Werk & Studie alle pijlers

Officiële waarschuwing

18-05-2018 12:16 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een manager, niet mijn eigen manager, is enorm tegen mij uitgevallen. Ik kan goed naar mezelf kijken en mijn eigen handelen beoordelen en ik zal ook sorry zeggen als mijn gedrag niet gepast was.
In dit geval vind ik dat zij onterecht uitgevallen is naar mij. Collega's die erbij waren bevestigen dit.

Nu heb ik, 2 weken later, een officiële waarschuwing gekregen van personeelszaken. Zonder hoor of wederhoor.

Mag dit? Is het niet de normale gang van zaken dat er hoor en wederhoor toegepast wordt?
anoniem_201538 wijzigde dit bericht op 18-05-2018 12:32
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is er precies gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt er vanaf wat er gebeurt is.
Meestal krijg je bij een officiële waarschuwing ook nog wel een gesprek.
Maar er zijn zeker ook situaties denkbaar waarin dat niet gebeurt.
Het zal vast mogen, ik hoop dat NummerZoveel dat even komt vertellen, die schudt dat zo uit haar mouw (en lees maar alvast een +1 van mij erbij).
Persoonlijk zou ik eerst het gesprek met de eigen manager aangaan en daarna personeelszaken. En beginnen met vragen stellen. En daarna jouw kant toelichten. Niet in een verdedigende of aanvallende bewoording, wel zakelijk en feitelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat is afhankelijk van wat er gebeurd is. Sorry zeggen is prima, maar daarmee is niet de kous zomaar af.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet teveel over uitweiden ivm herkenbaarheid maar wij zitten in een projectgroep. Zij vroeg op vrijdagochtend om 8 uur of ik opdracht A al had uitgevoerd (had zij op donderdagmiddag om half 6 gevraagd). Had geen hoge prioriteit. Ik heb aangegeven dat ik daar nog geen tijd voor gehad heb aangezien zij dat gisterenavond heeft gevraagd.
Dit vond zij niet kunnen en zij heeft me verweten een 'grote bek' te hebben en 'kutgedrag'. Dit in bijzijn van meerdere mensen.
Afspraak maken met PZ en de situatie uitleggen. Daarna schriftelijk reageren op de waarschuwing en vragen of ze dit in je personeelsdossier op willen nemen (is verplicht). Je kunt op websites zoals van DAS of FNV voorbeelden vinden van brieven. Succes.
Alle reacties Link kopieren
marjoleinuitutrecht schreef:
18-05-2018 12:31
Zij vroeg op vrijdagochtend om 8 uur of ik opdracht A al had uitgevoerd (had zij op donderdagmiddag om half 6 gevraagd). Had geen hoge prioriteit. Ik heb aangegeven dat ik daar nog geen tijd voor gehad heb aangezien zij dat gisterenavond heeft gevraagd.
Dit vond zij niet kunnen en zij heeft me verweten een 'grote bek' te hebben en 'kutgedrag'. Dit in bijzijn van meerdere mensen.
O_O
Zei ze dit letterlijk?
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-Buffay schreef:
18-05-2018 12:44
O_O
Zei ze dit letterlijk?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Madyn schreef:
18-05-2018 12:43
Afspraak maken met PZ en de situatie uitleggen. Daarna schriftelijk reageren op de waarschuwing en vragen of ze dit in je personeelsdossier op willen nemen (is verplicht). Je kunt op websites zoals van DAS of FNV voorbeelden vinden van brieven. Succes.
Dankje.
Het gaat er mij in principe gewoon om dat ik niet gehoord wordt. Waarom wordt het verhaal van 1 kant direct voor waarheid aangenomen? Omdat zij een manager is?
Dat zou betekenen dat een manager zomaar iemand een officiële waarschuwing kan geven. Stel dat ze de pik op je heeft, dan kan ze er op deze manier voor zorgen dat je er uiteindelijk uitgewerkt wordt.

Dit laatste is nu niet aan de hand bij mij, maar ik vind het wel een opmerkelijke gang van zaken.
Ik zou dit zeker bespreken met nee ogen manager. En dan doen wat Madyn voorstelt.
Alle reacties Link kopieren
Jouw verhaal tegen PZ en alles, hoe het gebeurd is, op papier zetten. Dit in je dossier op laten nemen. Als het even kan zwart op wit erbij leveren dat het verzoek pas op donderdag om 17:30 kwam en dat je vrijdag die uitbrander kreeg.

Namen van degenen die erbij waren ook noemen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
marjoleinuitutrecht schreef:
18-05-2018 12:31
Ik kan er niet teveel over uitweiden ivm herkenbaarheid maar wij zitten in een projectgroep. Zij vroeg op vrijdagochtend om 8 uur of ik opdracht A al had uitgevoerd (had zij op donderdagmiddag om half 6 gevraagd). Had geen hoge prioriteit. Ik heb aangegeven dat ik daar nog geen tijd voor gehad heb aangezien zij dat gisterenavond heeft gevraagd.
Dit vond zij niet kunnen en zij heeft me verweten een 'grote bek' te hebben en 'kutgedrag'. Dit in bijzijn van meerdere mensen.
Je forumnaam is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor je herkenbaarheid he..

Maar dat terzijde. Ik liet me zo niet afkaffen en zou er zeker tegenin gaan.

Succes Marjolein!
Los van je vraag: als je bang bent voor herkenbaarheid, dan is je nickname niet zo handig gekozen, in combinatie met je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
marjoleinuitutrecht schreef:
18-05-2018 12:16
Een manager, niet mijn eigen manager, is enorm tegen mij uitgevallen. Ik kan goed naar mezelf kijken en mijn eigen handelen beoordelen en ik zal ook sorry zeggen als mijn gedrag niet gepast was.
In dit geval vind ik dat zij onterecht uitgevallen is naar mij. Collega's die erbij waren bevestigen dit.

Nu heb ik, 2 weken later, een officiële waarschuwing gekregen van personeelszaken. Zonder hoor of wederhoor.

Mag dit? Is het niet de normale gang van zaken dat er hoor en wederhoor toegepast wordt?
Nee dit is niet het protocol wat gevolgd moet worden.

Als er een klacht binnen komt van wat voor aard ook, behoort dit eerst van alle kanten besproken te worden.
N.a.v. die uitkomst, kan men beslissen of er wel of geen officiële waarschuwing van komt.

Je moet thuis eerst alles van je afschrijven in een word dokument.
Datum noemen, wanneer het geschil is geweest, wat de aanleiding was.
Dat je een gesprek gemist hebt.. Dat je het niet eens bent met de waarschuwing. Dat als je fout was, die fout wil erkennen enz.

Deze bewoording omzetten in een nette brief en opsturen naar je directe manager en de gene waar je de waarschuwing van gehad hebt.
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
18-05-2018 12:51
Los van je vraag: als je bang bent voor herkenbaarheid, dan is je nickname niet zo handig gekozen, in combinatie met je verhaal.
Ik heet geen Marjolein en kom ook niet uit Utrecht ;-)
Maar bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
18-05-2018 12:48
Ik zou dit zeker bespreken met nee ogen manager. En dan doen wat Madyn voorstelt.
Het is al een paar weken geleden.
Met mijn eigen manager heb ik al een gesprek gehad. Die gaf alleen aan er niet bij te zijn geweest en niets te kunnen betekenen.
marjoleinuitutrecht schreef:
18-05-2018 12:46
Dankje.
Het gaat er mij in principe gewoon om dat ik niet gehoord wordt. Waarom wordt het verhaal van 1 kant direct voor waarheid aangenomen? Omdat zij een manager is?
Dat zou betekenen dat een manager zomaar iemand een officiële waarschuwing kan geven. Stel dat ze de pik op je heeft, dan kan ze er op deze manier voor zorgen dat je er uiteindelijk uitgewerkt wordt.

Dit laatste is nu niet aan de hand bij mij, maar ik vind het wel een opmerkelijke gang van zaken.

Welke reden stond er in de waarschuwing dan?
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch niet een officiele waarschuwing waardig?

Dat moet toch gaan om grove schending of nalatigheid. Niet om een snauw antwoord omdat iemand misschien een slechte nacht heeft gehad?

Hoe had de LG gedacht dan wanneer jij de opdracht zou doen, snachts??

Is er een vertrouwenspersoon of OR aanwezig? Kan je die vragen om advies?
Alle reacties Link kopieren
Tenzij de username juist bedoeld is om te verwarren :) Misschien heet ze geen Marjolein en komt ze niet uit Utrecht.

Ik lees nu alleen jouw kant van het verhaal en dan klinkt die uitval wel heel overtrokken en onterecht. En dat je dan ook nog een officiële waarschuwing krijgt (vind ik sowieso nogal wat) zonder dat jouw kant van het verhaal gehoord is, klinkt me vreemd in de oren. Los van wat juridisch gezien mag, vind ik dat dit nogal raar gaat.
Dus ik zou, als ik jou was, zeker even langsgaan bij personeelszaken en aangeven dat de waarschuwing je dwarszit, dat je verbaasd bent dat jou kant niet gehoord is en dat je dat graag alsnog wil vertellen.
Splinter_ schreef:
18-05-2018 12:51
Los van je vraag: als je bang bent voor herkenbaarheid, dan is je nickname niet zo handig gekozen, in combinatie met je verhaal.

Misschien is ze wel Truus van Texel ;-)
marjoleinuitutrecht schreef:
18-05-2018 12:31
Ik kan er niet teveel over uitweiden ivm herkenbaarheid maar wij zitten in een projectgroep. Zij vroeg op vrijdagochtend om 8 uur of ik opdracht A al had uitgevoerd (had zij op donderdagmiddag om half 6 gevraagd). Had geen hoge prioriteit. Ik heb aangegeven dat ik daar nog geen tijd voor gehad heb aangezien zij dat gisterenavond heeft gevraagd.
Dit vond zij niet kunnen en zij heeft me verweten een 'grote bek' te hebben en 'kutgedrag'. Dit in bijzijn van meerdere mensen.
En waarom heb je dan een waarschuwing gekregen? Voor ongehoorzaamheid ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je eigen manager er van trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Schrijft in jouw verslag wie hier nog meer getuige van was en dat deze personen bevestigen dat van jouw kant niets verkeerd is gezegd.
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
18-05-2018 13:01
Dat is toch niet een officiele waarschuwing waardig?

Dat moet toch gaan om grove schending of nalatigheid. Niet om een snauw antwoord omdat iemand misschien een slechte nacht heeft gehad?

Hoe had de LG gedacht dan wanneer jij de opdracht zou doen, snachts??

Is er een vertrouwenspersoon of OR aanwezig? Kan je die vragen om advies?
Ik heb haar er daarna onder vier ogen op aangesproken dat ik het niet fijn vond zo aangesproken te worden in het bijzijn van anderen en daar is de waarschuwing voor; voor het verwijtend toespreken van de manager.
Dit is op een normale toon gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven