
Het kan ook aan je bank liggen.
Overschrijvingen tussen rekeningen van dezelfde bank gaat vaak binnen een dag. Tussen verschillende banken kan het 1 a 2 dagen duren. En op feestdagen en weekend gebeurt er niks.
Wacht maandag dus even af.
Alle reacties Link kopieren
Tot het gaat ontsteken, dan is het beter om even een bezoekje aan de ha te brengen.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is er gewoon betalingsverkeer. Ik zou niet tot dinsdag wachten want dan is het 1 mei en ligt het betalingsverkeer wel plat ivm de dag van de arbeid.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
27-04-2018 16:24
Wanneer zou je het moeten krijgen?
Dit maakt natuurlijk inderdaad veel uit. Je vraag is verder wat moeilijk te beantwoorden. Hoe geïrriteerd is geoorloofd? Tja. Ik zou ook geïrriteerd zijn. Ik wil best een keer bellen ter herinnering, maar als dat vaker nodig is, zou ik al voorzichtig naar een andere baan uit gaan kijken. Een terechte irritatie vind ik dus.
Maakt jouw baas persoonlijk jouw loon over? Meestal wordt dit voor iedereen gewoon gelijk gedaan vanuit de financiële administratie.
Als je een andere bank hebt is de kans groter dat het probleem bij de banken ligt.
Ik vind je reactie trouwens aardig overdreven, maar het klinkt ook alsof je je wel op meer fronten ergert aan je baas/werk.
Succes iig dit weekend met afwachten, zo te horen ga je het heel gezellig hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ertha schreef:
27-04-2018 16:27
Het kan ook aan je bank liggen.
Overschrijvingen tussen rekeningen van dezelfde bank gaat vaak binnen een dag. Tussen verschillende banken kan het 1 a 2 dagen duren. En op feestdagen en weekend gebeurt er niks.
Wacht maandag dus even af.
Daar twijfelde ik ook over. Alleen dit zou dan de enige keer zijn in al die jaren dat het er niet een dag later op zou staan. Plus de manier waarop mijn baas in elkaar zit. Daardoor stond ik al meteen op mijn achterste poten, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kan ik mij ook erg aan irriteren.

Rekeningen die liggen te wachten, koelkast die gevuld moet worden, misschien wilde je vandaag nog naar de rommelmarkt of gaan feesten..

Mijn vorige werkgever zorgde er in ieder geval wel altijd voor dat het voor een feestdag gestort was bij iedereen, ook al deed een externe partij dat.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Benbits schreef:
27-04-2018 16:29
Vandaag is er gewoon betalingsverkeer. Ik zou niet tot dinsdag wachten want dan is het 1 mei en ligt het betalingsverkeer wel plat ivm de dag van de arbeid.
Kan me niet herinneren dat dit in Nederland ooit zo is geweest?

Jufjoke schreef:
27-04-2018 16:29
Dit maakt natuurlijk inderdaad veel uit. Je vraag is verder wat moeilijk te beantwoorden. Hoe geïrriteerd is geoorloofd? Tja. Ik zou ook geïrriteerd zijn. Ik wil best een keer bellen ter herinnering, maar als dat vaker nodig is, zou ik al voorzichtig naar een andere baan uit gaan kijken. Een terechte irritatie vind ik dus.
Juist omdat ik al geirriteerd ben over andere zaken, dacht ik, ik toets even of het wel redelijk van me is dat ik hier boos over ben.

ZonderTitel_1981 schreef:
27-04-2018 16:29
Maakt jouw baas persoonlijk jouw loon over? Meestal wordt dit voor iedereen gewoon gelijk gedaan vanuit de financiële administratie.
Als je een andere bank hebt is de kans groter dat het probleem bij de banken ligt.
Ik vind je reactie trouwens aardig overdreven, maar het klinkt ook alsof je je wel op meer fronten ergert aan je baas/werk.
Succes iig dit weekend met afwachten, zo te horen ga je het heel gezellig hebben ;-)
Klein bedrijf, dus idd persoonlijk. Dat het probleem bij de bank ligt had ik ook nog meegenomen. De rest van je post komt een beetje flauw over.

Hamsterweken schreef:
27-04-2018 16:30
Je kunt zelfs een wettelijke verhoging eisen als je salaris te laat betaald wordt.

https://www.arbeidsrechter.nl/wettelijk ... taald-loon
Ja, weet ik van. Maar was niet van plan om hier serieus iets mee te doen. Wil gewoon betaald worden, net als de rest van mijn collega's.

Restera schreef:
27-04-2018 16:38
Ja, kan ik mij ook erg aan irriteren.

Rekeningen die liggen te wachten, koelkast die gevuld moet worden, misschien wilde je vandaag nog naar de rommelmarkt of gaan feesten..

Mijn vorige werkgever zorgde er in ieder geval wel altijd voor dat het voor een feestdag gestort was bij iedereen, ook al deed een externe partij dat.
Precies. Aan het eind van de maand worden alle rekeningen afgeschreven. Niet dat ik a la minute verlegen zit om geld, maar ik vind dit gewoon niet fijn. Zowel het niet betaald krijgen als het er zelf weer achteraan moeten.

De vorige keer was het op de 27e gestort. Omdat mijn collega op de 25e zei dat ze het al had, ging ik er vanuit dat mijn baas ook de intentie had om iedereen voor de feestdag te kunnen betalen. Ik wacht nog even de maandag af.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan hoe het wordt overgemaakt en tussen welke banken. De laatste maanden komt het voor dat er sprake is van hackings waardoor betalingen niet doorgaan. Kan ook zijn dat het blijft 'hangen' waardoor het niet afgeschreven wordt. Dit zie je niet meteen maar pas een dag later.
Daarnaast, feestdagen kunnen een rol spelen. Wacht zaterdag even af, staat er niets bij dan kun je maandag even navraag doen bij de loonadministratie.
nou, ik vind je wel wat erg heethoofdig over een dag vertraging, wat misschien wel gewoon aan de bank of aan feestdagen ligt. Als het er vóór de eerste van de maand is, zou ik het niet opvallend vinden. Als het er dan nog niet is, zou ik wel verhaal halen.
Ik zou tegen 18 uur nog een keer inloggen en kijken.

Als je het vandaag niet ontvangt, vind ik dat je daar zeker maandag naar mag vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad maanden elke maand zeuren ik had met kerst ook geen rooie cent en de rest wel toen ben ik eens boos geworden nu krijg ik mijn loon wel op tijd alleen loonstrookjes die zijn nog lastig... Soms heb je van die slodderkonten netjes is het niet...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -mijn-loon
Van www.geld.nl:
Een overschrijving tussen twee verschillende banken binnen Nederland, kost iets meer tijd. Dit omdat de overschrijving in dit geval door Equens moet worden verwerkt. Equens verzorgt alle overboekingen tussen banken in Europa. Overschrijvingen die op werkdagen voor 15:30 uur worden aangeboden, worden nog dezelfde dag geboekt. Overschrijvingen na 15:30 uur of in het weekend zijn pas de volgende werkdag op de andere rekening beschikbaar.
Als je collega het woensdag de 25e al ontvangen heeft, zou jij het dus uiterlijk donderdag de 26e moeten hebben ontvangen.
Het is dus niet overgeboekt door je baas.

Zou mij ook irriteren. Je hebt recht op dat geld, hebt daar uren voor gewerkt. Een baas die zo slordig met je salaris omgaat, zou voor mij reden zijn een andere baan te zoeken, want dit getuigt niet van enig respect.
Restera schreef:
27-04-2018 16:38
Ja, kan ik mij ook erg aan irriteren.

Rekeningen die liggen te wachten, koelkast die gevuld moet worden, misschien wilde je vandaag nog naar de rommelmarkt of gaan feesten..

Mijn vorige werkgever zorgde er in ieder geval wel altijd voor dat het voor een feestdag gestort was bij iedereen, ook al deed een externe partij dat.

Als het niet gestort worden van je salaris je belemmert om te gaan feesten had je sowieso geen geld om te feesten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kwartel123 schreef:
27-04-2018 16:57
Van www.geld.nl:
Een overschrijving tussen twee verschillende banken binnen Nederland, kost iets meer tijd. Dit omdat de overschrijving in dit geval door Equens moet worden verwerkt. Equens verzorgt alle overboekingen tussen banken in Europa. Overschrijvingen die op werkdagen voor 15:30 uur worden aangeboden, worden nog dezelfde dag geboekt. Overschrijvingen na 15:30 uur of in het weekend zijn pas de volgende werkdag op de andere rekening beschikbaar.
Als je collega het woensdag de 25e al ontvangen heeft, zou jij het dus uiterlijk donderdag de 26e moeten hebben ontvangen.
Het is dus niet overgeboekt door je baas.

Zou mij ook irriteren. Je hebt recht op dat geld, hebt daar uren voor gewerkt. Een baas die zo slordig met je salaris omgaat, zou voor mij reden zijn een andere baan te zoeken, want dit getuigt niet van enig respect.
Is ook eigenlijk precies hoe ik erin sta. Plus nog die andere dingen waar ik me aan stoor, zorgen er wel voor dat ik steeds meer neig om een andere baan te gaan zoeken. Ik vind het alleen heel jammer, want het werk en de collega's vind ik echt heel erg leuk. Ik had echt het gevoel mijn plekje te hebben gevonden. Alleen met mijn baas werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Benbits schreef:
27-04-2018 16:29
Vandaag is er gewoon betalingsverkeer. Ik zou niet tot dinsdag wachten want dan is het 1 mei en ligt het betalingsverkeer wel plat ivm de dag van de arbeid.
Lijkt me sterk dat het betalingsverkeer in Nederland stil ligt op 1 mei.

TO: maandag meteen aankaarten. Je hebt recht op dat geld en mij zou het ook irriteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak onder meer de salarissen over binnen mijn bedrijf. Ik heb voor iedereen een maandelijks terugkerende overboeking klaar staan, die ik aanpas. Simpele verklaring zou kunnen zijn dat ze gewoon de bestaande salarissen automatisch heeft over gemaakt en voor jou nog geen automatische overboeking heeft. Kan. Slordig, maar goed. Ik zou gewoon even informeren, voordat je je van alles in je hoofd haalt
Andersom schreef:
27-04-2018 16:58
Als het niet gestort worden van je salaris je belemmert om te gaan feesten had je sowieso geen geld om te feesten natuurlijk.
Duurde nog lang voordat deze voorspelbare reactie kwam
minnimouse schreef:
27-04-2018 17:06
Lijkt me sterk dat het betalingsverkeer in Nederland stil ligt op 1 mei.

Toch is het zo: https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html
Alle reacties Link kopieren
Ik wist ook niet dat het betaalverkeer op 1 mei plat lag.

Poeszie: ik weet niet wat ik me nog meer in m'n hoofd kan halen behalve irritatie dat ik geen salaris heb gekregen? Hahaha

Ik ga maandag iig meteen naar mijn baas zodra ik op mijn werk kom. Misschien iets geirriteerder dan redelijk ;-)
ziterdoorheen schreef:
27-04-2018 17:26
Ik wist ook niet dat het betaalverkeer op 1 mei plat lag.

Poeszie: ik weet niet wat ik me nog meer in m'n hoofd kan halen behalve irritatie dat ik geen salaris heb gekregen? Hahaha

Ik ga maandag iig meteen naar mijn baas zodra ik op mijn werk kom. Misschien iets geirriteerder dan redelijk ;-)

Denk je dat ze harder voor je loopt als je geïrriteerd bent? Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven