Werk & Studie alle pijlers

Bruto loon, hoeveel houd ik netto over?

19-02-2009 14:20 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Na een tijdje zoeken heb ik eindelijk een leuke baan gevonden. Natuurlijk ben ik superblij! Vandaag heb ik gehoord wat ik ga verdienen: 2495 euro bruto bij 40 uur. Ik ga 32 uur werken dus dat is zo'n 2000 euro bruto.

Nu ben ik heel benieuwd wat ik netto ongeveer overhoud. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat ik na mijn studie (jaar geleden) alleen nog maar op freelancebasis heb gewerkt.



Kan iemand mij een indicatie geven?
ongeveer 1/3 er vanaf
Alle reacties Link kopieren
je hebt sites waar je dat kan berekenen.

http://www.berekenhet.nl/modules/werken/nettoloon.html
Alle reacties Link kopieren
Via raet.nl kom ik (bij de algemene CAO) uit op 1521 euro netto. Maar als je onder een bepaalde CAO werkt kan dat bedrag anders uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
Op intermediair.nl staat ook een reken module.



(lekker startsalaris trouwens, gefeliciteerd)
Alle reacties Link kopieren
Sowieso kan de salarisadministratie van je nieuwe baan een pro forma berekening voor je maken! Even vragen aan degene met wie je hebt gesproken daar.
www.raet.nl



En gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien bruto 2000 en hou 1517 over. Zal voor jou ook wel rond dit bedrag liggen dan.



Succes met je nieuwe baan!!
Alle reacties Link kopieren
Rond de 1500 euro dus? Nou dat is een mooi bedrag. Ik zal voor de zekerheid de mensen van de salarisafdeling vragen of die indicatie klopt.



Bedankt voor al jullie snelle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat je je rijk rekent...als je 2000 bruto hebt dan hou je geen 1500 netto over, eerder 1300, 1350.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bronny schreef op 19 februari 2009 @ 15:14:

Ik ben bang dat je je rijk rekent...als je 2000 bruto hebt dan hou je geen 1500 netto over, eerder 1300, 1350.Waarom hou ik dan wel 1500 netto over? Ik snap wel dat er wat verschil in kan zitten, maar niet zoveel als jij zegt hoor!
Alle reacties Link kopieren
ik zou ook eerder van 1300 uitgaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien bruto 2050 euro, en hou 1400 euro over, waar al 100euro vanaf is vanwege bijtelling auto. Voordat ik mn auto had, kwam ik neer op 1500 euro per maand, netto.



Gefeliciteerd met je nieuwe baan, veel plezier!!
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je zo niet zeggen, je kunt salarissen niet zomaar met elkaar vergelijken...wat dacht je bijvoorbeeld van het verschil in reiskosten en inhouding pensioenpremie. En zo zijn er nog meer componenten waar aanzienlijke verschillen in kunnen zitten.



Wat TD zegt, je kunt het beste een bruto-netto berekening opvragen bij P&O/salarisadministratie.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog 2000 bruto verdiende hield ik ook 1525 over. Daar was dan trouwens geen pensioenpremie vanaf. Dus als jij dat wel gaat betalen via je werkgever is het waarschijnlijk minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik hield met 30 uur werken, 2000 nog wat, ook 1525 over ongeveer.
anoniem_68377 wijzigde dit bericht op 19-02-2009 16:31
Reden: kommaatje
% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lalie schreef op 19 februari 2009 @ 16:06:

Dat kun je zo niet zeggen, je kunt salarissen niet zomaar met elkaar vergelijken...wat dacht je bijvoorbeeld van het verschil in reiskosten en inhouding pensioenpremie. En zo zijn er nog meer componenten waar aanzienlijke verschillen in kunnen zitten.



Wat TD zegt, je kunt het beste een bruto-netto berekening opvragen bij P&O/salarisadministratie.



Reiskosten had ik er bij mij vanaf gehaald. Inhouding pensioenpremie kan wel een paar tientjes verschillen, maar geen 150 euro.



Zeker gezien de laatste reacties kun je wel rekenen op ongeveer 1500 euro netto.
Alle reacties Link kopieren
Reken alsjeblieft níet alvast ergens op. Mijn ervaring is dat het wel degelijk erg kan verschillen. Heel veel verschillende CAO's én heel veel verschillende persoonlijke situaties.

Dit soort vragen kun je vrijwel nooit zomaar beantwoorden op een forum als dit.
Alle reacties Link kopieren
Best een groot verschil eigenlijk, tussen die 1300 en 1500 euro. Het is inderdaad een goede tip om mezelf niet te verheugen op die 1500.

Als ik dinsdag het contract ga tekenen vraag ik wel even welk bedrag ik precies op mijn rekening mag verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik (op 8 euro na) 1300 netto verdiende was mijn bruto salaris 1600. Maar hoe hoger je bruto, hoe meer eraf gaat. Toen ik aan de 1800 bruto zat hield ik daar 1450 ongeveer aan over.

Maar ligt inderdaad ook aan je CAO, ik zat in de grafische sector, er zal ongetwijfeld per sector verschil inzitten.



Succes bij je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia Dalma schreef op 19 februari 2009 @ 16:54:

Reken alsjeblieft níet alvast ergens op. Mijn ervaring is dat het wel degelijk erg kan verschillen. Heel veel verschillende CAO's én heel veel verschillende persoonlijke situaties.

Dit soort vragen kun je vrijwel nooit zomaar beantwoorden op een forum als dit.



Helemaal mee eens.

Ik heb ondertussen ook al aardig wat bruto-netto berekeningen gezien en er kan wel degelijk veel verschil in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien 2030 voor 28 uur en houd daar 1560 euro aan over.
Alle reacties Link kopieren
Hangt idd helemala van je CAO af. Toen ik begon had ik ook ¤ 2.000,- bruto en daar hield ik ruim 1500 netto van over..

Mijn werkgever betaalt wel 3/4 van mijn pensioenpremie, waardoor er bij mij daarvoor dus weinig af gaat. Reiskosten moet je er natuurlijk zo wie zo vanaf halen, want dat vertekent nogal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven