Werk & Studie alle pijlers

Zwartrijden of de fiets pakken?

18-05-2018 20:10 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/194220/N ... ete-update

Puber krijgt een boete vanwege zwartrijden en zijn moeder is boos op de vervoerder.

Het arme schaap had toch ook de fiets kunnen pakken voor die 8 kilometer??? Dan kom je lekker fris aan, geen gestress met mogelijke vertragingen e.d.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Salaris van mn man moet ook betaald worden ja! En die bus rijdt niet op water!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En weet je hoeveel kut smoesjes al die reizigers hebben? Nou, dan kan de helft wel gratis mee.
ik geef mn bek ook maar een douw
Guttegut.. de prinsjesgeneratie zegeviert hier. Wat een gemauw.
Je kunt geen uitzonderingen blijven maken. Die mensen weten toch ook niet of die jongen daadwerkelijk examen gaat doen of weet ik veel wat? Het kan net zo goed een smoes zijn.
Ik heb een paar keer gehad dat ik was vergeten om een kaartje te kopen of in te checken en daar pas in de trein achter kwam. Gelijk naar de conducteur gelopen en verteld. Heb geen boete(s) gekregen.
En vooral als moeder gelijk de publiciteit zoeken, bah! Neem gewoon je verlies.
Typisch iets van deze tijd waarin mensen geen verantwoordelijkheid meer willen nemen voor hun eigen acties.
Alle reacties Link kopieren
Precies doen wat die jongen gedaan heeft. Zwartrijden en dus een boete betalen maar wél op tijd zijn voor het eindexamen. Niet zo moeilijk doen zeg, prima gehandeld. Zeikende moeder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je er ter plekke achterkomt dat je chipkaart niet werkt, is het te laat om nog terug naar huis te gaan en je fiets te pakken.

Als iemand dan meteen met uitleg naar de controleur gaat, vind ik niet dat die boete gegeven zou moeten worden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Als die jongen idd meteen bij instappen zijn kaart laat zien vind ik dat ze best wat coulanter hadden mogen zijn. Toevallig verleden week in de arriva trein me doodgeërgerd. Een zwartrijder, bewust er op uit want hij dook het toilet in. Vaag verhaal over ter apel en geen kaartje. En hup, conductrice heel coulant. En dat terwijl die vent dus echt zichzelf in het toilet opsloot :facepalm: Ook het opgeschoten grut wat daarna kwam met een "shit controle' en geen fietskaarten hadden want 'dat wisten ze niet" en maar lachen.
En dan een jongen die het netjes doet niet gewoon het kaartje laten betalen. Belachelijk.
Als hij gaat zitten en niets zegt ok. Maar als iemand direct zichzelf meld mogen ze best wel wat klantvriendelijker zijn.
Jammer de bammer. Ik snap dat gejank van die moeder niet. Hij ging zonder geldig vervoersbewijs met de trein. Een eindexamen rechtvaardigd dat niet. Mensen willen altijd maar de uitzondering zijn waarvoor de regels niet gelden.
anoniem_363465 wijzigde dit bericht op 18-05-2018 20:26
5.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedereen loopt met lulsmoesjes naar de conducteur, kunnen ze echt niet aan beginnen. Er doen de komende weken nog duizenden jongeren examen, die moeten gewoon allemaal betalen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik vraag me eerlijk gezegd af of hij direct naar de conducteur is gestapt. Meestal zijn ze wat coulanter als je het direct meldt en de resten van je kaart kunt laten zien volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Die moeder moet niet zo zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Moonshine1984 schreef:
18-05-2018 20:18
Ik heb een paar keer gehad dat ik was vergeten om een kaartje te kopen of in te checken en daar pas in de trein achter kwam. Gelijk naar de conducteur gelopen en verteld. Heb geen boete(s) gekregen.
Zo had ik ooit een treinkaartje van te voren gehaalt...alleen een gehaast naar de trein (laatste) dus vergeten te stempelen...meteen naar conducteur...nou die had een slecht humeur. Boete meteen betaald....kortweg dat is ook mazzel hebben als je die conducteurs tegenkomt die jij tegenkomt :-)
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
18-05-2018 20:22
Tja, als je er ter plekke achterkomt dat je chipkaart niet werkt, is het te laat om nog terug naar huis te gaan en je fiets te pakken.

Als iemand dan meteen met uitleg naar de controleur gaat, vind ik niet dat die boete gegeven zou moeten worden.
Ik vind het ook niet nodig maar het gebeurt wel. Erg prettig dat deze 15 jarige niet besloten heeft dat hij het dan dus maar niet ging redden en die 50 euro voor lief nam. Zou zonde zijn geweest van het examen en dat zijn moeder hier een dramaatje van maakt moet zij weten. Ik zou als 15 jarige puber zijn ondergedoken en meer stress hebben van mijn moeder die de pers opzoekt dan van die 50 euro.
enn wijzigde dit bericht op 18-05-2018 20:31
1.20% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Lekker handig van dat kereltje. Hij had natuurlijk moeten zeggen dat 'ie dan wel zou uitstappen bij het volgende station om vervolgens gewoon te blijven zitten, uit het zicht van de conducteur.
kantlijn wijzigde dit bericht op 18-05-2018 20:32
8.16% gewijzigd
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
En nu maar hopen dat ie geslaagd is in zijn examen en zijn moeder die boete kan betalen als beloning van zijn diploma :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof inderdaad dat het vooral de moeder is die me ergert. Haar arme bloedje kreeg een BOETE.

Ik durf te wedden dat mijn man onze zoon (met de fiets op de fietsendrager) tijdens de examens persoonlijk aflevert voor de poort van school, om maar zeker te zijn dat hij er op tijd staat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
18-05-2018 20:31
Ik geloof inderdaad dat het vooral de moeder is die me ergert. Haar arme bloedje kreeg een BOETE.

Ik durf te wedden dat mijn man onze zoon (met de fiets op de fietsendrager) tijdens de examens persoonlijk aflevert voor de poort van school, om maar zeker te zijn dat hij er op tijd staat.
Dat deed mijn moeder dus ook als ik examen had om 9u 's ochtends.

Treinen hier in België zijn een ramp en hebben continu vertraging (of worden last minute afgeschaft).
Zeker 's ochtends.

Dat risico wou ze niet lopen.



Na een jaar was ik dat ge-trein overigens beu en ben ik op kamers gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch ook een nieuwe chipkaart kopen op het station? Zo'n eenmalige ofzo?
Wat een zeikmoeder, waarom zou hij wel zwart mogen rijden en andere niet?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel. Ik denk dat die knul het heel goed heeft aangepakt. Ik vind het ook nogal een verschil of je gewoon geen kaartje/abonnement hebt of een kaart die gebroken is (maar wel betaald). Het is alweer jaren geleden dat ik gebruik maakte van het OV. Maar in mijn tijd kreeg je niet gelijk een boete als je direct naar de conducteur ging (of perronwacht).

Ik snap alleen die moeder niet zo. Maak dan gewoon bezwaar. Mensen die gelijk alles op social media plempen om hun gelijk maar te halen werken zwaar op mijn irritatiespier. Ik kijk dan al niet meer of het terecht is of niet, ik vind die acties (en het merendeel van de figuren erachter) zum kotzen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat verhaal over die wasmachine niet zo. Zij had die broek gewassen waar die OV chipkaart in zat. Als je daar achterkomt, dan snap je zelf toch wel dat dat ding het waarschijnlijk niet meer doet? Waarom dan op het station geen nieuwe kopen of desnoods een los kaartje?

Ik vind mensen die gelijk alles op sociale media gooien irritant. En zeker als de conducteur in principe gewoon gelijk had, hoe star je dat ook vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven