Werk & Studie alle pijlers

Stagevergoeding bij een gemeente (+/- 95000 inwoners)

01-05-2018 22:23 21 berichten
.
anoniem_352411 wijzigde dit bericht op 07-07-2018 23:56
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ergens tussen de 250 en 500 is wel normaal voor een hbo stage.

Nb. Bij hbo bouwkunde is 275 het minimum. Ik lees dat een vergoeding niet bij elke branche standaard is.
koffielepel wijzigde dit bericht op 01-05-2018 22:34
46.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedere vergoeding is mooi meegenomen, aangezien bedrijven hier helemaal niets in verplicht zijn.

Ik liep stage in het onderwijs (leerkracht) en heb 4 jaar lang gratis stage gelopen. Waarvan het laatste jaar fulltime voor de klas. Is heel normaal daar hoor, ook al wordt er weleens wel een vergoeding gegeven.

Anyway, ik zou blij zijn met wat ik krijg en niet moeilijk doen over wel of niet marktconform eventueel.
Veel stagiares krijgen helemaal niks
.
anoniem_352411 wijzigde dit bericht op 08-07-2018 00:20
99.39% gewijzigd
gaspedaal schreef:
01-05-2018 22:36
Van de studenten waarvan ik weet dat ze al een stageplek hebben gevonden krijgt tot nu toe iedereen een vergoeding, al lopen die heel erg uiteen. Van €200,- bij een klein bedrijf tot €780,- bij een big4-accountantskantoor. Over de hoogte van stagevergoedingen bij de overheid (zoals in mijn geval) heb ik nog niks gehoord.
Nee omdat het geen big 4 accountancy is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben werkzaam bij een vrij kleine gemeente (25.000 inwoners) en stagiairs krijgen ergens iets tussen de 230-250 euro. Volgens mij is dat een vastgesteld bedrag ovb van 36u stage per week. Anders naar rato.

Ik heb zelf stage gelopen bij een ander overheidsdeel (ministerie) en dat was hetzelfde bedrag.
Ik ging er vanuit dat dat dus overal hetzelfde was (overheid gezien dan).
Wellicht onterecht?
Maar bij 'ons' was en is het niet onderhandelbaar.

Of je moet praten over traineeship en dan op elke afdeling mogen meedraaien/kijken, dan zit daar vaak wel een salaris aan vast (maar is wel universitair en ben je al binnengehaald door een organisatie).
Not my circus, not my monkeys
S-Meds schreef:
01-05-2018 22:32
Veel stagiares krijgen helemaal niks
Maar dat is dus bij TO sowieso niet het geval, dus wat wil je hiermee zeggen S-Meds?
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
01-05-2018 22:27
Ergens tussen de 250 en 500 is wel normaal voor een hbo stage.

Nb. Bij hbo bouwkunde is 275 het minimum. Ik lees dat een vergoeding niet bij elke branche standaard is.
Wel opvallend dat deze bedragen zo goed als niet geindexeerd zijn. Toen ik lang geleden (1988) HBO stagiair was (Bedrijfskunde) kreeg ik bij Philips 600 gulden per maand. Dus 272 Euro.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
01-05-2018 23:10
Wel opvallend dat deze bedragen zo goed als niet geindexeerd zijn. Toen ik lang geleden (1988) HBO stagiair was (Bedrijfskunde) kreeg ik bij Philips 600 gulden per maand. Dus 272 Euro.
Philips is een multinational, is het niet zo dat je als een stagiair dan ook meer verdient? In iedergeval, met die vergoeding kwam ik weer precies uit mijn kosten (stuk met de auto + parkeren, iets met het platteland)
Alle reacties Link kopieren
intothewild schreef:
01-05-2018 22:46
Maar dat is dus bij TO sowieso niet het geval, dus wat wil je hiermee zeggen S-Meds?
Dat er dus misschien niet zoiets is als 'marktconform'?
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
01-05-2018 23:10
Wel opvallend dat deze bedragen zo goed als niet geindexeerd zijn. Toen ik lang geleden (1988) HBO stagiair was (Bedrijfskunde) kreeg ik bij Philips 600 gulden per maand. Dus 272 Euro.
Herkenbaar. Ik kreeg 13 jaar geleden bij de rijksoverheid ook al 300 euro stagevergoeding.
Alle reacties Link kopieren
Die vergoedingen bij gemeentes liggen volgens mij vast in de CAO. De grote van de gemeente heeft daarmee weinig van doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij de twee grote gemeenten waar mijn studenten stage lopen krijgen universitaire 4e jaars rond de 350 euro, en hbo-ers 4e jaars rind de 250 euro. Maar dit zijn dus wel de grote gemeenten
Alle reacties Link kopieren
Bij gemeenten zijn (stage)vergoedingen vaak vastgesteld en valt er niet te onderhandelen. Op de meeste websites van gemeenten kun je informatie over de hoogte vinden.

Ik stam nog uit de tijd dat je niks kreeg en het alleen maar (benzine)geld kostte. Kon mooi 25 uur per week naast mijn full time stage werken.
Schaal 0 of 1 trede 1 en daar een kwart van. Dat was bij ons de stagevergoeding voor een hbo’er. Gemeente van 16.000 inwoners.
Ik denk dat je blij mag zijn met 200/300€
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 keer een half jaar fulltime stage gelopen en alleen de laatste keer een vergoeding ontvangen. Dat was bij de Rijksoverheid en zo'n 650 euro per maand (voor hbo'ers was dit bedrag vastgesteld op 550, geloof ik). Dat overtrof toen wel mijn verwachtingen.

Ik vind het daarom wel grappig dat je het over 'marktconform' hebt :)
Alle reacties Link kopieren
Hier lokale overheid, 350 euro plus reiskosten. En vrije dagen en vakantiegeld hierover. Dus niet zoals die stagiaire die hier laatst een topic opende en non-stop moest werken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn stage bij de gemeente gaf mij een een bepaald deel van een salarisschaal.
Rond 300 euro kwam dat op uit. Viel niks over te onderhandelen.
Waarom wordt aantal inwoners genoemd. Sinds wanneer maakt dat wat uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven