Werk & Studie alle pijlers

Ben ik lui? Heb ik niks bereikt in me leven?

21-05-2018 18:19 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva leden,

Na rondzwerven bij verschillende forums ben ik dit keer van plan om ook bij VIVA is een topic te starten. Ik zit namelijk in een situatie waarvan ik gek van word; ik kom er niet uit. Laat is me uitleggen wat mijn ervaringen zijn. Vanaf me 17e ben ik mbo 4 operator opleiding gaan doen, na de 2e leerjaar is dat niet gelukt, ik zou blijven zitten, maar had daar geen zin in, dus ben ik overgestapt naar een heel andere richting namelijk apothekersassistent. Na een halfjaar ben ik ook daarmee gestopt door een of ander reden. Daarna heb ik besloten om een economische opleiding te gaan volgen en dat duurde 2 jaar(mbo 3) en nog doorstromen naar een verkorte mbo 4 opleiding van 1 jaar(bedrijfsadministrateur). Vorig jaar februari heb ik dus mijn mbo 4 diploma behaalt. Alleen heb ik nog geen vaste werk gevonden. Tot vandaag heb ik gewerkt bij KFC en ik had tijdelijke administratieve baantjes(met tijdelijke bedoel ik ook gemiddeld 1 week per maand, dus op oproepbasis). Nu ben ik 23 jaar oud(in augustus 24)

Als je dit zo bekijkt; heb ik nou iets bereikt? Ik heb het idee dat ik te lui ben en niet weet welke richting moet kiezen. Ik denk er nog na om een economische cursus te volgen op hbo-niveau van 1 jaar. Zal ik doorstuderen bij een volledige hbo opleiding(4 jaar) of cursussen volgen? Of denken jullie van ach werk dan maar bij een productiebedrijf? Overigens ik ben een man zodat jullie het weten :)
Alvast bedankt
me = mijn/m'n
redbulletje schreef:
21-05-2018 18:21
me = mijn/m'n

Behoorlijk lui dus.
Ik denk eerder dat je geen doorzettingsvermogen hebt. Het te snel opgeeft.

Gebruik deze tijd om je werkelijk te verdiepen in wat je leuk vind en zoek daar een passende opleiding bij.
En die maak je af. Geen gezeur meer. Hup, slagen!
Stop met die zelfverwijten.

Er zijn briljante mensen die op hun vijfde al wisten dat ze chirurg willen worden
en cum laude afstuderen.
De rest rommelt maar een beetje aan met opleiding en werk.

Je hebt MBO4. Je hebt een diploma. Dat is toch al iets om trots op te zijn.

Heb je een crimineel verleden? Nee.
Heb je meisjes bezwangerd? Nee.
Heb je zware schulden? Nee.
Ben je verslaafd? Nee.
Nou, dan heb je het al heel aardig gedaan in je leven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-05-2018 18:21
me = mijn/m'n
Bedankt voor het verbeteren van grammaticafout. Ik heb dit tekst snel getypt zonder te controleren. Ik denk dat het daar aan ligt.
anoniem_369855 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 18:30
3.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat dat het probleem is.
Alle reacties Link kopieren
heu? waarom zou je lui zijn dan? Je hebt keurig 2 diploma's gehaald en werkt toch gewoon bij de KFC?
Das toch prima?

Administratief werk is toch overrated.


Als jouw sollicitatiebrieven net zo slecht geschreven zijn als het stukje hierboven, dan snap ik wel dat je nog geen administratief werk gevonden hebt, overigens.
Je hebt nog niet zo heel veel bereikt, maar dat past nog prima bij een leeftijd van 23. Gelukkig heb je vermoedelijk nog heel veel jaren om van alles te bereiken.
Het zou alleen een beetje jammer zijn als je dacht dat je nu klaar was.
Doet het er toe wat wij vinden, het is jouw leven. Je moet je afvragen waarom dingen niet lukken en daar de oorzaken van aanpakken.

En niet om ke te demotiveren. Je kan wel een HBO gaan doen maar je moet het ook kunnen. En als je sommige opleidingen MBO al grote moeite hebt. zal dat niet minder zijn ip het HBO.
Alle reacties Link kopieren
Maar verder, TO: ik ben 22 en zit in het eerste jaar van m’n opleiding. Ondertussen heb jij al meerdere opleidingen afgerond en een diploma behaald.

Ik zie mezelf niet als lui, waarom zie jij jezelf wel zo?
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
21-05-2018 18:24
Stop met die zelfverwijten.

Er zijn briljante mensen die op hun vijfde al wisten dat ze chirurg willen worden
en cum laude afstuderen.
De rest rommelt maar een beetje aan met opleiding en werk.

Je hebt MBO4. Je hebt een diploma. Dat is toch al iets om trots op te zijn.

Heb je een crimineel verleden? Nee.
Heb je meisjes bezwangerd? Nee.
Heb je zware schulden? Nee.
Ben je verslaafd? Nee.
Nou, dan heb je het al heel aardig gedaan in je leven.
Wow dit zocht ik :)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nog wel iets meer doorzettingsvermogen nodig zult hebben voor een vierjarige hbo-opleiding. De richtingen die je aangeeft, iets economisch, zijn best abstract. Wat wil je gaan doen? Wat voor baan zou je willen? Dat lijkt me stap één. Zorgen dat je concretedoelen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van buitenlandse afkomst en k weet niet of het daaraan ligt. Ik ben altijd al een persoon geweest die buitengesloten voelt en moet altijd drukte vermijden, daardoor heb ook gebrek aan zelfvertrouwen waar ik elke dag mee struggle. Ik persoonlijk denk niet dat het daaraan ligt. Ik had wat gelezen over HSP (High Sensitive Person), misschien is dat het I dont know. Hbo opleiding moet niet zo'n probleem zijn als ik er moeite voor doe. Ik wil wat bereiken, want ben het zat om werkloos thuis te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteer je wel?
Als je naar het uitzendbureau gaat, zeg dan dat je administratief werk wil doen,
maar niet in een hectische en lawaaierige omgeving wil/kan werken.
Daar houden ze rekening mee hoor.
Wat bereikt hebben in het leven, daarbij draait het toch om meer dan opleiding in werk? In mijn ogen wel tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
21-05-2018 18:24

Heb je een crimineel verleden? Nee.
Heb je meisjes bezwangerd? Nee.
Heb je zware schulden? Nee.
Ben je verslaafd? Nee.
Nou, dan heb je het al heel aardig gedaan in je leven.
Wow, jij legt de ambitielat wel heel erg laag.
Je doet het allemaal wel dus lui ben je niet.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteer je wel veel? Anders zit de luiheid misschien wel daarin.
Je hebt een diploma, dus je hebt wat bereikt, prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte op mijn 24e fulltime in een winkel en wist ook niet wat ik moest. Had een opleiding afgerond waarvan ik wist dat ik er niets mee wilde.
Het enige wat ik wist dat ik niet de rest van mijn leven in die winkel wilde werken. Ik ben gaan rondkijken en met een deeltijd HBO opleiding begonnen, de beste keuze ooit! Ondertussen zit ik in het laatste jaar van de deeltijd studie maar ben ik al bijna 1,5 jaar werkzaam in het werkveld.
Met de huidige arbeidsmarkt is zoveel mogelijk! Ze zoeken niet enkel meer mensen met de juiste papiertjes, maar mensen met motivatie en spirit.

Je geeft zelf al aan dat je meer wil dat dat je nu doet, dus de vraag of wij vinden of je iets bereikt heb in je leven lijkt me niet relevant. Het gaat erom of jij tevreden bent met wat je hebt, en het starten van dit topic lijkt me hier misschien al een antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Staat voor jou iets bereikt hebben in je leven gelijk aan bijv. een vast contract, koophuis etc?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
violetskies schreef:
21-05-2018 19:09
Staat voor jou iets bereikt hebben in je leven gelijk aan bijv. een vast contract, koophuis etc?
Ik ben gelovig dus echt iets bereikt hebben is denk ik wel de hemel :). Met bereiken bedoel ik ook werkcarrière in het wereldse leven :)
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
21-05-2018 19:05
Solliciteer je wel veel? Anders zit de luiheid misschien wel daarin.
Je hebt een diploma, dus je hebt wat bereikt, prima toch?
Goeie vraag. Ik denk dat ik ook meer moet solliciteren. Tot nu toe ben ik 15 keer geroepen voor een kennismakingsgesprek zonder succes. In totaal heb ik op meer dan 80 vacatures gereageerd. Het blijft lastig.
Alle reacties Link kopieren
Soms denk ervan om zware werk te gaan doen, zoals beveiliger, productiemedewerker. Tjah het kan niet anders. Ik heb ook inkomen nodig en heb ook nog plannen die ik wil vervullen. Ouders staan te wachten voor een kleinzoon :) maar heb ook nog geen vriendin :( Ik wil alles zo snel, maar zo gaat dat eenmaal niet :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven