Werk & Studie alle pijlers

Woonstichting of niet? #studentslife

18-05-2018 21:47 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey iedereen,

Vandaag heb ik contact gehad met een woonstichting voor een studentenkamer. Aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik me het beste nu in kan schrijven, omdat de kamerjacht nog niet helemaal op zijn hoogtepunt is.
Alleen de volgende dingen weerhouden me hiervan:

- Het inschrijfgeld ligt rond de 30 euro. Hoewel het éénmalig is, zag ik op de website van de woonstichting dat het aanbod erg karig is. Bovendien zijn de kamers relatief gezien vrij duur. Weinig ruimte voor veel geld.
- Het aanbod is erg gering... Momenteel staan er op de website 16 kamers.
- Degene die het langst ingeschreven staat, krijgt de kamer als eerste toegewezen. Alleen ik heb het gevoel dat ik al vrij laat ben, aangezien het halverwege mei is. Dus dan vraag ik me af of het nog wel de moeite is.

De voordelen:

- Het is een makkelijkere manier om aan een kamer te komen dan per week op minstens 50 Facebook berichtjes te reageren.
- Schoonmaak is inbegrepen en het zijn over het algemeen mooie panden die centraal liggen.
- Ik hoef niet naar oneindig veel kijkavonden.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wat zouden jullie doen? Of heeft iemand van jullie ooit voor dezelfde soortgelijke keuze gestaan?

Ik hoor graag van jullie!
Ja, gewoon doen. Beter op zoveel mogelijk plekken zoeken dan straks spijt dat je niet eerder hebt ingeschreven en dan begin je met nog een "latere" wachttijd. Als je er geen gebruik van maakt is het even zuur dat het 30,- inschrijfgeld heeft gekost maar dat ben je dan alweer vergeten. Als het maar niet lukt om een kamer te vinden op een andere manier ben je blij dat je iig hier al staat ingeschreven.
Ik zie als enige nadeel eigenlijk alleen die 30 euro?

Is dat het probleem? Ik kan op niemands bankrekening kijken, maar ik kan mij voorstellen dat je veel geld vind, zeker als student.

Maar goed, mocht je nu binnen een paar maanden een kamer kunnen krijgen door deze vereniging dan was het de 30 euro toch waard?

Het is een kans die je neemt.
Ik zou het doen.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n kamer hoeft toch niet voor de hele studie tijd te zijn?

Goede panden, en nog belangrijker, goede locatie.

Wanneer je nieuwe vrienden maakt, en de stad beter leert kennen, dan kan je altijd opzoek naar andere woonruimte
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als het om woningnet gaat of je je inschrijving zonder verlies van wachttijd kunt laten omzetten naar regulier ipv student: DOEN!
Alle reacties Link kopieren
Om welke studentenhuisvester gaat het eigenlijk? Het is - voor zover ik weet - ongebruikelijk dat er schoonmaakkosten zijn (bewoners regelen dit meestal zelf) en huurprijzen zouden niet hoog maar juist gematigd/ lager moeten i.v.t. andere kamers. (gematigde huurprijs kun je dan natuurlijk nog steeds hoog vinden)
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
19-05-2018 00:12
Om welke studentenhuisvester gaat het eigenlijk? Het is - voor zover ik weet - ongebruikelijk dat er schoonmaakkosten zijn (bewoners regelen dit meestal zelf) en huurprijzen zouden niet hoog maar juist gematigd/ lager moeten i.v.t. andere kamers. (gematigde huurprijs kun je dan natuurlijk nog steeds hoog vinden)
Juist bij kamers via een woningstichting zitten er vaak servicekosten bij zoals schoonmaak. Onderhoud is vaak stukken beter ook dan bij particuliere kamerverhuurders.
Als het om DUWO gaat; veel kamers staan niet op hun site omdat de huizen zélf iemand mogen uitkiezen. Dat gaat vaak via kamernet.nl, of via via. Als je dan wordt uitgekozen moet je alsnog die 30 euro betalen overigens.

Weinig ruimte voor veel geld hoort een beetje bij een studentenkamer vrees ik.

Verder: ik ken eigenlijk niemand die is blijven wonen in zo'n huis waar ze via zo'n website geplaatst zijn. Mensen passen niet bij elkaar, vinden elkaar soms gewoon écht niet aardig en je krijgt veel onpersoonlijkheid in een huis. Daarom is ongeveer iedereen binnen 6 maanden weer verhuisd. Mocht geld echt een belangrijke rol spelen, dan zou ik zo'n plaatsing dus afraden, want dat gaat meer geld kosten waarschijnlijk :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven