Werk & Studie alle pijlers

Niet ziek mogen melden.

19-05-2018 09:49 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon werkt nachtdiensten in een horecaketen. Nu moest hij gister om 21u beginnen, maar om 20u (voor die tijd had hij liggen slapen) kreeg hij acute buikgriep, denk iets verkeerds gegeten.

Toen hij zijn manager belde, kreeg hij te horen, niets mee te maken, je komt maar gewoon. (Er is een groot evenement in de omgeving, dus misschien dacht ze, dat hij terwijl hij nooit ziek is, gewoon geen zin had)

Mijn man heeft hem weggebracht, met het idee, als ze zien hoe ziek hij is, sturen ze hem wel weerbaar huis, is tenslotte ook niet echt hygiënisch. Maar hij moest gewoon blijven, later op de avondkwam er een andere manager binnen, die zei, zodra manager 1 naar huis is, ga jij ook gelijk (dit was pas om 2 uur vannacht)

Ik denk dat ik hem adviseer, om het te melden bij de bedrijfsleider of is dit overdreven, misschien heeft hij de halve zaak wel besmet.)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Hij had niet hoeven gaan. Ziek is ziek. Ik zou hier melding van maken.
Je had 'm natuurlijk nooit moeten laten gaan. Ziek is ziek. Dat ie toch kwam geeft een beeld dat het toch wel meeviel.
je hebt geen toestemming van je werkgever nodig om je ziek te melden. Hij had niet moeten gaan.
Tja, in de horeca is het inderdaad vrij normaal dat men zich niet ziek meld. Het is echt een harde, en vermoeiende, business. Anderzijds is het een groter probleem als je wel gaat en mensen infecteert. Je kan niet veel meer als gewoon voet bij stuk houden als je denk echt niet te kunnen. Hij kan dan altijd vragen om een consult met de arbo-arts om het te bevestigen. Daar zullen ze ook wel niet blij mee zijn, maar ze zijn ertoe verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Als je pas een uurtje voor een verplichting op je dooie gemak je bed uit komt rollen, hou ik het op de diagnose 'ff een keer de dunne'. En dan ga je het gewoon proberen.

Jouw diagnose 'buikgriep en onterechte behandeling' kan je dan nog helemaal niet stellen.
Alle reacties Link kopieren
Hij had inderdaad gewoon niet moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Buikgriep krijg je niet van iets verkeerd eten.

Maar ik was ook niet gegaan als ik me zo beroerd had gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
19-05-2018 09:57
Als je pas een uurtje voor een verplichting op je dooie gemak je bed uit komt rollen, hou ik het op de diagnose 'ff een keer de dunne'. En dan ga je het gewoon proberen.

Jouw diagnose 'buikgriep en onterechte behandeling' kan je dan nog helemaal niet stellen.
Hij hing kotsend boven de wc, vind jouw diagnose op afstand erg makkelijk. En niet1x, maar hij bleef lopen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
19-05-2018 09:52
Ziek is ziek, hij had überhaupt niet moeten gaan.

En zeker ook even de leidinggevende van die manager tippen, wat een mafklapper.
Dan was het werkweigering geweest met kans op ontslag op staande voet.
Such a beautiful place to be with Friends.
tigri schreef:
19-05-2018 09:56
Tja, in de horeca is het inderdaad vrij normaal dat men zich niet ziek meld.
Het is maar 'n studentenbaantje in zijn geval neem ik aan, dus dan ben je er niet van afhankelijk. Ik heb vroeger ook 'n paar jaar bij v.d. Valk gelopen en daar meldde ik me ook wel 'ns vlak voor mijn dienst begon ziek. Daar is nooit moeilijk over gedaan. Ze hadden daar 'n blik vol studenten waar ze uit konden putten namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt van de manager geen toestemming nodig om je ziek te melden. Ziek is ziek en als ze je niet geloven, dan sturen ze maar arbo controle.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 09:59
Hij hing kotsend boven de wc, vind jouw diagnose op afstand erg makkelijk. En niet1x, maar hij bleef lopen.
Als hij werkelijk een uur kotsend boven de wc hing, is hij gek dat hij is gegaan. Ik begrijp werkelijk niet dat jullie hem niet tegengehouden hebben.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2018 09:52
Je had 'm natuurlijk nooit moeten laten gaan. Ziek is ziek. Dat ie toch kwam geeft een beeld dat het toch wel meeviel.

Dit.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2018 10:00
Het is maar 'n studentenbaantje in zijn geval neem ik aan, dus dan ben je er niet van afhankelijk. Ik heb vroeger ook 'n paar jaar bij v.d. Valk gelopen en daar meldde ik me ook wel 'ns vlak voor mijn dienst begon ziek. Daar is nooit moeilijk over gedaan. Ze hadden daar 'n blik vol studenten waar ze uit konden putten namelijk.
Voor sommige zijn die inkomsten wel belangrijk en kunnen dus niet zonder.
Such a beautiful place to be with Friends.
Als je aan de dunne staat omdat je iets verkeerds gegeten hebt daar kun je gewoon mee werken. Het is niet besmettelijk en je kunt naar de wc op je werk. Bij buikgriep vind ik het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:05
Als je aan de dunne staat omdat je iets verkeerds gegeten hebt daar kun je gewoon mee werken. Het is niet besmettelijk en je kunt naar de wc op je werk. Bij buikgriep vind ik het een ander verhaal.
Hoe weet jij dat nou?
Is makkelijk lullen als je zelf nooit hoeft te werken :facepalm:
Ik hoop dat hij de halve tent heeft besmet en dat de eigenaar een reprimande krijgt van de GGD/inspectie. Ik zou echt niet willen eten in een tent waar een van de medewerkers een kwartier eerder alles heeft ondergekotst/-gescheten.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:03
Voor sommige zijn die inkomsten wel belangrijk en kunnen dus niet zonder.
Hij woont bij z'n ouders, dus die zijn financieel verantwoordelijk voor hem.
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:05
Als je aan de dunne staat omdat je iets verkeerds gegeten hebt daar kun je gewoon mee werken. Het is niet besmettelijk en je kunt naar de wc op je werk. Bij buikgriep vind ik het een ander verhaal.
Dat is echt bullshit. Een Salmonella infectie is wel degelijk heel besmettelijk, en leidt ook regelmatig tot uitbraken in commerciële keukens. En je wil ook geen kok met het norovirus.
minnimouse schreef:
19-05-2018 10:07
Hoe weet jij dat nou?
Is makkelijk lullen als je zelf nooit hoeft te werken :facepalm:

:hihi:
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:00
Dan was het werkweigering geweest met kans op ontslag op staande voet.
Bij ziekte is geen sprake van werkweigering en mag er zeker niet op staande voet ontslagen worden. Als de werkgever twijfelt aan de oprechtheid van de ziekmelding, dan mogen ze dat door een arbo-arts laten beoordelen.

Als ouder zullen jullie zoon toch echt beter moeten begeleiden bij zijn eerste stappen in het werkende leven. Je leert hem nu dat hij zich als een sloof moet laten behandelen. Dat wil je toch niet voor je kind?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf het type, ga het maar proberen, naar huis kan altijd nog.

Ik ging er vanuit dat zijn manage, wel zou begrijpen, dat hij echt ziek was als ze hem zagen en zich niet ziekmeldde om lekker te gaan feesten en hem dus gelijk weer naar huis zou sturen. Mijn man is zelfs nog een half uur á 3 kwartier blijven hangen om hem weer mee terug te nemen.

Maar nu ik weet dat ze hem daar niet voor kunnen ontslaan, blijft hij maar lekker thuis de volgende keer.
Such a beautiful place to be with Friends.
minnimouse schreef:
19-05-2018 10:07
Hoe weet jij dat nou?
Is makkelijk lullen als je zelf nooit hoeft te werken :facepalm:
Ik doe vrijwilligerswerk en toevallig ook in de horeca dus ik kan er makkelijk over mee lullen ja :blabla:
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:15
Ik doe vrijwilligerswerk en toevallig ook in de horeca dus ik kan er makkelijk over mee lullen ja :blabla:
Ja in de voetbalkantine. Nou, poeh poeh, werk je daar 40 uur per week? Ben je afhankelijk van de vergoeding die je daarvoor krijgt? Volgens mij niet als ik je verhalen zo hoor, dus het is veel makkelijker om naar huis te gaan. In het echte werkende leven werkt het soms wel heel anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven