Werk & Studie alle pijlers

Collega maakt rot opmerkingen

07-05-2018 12:35 81 berichten
Speciaal een account gemaakt, ivm herkenbaarheid.

Een oudere collega van mij die over een paar jaar met pensioen gaat, maakt homofobe opmerkingen naar een jongen/man in het bijzonder. Wij zitten allemaal samen in een team. Ik kan het heel goed met de jongen vinden en vind het echt heel vervelend dat achter zijn rug om dit soort opmerkingen gemaakt worden. Het zijn hele kinderachtige opmerkingen, als hij iets geleend heeft, van ik zal het wel schoonmaken want je weet niet waar hij het ingestopt heeft. Ook over zijn kleding worden constant opmerkingen gemaakt, hij heeft daarover ook geklaagd bij onze manager ( te vrouwelijk, te fel, roze). Op dat moment zeg ik er altijd wat van maar dat wordt weggelachen (hij heeft ook geen hoge pet op van vrouwen) Ik heb het aangekaart bij de manager en hij vindt het gezeur van die oudere collega, en zegt gewoon dat hij van een andere generatie is en dat ik me er niet teveel van moet aantrekken.

Ik twijfel of ik dit moet aankaarten bij HR. Ik zou eigenlijk graag zien dat die oudere collega eens op zijn plek wordt gezet. Dat hij van een andere generatie is is geen excuus toch? Volgens de richtlijnen van het bedrijf moet discriminatie gemeld worden. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
waarom zet je hem zelf niet op zijn plek?

gewoon aangeven, dat jullie dit als team niet langer tolereren.
Alle reacties Link kopieren
Melden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat vind de jongen er zelf van?
Ik zou idd zelf iets terugzeggen, het op die manier opnemen voor collega! Vind het echt niet kunnen namelijk! Je gevoel is terecht.
Dit is trouwens echt pesten hoor. Staat de laatste tijd groot in de belangstelling....dat pesten op werkvloer zo veel voorkomt en zo veel gevolgen kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
07-05-2018 12:37
Wat vind de jongen er zelf van?
dat maakt niet uit, deze man verpest de sfeer in het team
en heeft een tik over de vingers nodig
Wat onprofessioneel van die collega! Ik zou hem er wel wat van zeggen hoor. Toch eens vragen wat hij ermee bedoelt (en dan heel serieus doorvragen) of hem vragen om niet meer van die achterlijke opmerkingen te maken.
De jongen zelf merkt het maar een beetje, het gebeurd vooral achter zijn rug om. Mijn manager merkt het maar hij zegt dus dat ik me er niet veel van aan moet trekken. Daarom heb ik het gevoel dat de bal bij mij ligt om er wat mee te doen.
lilalinda schreef:
07-05-2018 12:36
waarom zet je hem zelf niet op zijn plek?

gewoon aangeven, dat jullie dit als team niet langer tolereren.

Dit.
Hij: "Ik zal het wel schoonmaken want je weet niet waar hij het ingestopt heeft"

Jij: "Nou Bert ik denk dat hij het dan beter kan schoonmaken nadat jij er met je gore tengels aangezeten hebt. Intieme hygiëne voor alles toch?"


Hij: "Hij kleed zich te vrouwelijk, te fel, roze"

Jij: "Tja Bert, niet iedereen kleed zich als een begrafenisondernemer/grafzerk. Misschien fleur jij ook wel wat op van wat iets nieuws in je garderobe. Kan je wel gebruiken toch?"

Jij: 'En Bert, niet om het een of het ander maar aan alle dingen die jij afkeurt van collega kan wat gedaan worden. Aan die verschrikkelijke persoonlijkheid van jou helaas niet meer, ben ik bang."



Verzamel je lef en laat heel grof merken dat niet iedereen zijn gedrag zwijgzaam pikt :thumbsup:
Vind het laf van je manager! Die is aan zet! En als die niets doet zelf een collega of meerdere vinden om op te treden tegen die ouwe lul van een collega of hogerop.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zeggen jullie zelf niets dan?
Ik zou in dit geval niet op een manager gaan zitten wachten en hem zelf lik op stuk geven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
BahcoBarbie schreef:
07-05-2018 12:46
Hij: "Ik zal het wel schoonmaken want je weet niet waar hij het ingestopt heeft"

Jij: "Nou Bert ik denk dat hij het dan beter kan schoonmaken nadat jij er met je gore tengels aangezeten hebt. Intieme hygiëne voor alles toch?"


Hij: "Hij kleed zich te vrouwelijk, te fel, roze"

Jij: "Tja Bert, niet iedereen kleed zich als een begrafenisondernemer/grafzerk. Misschien fleur jij ook wel wat op van wat iets nieuws in je garderobe. Kan je wel gebruiken toch?"

Jij: 'En Bert, niet om het een of het ander maar aan alle dingen die jij afkeurt van collega kan wat gedaan worden. Aan die verschrikkelijke persoonlijkheid van jou helaas niet meer, ben ik bang."



Verzamel je lef en laat heel grof merken dat niet iedereen zijn gedrag zwijgzaam pikt :thumbsup:
Wauw! Applaus!!!
Je manager is ook een slappe lul trouwens. Ik pik dit gedrag absoluut niet. Een geintje kan maar alleen als iedereen mee kan lachen.
Alle reacties Link kopieren
Laf van je manager.
Nog 1 poging zelf doen en je dan houden aan de richtlijnen van het bedrijf.
Melden die hap.
Alle reacties Link kopieren
Hem zelf van repliek dienen én aangeven dat als dit nog 1 keer voorkomt je zijn gedrag bij HR gaat melden.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
07-05-2018 12:46
Hij: "Ik zal het wel schoonmaken want je weet niet waar hij het ingestopt heeft"

Jij: "Nou Bert ik denk dat hij het dan beter kan schoonmaken nadat jij er met je gore tengels aangezeten hebt. Intieme hygiëne voor alles toch?"


Hij: "Hij kleed zich te vrouwelijk, te fel, roze"

Jij: "Tja Bert, niet iedereen kleed zich als een begrafenisondernemer/grafzerk. Misschien fleur jij ook wel wat op van wat iets nieuws in je garderobe. Kan je wel gebruiken toch?"

Jij: 'En Bert, niet om het een of het ander maar aan alle dingen die jij afkeurt van collega kan wat gedaan worden. Aan die verschrikkelijke persoonlijkheid van jou helaas niet meer, ben ik bang."



Verzamel je lef en laat heel grof merken dat niet iedereen zijn gedrag zwijgzaam pikt :thumbsup:
Haha, zo zou ik het ook doen
Cum non tum age
Theamuts schreef:
07-05-2018 12:42
Wat onprofessioneel van die collega! Ik zou hem er wel wat van zeggen hoor. Toch eens vragen wat hij ermee bedoelt (en dan heel serieus doorvragen) of hem vragen om niet meer van die achterlijke opmerkingen te maken.
Dit.
Homofoob: ik zal de nietmachine maar goed schoonmaken. Je weet nooit waar hij het ingestopt heeft.
Jij: wat bedoel je 'waar hij het ingestopt heeft?'
Homofoob: nou uh hahahhihi, je weet wel.
Jij: nee....vertel eens
Homofoob: nou uh hij is homo he. Dussse....
Jij: dus?
Homofoob: dan stopt hij hem misschien wel in...uh...
Jij:... :wtf:
Homofoob: (zachtjes) in zijn kont
Jij: wat? Echt? Waarom denk je zoiets. Echt rare ranzige ideeën heb jij.

En dan het liefst tijdens de koffiepauze als er collega's bij zijn.
Troeteltje schreef:
07-05-2018 12:47
Vind het laf van je manager! Die is aan zet! En als die niets doet zelf een collega of meerdere vinden om op te treden tegen die ouwe lul van een collega of hogerop.
Je collega een ouwe lul noemen mag wel?
Ertha schreef:
07-05-2018 12:53
Dit.
Homofoob: ik zal de nietmachine maar goed schoonmaken. Je weet nooit waar hij het ingestopt heeft.
Jij: wat bedoel je 'waar hij het ingestopt heeft?'
Homofoob: nou uh hahahhihi, je weet wel.
Jij: nee....vertel eens
Homofoob: nou uh hij is homo he. Dussse....
Jij: dus?
Homofoob: dan stopt hij hem misschien wel in...uh...
Jij:... :wtf:
Homofoob: (zachtjes) in zijn kont
Jij: wat? Echt? Waarom denk je zoiets. Echt rare ranzige ideeën heb jij.

En dan het liefst tijdens de koffiepauze als er collega's bij zijn.


:lol:
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
07-05-2018 12:54
Je collega een ouwe lul noemen mag wel?
Wel als 'ie dit soort gedrag vertoont.
Heel hard op: "Sorry Bert suggereer jij nou echt dat Willem nietmachines in zijn kont stopt?" :shout:
Het klinkt sowieso niet echt gezellig op die afdeling.
8102 schreef:
07-05-2018 12:54
Je collega een ouwe lul noemen mag wel?
In dit geval schrijf ik dit. De eerste keer zou ik het niet uitspreken. Denken doe ik het zeer zeker! Eerst netjes doen. Daarna zou ik hem het nietapparaat in zijn eigen anus laten douwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven