Werk & Studie alle pijlers

39 en zwanger van 3e, reactie collega's

13-05-2018 23:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag
Ik twijfel onder welke categorie dit te plaatsen. Toch voor werk gekozen omdat me die reacties het meeste bezighouden.
We hebben twee kindjes, nu bijna 5 en 2 jaar. Na de tweede ervan overtuigd dat we compleet waren maar nu willen we toch voor een derde gaan. Weten natuurlijk niet of dat ons gegeven is. Wel besloten dat we op m'n 39e stoppen, dan gaat bij hem de knoop er in. Ik ben nu 37, wordt in september 38. Ik sta er volledig achter maar soms denk ik "zouden collega's het niet raar vinden?". Als in; "te oud"? Maar misschien zit dat in mijn hoofd. Vandaar even een reality check: wat zouden jullie denken? Gek genoeg heb ik het wat minder bij familie en vrienden. Die zullen vast verrast maar blij zijn (denk ik).
Nogmaals; niet om de plannen niet door te zetten, gewoon ff polsen of hoe ik denk dat men er tegen aan kijkt klopt of niet. Simpele pol dus!

Is 38/39 jaar voor 3e kindje te oud?

Totaal aantal stemmen: 304

Ja (7%)
Nee (48%)
Daar vind ik niks van (45%)
Waarom kan het je wat schelen wat collega’s denken?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
13-05-2018 23:07
Waarom kan het je wat schelen wat collega’s denken?
Dit.

Lekker boeien.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind het raar dat je dit soort levensbeslissingen van de meningen van collega's laat afhangen. Iedereen vindt altijd wel iets raar. Je moet je eigen beslissingen nemen.
Waarom maak je je daar druk om?
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat de buren er ook wel wat van kunnen denken, en de nicht van de buurvrouw van de tante van je buurvrouw.
Waar maak je je druk om, jullie willen een kind, jullie voeden het op niet je collega's
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hmz, dan toch niet duidelijk genoeg verwoord dus. Het kan me niet schelen; we gaan er echt voor! Maar ben benieuwd hoe anderen er naar zullen kijken. Luchtig topic dus wat dat betreft!
Liever op je 38 à 39 dan op je 18.

En zeker aangezien je nog 2 kleine kinderen hebt, zou ik er niet van schrikken.
Het zou waarschijnlijk nog lichtelijk anders voelen als die kroost intussen 15 en 12 zou zijn.
Ja, er zullen mensen zijn die je te oud vinden. Er zullen vast ook mensen zijn die 3 kinderen teveel vinden. Misschien is er zelfs iemand zo lomp om te vragen of het een ongelukje is. Lekker boeiend. Jullie beslissen dat namelijk met z'n 2en, want jullie gaan hem/haar grootbrengen.

Hier op het forum ben ik allang blij als iemand bewust en gewenst zwanger is.
anoniem_206687 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 23:18
12.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga er maar van uit dat mensen die je niet kennen een Mening zullen hebben.
Een Mening die jij ergens zelfs zult kunnen begrijpen, hoewel jullie de grens net even elders gelegd hebben.

Maar als het goed is kennen je collega's je, dus zul je óók de uitzondering op de Mening worden. Bij die paar collega's die zich met dit soort dingen en meninkjes bezig houden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t zelf oud vinden, maar ik ben bewust vroeg begonnen dus zou op jouw leeftijd dan een puber en baby hebben. Dat is bij jou niet.

En ik zou me heel erg bewust zijn van de grotere risico's.

Maar als een collega die keuze maakt dan zou ik dat afhankelijk van de band ofwel heel leuk voor dr vinden of t kan me weinig schelen.
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij is na haar 40e zwanger geworden, ik heb haar gefeliciteerd. Bij mezelf gedacht blij dat ik het niet ben, ik heb geen zin meer in baby's. Zij duidelijk wel en ze is nog steeds erg blij met het resultaat ;-)

Tja, er zullen misschien wel mensen zijn die er iets van vinden en dan?
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Bij mij op werk krijgen collega’s van allerhande leeftijden kinderen. Ik ben er werkelijk nooit mee bezig hoe oud ze zijn. Dat zijn mijn zaken toch helemaal niet? Bovendien weet ik van veel collega’s niet eens hoe oud ze zijn.

Vreemd dat je in het bijzonder op zoek bent naar mogelijke reacties van collega’s.

Hoe dan ook, ik feliciteer mensen met het heuglijke bericht en ga daarna over tot de orde van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Je bent een volwassen vrouw van bijna 40 jaar en trekt je dan nog iets aan van hun mening?

https://www.youtube.com/watch?v=vx2u5uUu3DE
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Over het algemeen stopt de wereld niet met draaien als er iemand zwanger is. Het zal je verbazen hoe ontzettend weinig het de meeste mensen kan schelen.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
13-05-2018 23:17

Maar als het goed is kennen je collega's je
Ik ben er direct na m'n zwangerschapsverlof van m'n tweede gestart dus werk er nu 1,5 jaar. En inmiddels in een ander team, wel heel leuk maar nog geen jarenlange band dus.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
13-05-2018 23:11
Vergeet niet dat de buren er ook wel wat van kunnen denken, en de nicht van de buurvrouw van de tante van je buurvrouw.
Waar maak je je druk om, jullie willen een kind, jullie voeden het op niet je collega's
Is idd ook gek, maar juist van collega's vind ik het "spannender" dan van vage kennissen of betrokken vrienden en buren.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
13-05-2018 23:17
Ja, er zullen mensen zijn die je te oud vinden. Er zullen vast ook mensen zijn die 3 kinderen teveel vinden. Misschien is er zelfs iemand zo lomp om te vragen of het een ongelukje is. Lekker boeiend. Jullie beslissen dat namelijk met z'n 2en, want jullie gaan hem/haar grootbrengen.

Dat is ook zo! Relativeert erg, bedankt!

Hier op het forum ben ik allang blij als iemand bewust en gewenst zwanger is.

Hihi. Mooie toevoeging ;) Het is zeker bewust en gepland!!
Bij nummer 3 calculeer ik overigens wel standaard in dat er "binnenkort" wel minstens een halftijdse vacature vrij komt.

Geen enkele van mijn vrouwelijke collega's met 3 kinderen die meer dan 50 % blijft werken en de meesten houden zelfs die 50 % na een tijd voor bekeken wegens "te druk thuis".

Of ze nu 29 of 39 zijn.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 23:27
6.12% gewijzigd
globetrotter80 schreef:
13-05-2018 23:24
Is idd ook gek, maar juist van collega's vind ik het "spannender" dan van vage kennissen of betrokken vrienden en buren.
Waarom? Wat voor meerwaarde heeft hun mening?

Even heel bot gezegd; zó belangrijk ben je ook weer niet. ( Dit houd ik mijzelf altijd voor :) )
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 23:33
16.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zahraha schreef:
13-05-2018 23:17
Ik zou t zelf oud vinden, maar ik ben bewust vroeg begonnen dus zou op jouw leeftijd dan een puber en baby hebben. Dat is bij jou niet.
We hadden zelf graag ook eerder kinderen gekregen alleen zat het niet mee met zwanger worden en een aantal miskramen tussendoor. Dat weten m'n huidige collega's (ook) niet.
globetrotter80 schreef:
13-05-2018 23:28
We hadden zelf graag ook eerder kinderen gekregen alleen zat het niet mee met zwanger worden en een aantal miskramen tussendoor. Dat weten m'n huidige collega's (ook) niet.
Hier 2 pubers een 7 jarige en een dreumes. Ik ben 40 plus en krijg alleen maar leuke reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
13-05-2018 23:26
Waarom? Wat voor meerwaarde heeft hun mening?

Even heel bot fezegd; zó belangrijk ben je ook weer niet. ( Dit houd ik mijzelf altijd voor :) )
Dat is een goede vraag. Weet het zelf ook niet waarom ik me het juist van hen afvraag. Mogelijk omdat de meesten daar (veel) jong(er) zwanger zijn dan ik ofzo.... Ga er eens over doordenken!
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak jij je druk over de meningen van collega's?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij van net 40 heeft vorige week verteld dat ze zwanger is van de tweede en ik heb daar eerlijk gezegd tot nu geen enkele gedachte over gehad naast: wat leuk voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven