Werk & Studie alle pijlers

Reacties vanuit bedrijven bij sollicitaties

04-05-2018 21:26 9 berichten
Ken je dat? Je hebt een sollicitatie de deur uit gedaan en vol spanning wacht je af op een bericht van je potentiële werkgever. Je denkt vijf stappen vooruit en ziet jezelf al helemaal ingewerkt en al bij die té leuke interessante baan :hyper:

Al snel ontvang je een keurige ontvangstbevestiging. Ha, in the pocket (denk je immers nog steeds) ! Je bent in een opperbeste jubelstemming en ontvangt een aantal dagen later wederom een e-mail. En dan komt het; die mail zorgt voor verwarring. Kreten als “ uw sollicitatie is doorgestuurd naar de desbetreffende hiring manager voor verdere selectie” en “hierbij informeren we je dat je bent voorgesteld aan de vacaturehouder”. Verwarring alom.
Zijn dit soort updates over je sollicitatie nog nietszeggend, krijgt iedere sollicitant dit te lezen? Of is hier al uit op te maken dat je een stap verder bent in de procedure?
Alle reacties Link kopieren
Ja bij de organisatie waar ik werk is dat normaal. Er wordt bij ons eerst een administratieve voorselectie gemaakt waar dus die mensen uitgefilterd worden die sowieso niet in aanmerking komen om administratieve redenen. Wie dan overblijft gaat dus naar de echte selectie procedure.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons doet Recruitment een eerste selectie, niet alleen administratief volgens mij maar ook scan van cv, en dan krijgt de hiring managers de cv’s die over zijn en hij of zij kiest dan wie een sollicitatiegesprek krijgt.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Anders zit Recruitment er ook een beetje voor niks lijkt me :-D
Hello, can you hear me?
HelloFromTheOtherSide schreef:
04-05-2018 22:11
Anders zit Recruitment er ook een beetje voor niks lijkt me :-D
Daar heb je helemaal gelijk in.
Het is voor mij soms wat verwarrend hoe ik dergelijke mailtjes moet interpreteren.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
04-05-2018 21:32
Er wordt bij ons eerst een administratieve voorselectie gemaakt waar dus die mensen uitgefilterd worden die sowieso niet in aanmerking komen om administratieve redenen.
'Om administratieve redenen'

Wat houdt dat precies in? Just curious.
Alle reacties Link kopieren
Robin-de-Goblin schreef:
04-05-2018 23:57
'Om administratieve redenen'

Wat houdt dat precies in? Just curious.
Bij ons zou dat visumstatus zijn, of iets in t arbeidsverleden.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
05-05-2018 00:23
Bij ons zou dat visumstatus zijn, of iets in t arbeidsverleden.
Precies, bij ons ook, of het wel of niet komen vanuit een land waar diplomas gevalideerd zijn. We hebben best vaak sollicitanten uit landen waarvan bekend is dat er geen visum gegeven wordt.
Alle reacties Link kopieren
Robin-de-Goblin schreef:
04-05-2018 23:57
'Om administratieve redenen'

Wat houdt dat precies in? Just curious.
Het niet hebben van een diploma bij een vacature met beschermde opleidingstitel.
Bij ons valt de helft al af op deze manier.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven