Werk & Studie alle pijlers

Doktersassistent

19-05-2018 18:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Zijn hier meer mensen die de opleiding doktersassistent volgen?
Leuk om wat dingen te delen!
Enigste waar ik enorm tegenop zie is het gedeelte telefoon bij stage. Heb nog geen idee wat te zeggen als men belt voor iets haha....
Live, Laugh, Love
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen doktersassistent maar je kan altijd aangeven dat je stagiaire bent en dat je het even gaat overleggen of navragen. Niemand die dat erg vind. En kom je er niet uit kan je ook nog vragen of een collega het overneemt. ;-)
Nou, ik zou het fijn vinden als de assistente tegen mij zegt dat ik mag zeggen waarmee ze me kan helpen en dan lijkt het me dat het wel vanzelf volgt.
Maar dat leer je ook wel op je stage. Het lijkt me een erg interessant beroep in ieder geval.
Telefoonvrees? Dat is hebben mijn dochters van 17 en 19 ook. Oh jee, als je gewoon met mensen moet praten. Wat is dat toch?

Ik zou eerder er tegenop zien of je mensen het juiste adviseert en een situatie goed inschat. Het kunnen zo maar levensbedreigende zaken zijn....
Alle reacties Link kopieren
Wees gerust; ze laten je echt niet op je eerste dag de telefoon aannemen.
Nadat je een tijdje meegeluisterd hebt met je stagebegeleider, heb je al een idee van wat je te wachten staat.
Mijn stagiaires laat ik altijd opnemen met: "Goedemorgen, 'bedrijfsnaam', met stagiaire Huppeldepup'. Degene aan de andere kant van de lijn weet dan meteen dat hij/zij met een stagiaire te maken heeft en zal er dan rekening mee houden dat je niet alle antwoorden kant en klaar hebt.
Alle reacties Link kopieren
Telefoon aannemen neemt wel een erg groot deel van de dag in beslag.
De ochtend en zeker de eerste 2 uur zit je eigenlijk bijna alleen maar aan de telefoon.
Op school wordt er ook uitgebreid aandacht aan besteed dus voor je op stage gaat heb je al wel een idee wat je allemaal kunt zeggen tegen de bellers.
Alle reacties Link kopieren
Ah super bedankt dames!
Live, Laugh, Love
Alle reacties Link kopieren
Dm gestuurd
anoniem_369250 wijzigde dit bericht op 08-06-2018 15:10
Reden: Privacy
92.22% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven