Werk & Studie alle pijlers

Pakketje bestellen?

29-04-2018 14:12 23 berichten
Is dit gewoon eerlijk goed werk of moet alles beter worden geregeld. Of moeten deze mensen denken zonder digitale tijdperk hadden wij amper werk gehad. Het is en blijft een groot dilemma de huidige pakkettendienst .

https://nos.nl/artikel/2229458-de-schad ... ntrum.html
Alle reacties Link kopieren
Het moet beter geregeld!!
Ik als consument wil best paar dagen langer op mijn pakketje wachten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dat artikel zo lees, gaat het er schandalig aan toe! We kunnen natuurlijk allemaal stoppen met online bestellen, maar dat willen we niet natuurlijk. Veel te handig. Misschien als we bol.com en aanverwanten overstelpen met emails als deze:

Beste bol.com,

Ik las in een artikel op nos.nl dat het er in distributiecentra behoorlijk beroerd aan toe gaat voor de werknemers. Ik hoor graag hoe dit bij bol geregeld is. Hebben mensen wel normale contracten en worden ze niet afgebeuld?

Groet,
Tonkje

Of er misschien undercover gaan werken en naar buiten brengen hoe het werkelijk was?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
29-04-2018 14:17
Het moet beter geregeld!!
Ik als consument wil best paar dagen langer op mijn pakketje wachten hoor.
En dat ook. Dat 'vandaag voor 2200 besteld, morgen in huis' is nergens voor nodig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Daarom had ik dit artikel van de NOS er ook bij gezet.
tonkje schreef:
29-04-2018 14:18
En dat ook. Dat 'vandaag voor 2200 besteld, morgen in huis' is nergens voor nodig.
Of ze betalen er extra voor maar dat dan wel bij het personeel terecht komt?
Zijn hier ook mensen aanwezig die werken in een sorteercentrum van pakkettendienst?
Het artikel gaat over de situatie in distributiecentra en niet over de pakketdienst toch?

Meer werkgelegenheid door het huidige digitale tijdperk? Ik denk dat het gewoon verschoven is van stenen winkels naar online winkels.

Voor 23u besteld, morgen in huis is wat mij betreft zeker niet nodig. Twee dagen later in huis is mij nog steeds snel genoeg. Zeker als dat de arbeidsomstandigheden zou verbeteren.
Volgens mij is het probleem eerder dat flex werken dan het werk zelf, want ik kan mij voor stellen dat mensen wegens de nacht toeslag dat best graag doen. Maar als je nooit zeker bent van werk, gaat dat ook opbreken.
Ik bestelde deze week iets bij bol en toen stond erbij voor 23:59 besteld morgen in huis en ik dacht; "Hoe dan?". Had het om 7 uur besteld en was er inderdaad de volgende dag.

Ik vind dat snachts werken op een sorteercentrum eigenlijk niet het probleem want er zijn meer mensen die snachts werken of juist liever dan werken dan overdag. Het probleem zijn de 'wurg contracten' waarbij je als werknemer niet weet waar je aan toe bent. Waar je om 18:00 gebeld wordt dat je om 19:00 moet beginnen tot weet ik veel hoe laat. Dat je de ene keer 2 uur werkt en dan weer 40 ofzo.

En wat ik ook stom vind is dat postNL zeurt over het feit dat we zo weinig post versturen. Maar dat willen ze toch juist door die veel te dure postzegels?!
Ik vind het rete handig dat als vandaag mijn whatever kapot gaat, dat ik het morgen alweer nieuw in huis kan hebben.

Maar het is idd slavenarbeid voor de mensen die er in werken. En niet alleen bij zo'n bedrijf natuurlijk, alle orderpicking is slavenarbeid met targets en wisselende diensten tegen een minimum loon.
Ik vind zsm bezorgen wel erg prettig, dus als dat de volgende dag kan, heel graag.

En op zich vind ik daar iets extra voor betalen geen probleem.
Assemblage is volgens mij even erge slavenarbeid.
Geen enkel probleem wat mij betreft om het een dag later te ontvangen.
Graag zelfs, als dat betekend dat er minder mensen nachtdiensten hoeven te draaien!

Blijf het ook vreemd vinden, paar jaar terug om 23:05 een stofzuiger besteld, volgende ochtend om 09:00 pakketbezorger aan de deur...
Juist dat mensen hun spullen graag snel willen hebben is een reden om die medewerkers gewoon goed te betalen en fatsoenlijke contracten te geven. Je kunt als bedrijf ook extra kosten betekenen voor snelle levering. Dat doen veel buitenlandse sites ook.

De markt is er duidelijk, voor snelle online bestellingen, dus dan kun je de mensen die dat uitvoeren dus gewoon goed betalen.
Werken in een distributiecentrum riekt naar slavenarbeid. Wat een treurnis!

Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar ik ben aan het terug komen van online shoppen. Soms doe ik het als ik op zoek ben naar iets heel specifieks waarvan ik het niet in de stad kan vinden, maar ik winkel de laatste twee jaar liever in stenen winkels dan dat ik mijn mandje vol gooi op een of andere site.

Het meeste wat ik nodig heb is in gewone winkels te krijgen en ik vind het contact met de verkopers prettig. (meestal dan) Ook steun ik graag de lokale economie en betaal liever iets meer aan een 'live' winkelier dan dat ik anoniem shop.
Ik winkel liever online. In veel winkels is het personeel ook niet ter zake kundig of klantvriendelijk en dat kan ook niet als je pubers en ongeschoolde arbeiders in dienst hebt.
Ik shop ook liever online door gezondheidsredenen maar wat mij betreft hoeft het niet de volgende dag binnen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Erg hoe het daar gaat...

Hier nog zo'n artikel, undercover bij DHL: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.2974652#
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-04-2018 14:56
Ik vind zsm bezorgen wel erg prettig, dus als dat de volgende dag kan, heel graag.

En op zich vind ik daar iets extra voor betalen geen probleem.
Daar zou je dan eigenlijk voor moeten kunnen kiezen.
Wil je het de volgende dag in huis hebben, vink je dat aan, kost het wat extra.
Hoeft het niet zo snel, vink je niks aan, betaal je niks extra.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ailuros schreef:
29-04-2018 16:07
Erg hoe het daar gaat...

Hier nog zo'n artikel, undercover bij DHL: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.2974652#
Het is niet alleen bij pakketdiensten zo. Ik heb wel 'ns van 'n kennis gehoord die bij Ricoh o.i.d. werkte waar printers in/uit dozen moesten worden getild en geassembleerd en die werden ook achter hun vodden gezeten, mochten niet naar de wc onder werktijd of kregen daar heel veel gezeik over. En ook dit soort praktijken met oproepkrachten tegen minimumloon en voor jou 100 anderen. Zolang mensen hier nog zelf naartoe gaan, blijft dit in stand gehouden, en als mensen hun uitkering dreigen kwijt te raken moeten ze zich weer melden bij zo'n slavendrijversbedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima dat er mensen zijn die nachtwerk doen, maar ik vind wel dat hier toeslag voor betaald moet worden als compensatie. Nachtwerk moet vrijwillig blijven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Van mij mogen pakketjes ook best wat langer duren. Als ik haast heb met een product ren ik wel even zo naar de winkel i.p.v. online bestellen. Snap dat niet iedereen die mogelijkheid heeft maar toch.

Ik denk dat we met z'n alleen een beetje verwend zijn met "vandaag besteld, morgen in huis". Iedere webwinkel lijkt er aan mee te doen en hoe vaak ik wel niet iets op maandag bestelde wat dinsdag bezorgd zou worden maar uiteindelijk woensdag pas bezorgd werd. Dat vind ik veel vervelender dan dat men meteen zegt van het wordt pas woensdag bezorgd. Als het dan toch op dinsdag komt is het mooi meegenomen.
Het zijn niet alleen de sorteerders die hierdoor aan een wurgcontract vastzitten maar ook de bezorgers. Zag laatst dat DHL en postNL tot 21:30 bezorgen. Of in ieder geval DHL. Wanneer is het genoeg?

Bestel zelf ook veel vanuit het buitenland wat meestal zo'n 3 weken duurt. Geen probleem daar houd ik rekening mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven