Werk & Studie alle pijlers

Overstappen van werkgever in deze situatie?

20-05-2018 13:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben werkzaam in een branche waar het werk voor het oprapen ligt. Ik rond komende maand een BBL opleiding af. De opleiding is volledig gefinancierd door het bedrijf waar ik werkzaam ben aan het detacheringsbureau. Ik heb geen onkosten gehad voor school en de schooldagen doorbetaald gekregen.

De werk gever wil met mij door en is bereid om voor de vervolg opleiding de zelfde constructie op te zetten. Echter is het aangeboden takenpakket niet uitdagend genoeg voor mij. Via linkedin wordt ik wekelijks benaderd door bedrijven met de vraag of ik op gesprek wil komen. Bij een bedrijf heb ik toegehapt en ben ik op gesprek geweest. Dat was 1 gesprek van 3 uur waarin er ook over de arbeidsvoorwaarde gesproken is. Financieel ga ik inleveren, maar het takenpakket past veel beter bij mij. Daarom wil ik eigenlijk de overstap maken. Door mijn huidige werkgever is er geen studiekostenbeding vastgelegd

Mijn vraag is. Kan ik het maken na mijn huidige werkgever om deze overstap te maken?

Bedankt voor het meedenken ;)
Alle reacties Link kopieren
Heb je al met je huidige werkgever gesproken over je takenpakket?
Forummers van het VIVA-forum zeggen meestal: "Pak wat je pakken kunt."
Daar kan ik me eerlijk gezegd niet helemaal in vinden.

Hoe oud ben je? Ouder dan 18?

Heb je 4 dagen gewerkt en 1 dag school?
Of 3 dagen werken en 2 dagen school?

En je werkgever heeft je dus loon gegeven voor je dagen dat je op school zat?
Heb je geen verplichtingen zoals je op,eiding terug betalen ?
Alle reacties Link kopieren
Bespreek het eens met je huidige inlener. Misschien wil men je tegemoet komen dan houd je ook je leuke salaris.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn huidige werkgever is het niet mogelijk om het takenpakket te veranderen.

Ik ben 24 jaar. Ik heb nu een Contract van 38 uur met daarin 8 school uren.

Zoals ik in de openingspost al vermeld heb. Er is geen studiekosten beding afgesproken in mijn contract. Daardoor zijn er geen verplichtingen vanuit mijn kant
Ik zou mini aal een jaar bij huidige werkgever blijven vanwege hun investering maar dat ben ik.
Mooiweer22 schreef:
20-05-2018 13:32
Bij mijn huidige werkgever is het niet mogelijk om het takenpakket te veranderen.

Ik ben 24 jaar. Ik heb nu een Contract van 38 uur met daarin 8 school uren.

Zoals ik in de openingspost al vermeld heb. Er is geen studiekosten beding afgesproken in mijn contract. Daardoor zijn er geen verplichtingen vanuit mijn kant
Geen juridische.... maar wel morele?
Simitçi schreef:
20-05-2018 13:40
Ik zou minimaal een jaar bij huidige werkgever blijven vanwege hun investering maar dat ben ik.
Ja, ik zou ook loyaliteit voelen naar een werkgever die in me geïnvesteerd heeft.

Nu is er geen studiekostenbeding bij je werkgever.
Als jij opstapt, dan moet je opvolger een wurgcontract ondertekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier open over zijn naar je huidige werkgever. En pas overstappen als een werkgever mij een uitdagende baan én goed salaris biedt.
Alle reacties Link kopieren
Als die andere werkgever jou zo graag wil hebben zou ik zeggen dat daar meer salaris tegenover moet staan. En dan pas verder nadenken wat je wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat werkgevers de uit te voeren taken vaak mooier voorstellen dan ze zijn.

Dus in deze situatie zou ik zeker niet overstappen. Je bent financieel slechter af.
Mag waarschijnlijk ook niet de vervolgopleiding op hun kosten doen zodat je in de toekomst ook minder blijft verdienen omdat je een diploma hebt op een lager niveau en in de toekomst dus ook minder kan doorgroeien omdat je een diploma hebt op een lager niveau.

En als deze nieuwe baan niet bevalt dan denk ik niet dat je oude je werkgever je snel terug zal nemen als je je zo weinig loyaal opstelt.

Aan een werkgever die met je meedenkt en je wat gunt zoals die doorbetaalde schooldag heb je meer dan aan een werkgever die voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten.
Ik vind het redelijk not done. Wie zegt dat die nieuwe baan zo geweldig zal zijn? Misschien heb je er wel een kreng van een collega aan je been.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel heel erg, vandaar deze vraag ook.
Juridisch staat deze overstap niet in de weg. Ik worstel heel erg met het morele vraagstuk. Aan de ene kant wil ik loyaal zijn aan mijn huidige werkgever, maar aan de andere kant wegen veel werkgevers het morele stuk niet mee bij ontslag van een werknemer. Iemand die ik ken voert de taken die mij beloofd zijn ook uit. Daarnaast is het vastgelegd in het nieuwe contract. Ik weet het niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven