Werk & Studie alle pijlers

Heimwee

22-05-2018 20:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even een nieuw account aangemaakt, omdat dit verhaal best prive is en ik niet wil dat mensen mij herkennen.

Mijn naam is Anna en ik ben net 18 jaar oud. Ik studeer hotelmanagement en moet verplicht een deel van mijn studie in het buitenland volgen. Dit wist ik van te voren en vond ik ook geen probleem, want ik hou van reizen en nieuwe dingen zien.

Nu had ik gesolliciteerd bij een hotel in Oostenrijk, hier ben ik ook meteen aangenomen. Van te voren zagen het bedrijf en de stage er veelbelovend uit. Ik had er zin in om er te beginnen.

Sinds een paar dagen zit ik hier en ik vind er helemaal niks aan. Het niveau van de stage valt heel erg tegen, omdat er bijna geen gasten in het hotel zijn. De eigenaren hebben net even terloops gezegt dat ze na mijn stage stoppen met het bedrijf en wat anders gaan doen, omdat ze er geen zin meer in hebben. Ze willen dus ook geen geld en tijd meer investeren in het aantrekken van nieuwe gasten. Daardoor is er voor mij relatief weinig werk te doen, wat ik erg vervelend vind.

Hierdoor heb ik heimwee gekregen naar huis. Ik mis mijn ouders, mijn vrienden en nog het allermeest mijn vriend. Het allerliefst zou ik naar huis gaan, maar ik zit op een dure school. Naar huis gaan betekent misschien dat ik mijn jaar niet haal en dat zou mij heel veel geld kosten en is dus niet echt een optie.
Het hotel ligt echt in the middle of nowhere, dus ik kan niet zomaar ergens heen om nieuwe mensen te leren kennen.

Ik klink nu wel heel dramatisch en voel me ook wel een aansteller, maar ik voel me gewoon echt heel eenzaam en heb verschrikkelijke heimwee. Ik weet dat ik het gewoon moet volhouden, maar huil eigenlijk constant. (dit komt mede omdat er niet echt afleiding is, omdat ik niet veel kan werken)

Hebben jullie tips voor mij om mijn stage iets dragelijker te maken?

(de stage duurt trouwens 15 weken)
Alle reacties Link kopieren
Op zoek naar een andere plek in Oostenrijk? Misschien willen de eigenaren je daar zelfs wel bij helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie..
Snap dat je heimwee hebt.
Ik denk dat je beter de tijd uit kan zitten. Omdat je anders weer een jaar verder bent en dit kost je alleen maar tijd en geld. Kun je regelmatig bellen met familie en vrienden in nederland?
En zijn er echt geen manieren om mensen te leren kennen? Ben je nooit een paar dagen vrij?
Met school overleggen of je zo snel mogelijk naar een andere plek kan verhuizen?

Lijkt mij dat je hier verdomd weinig leert als er geen gasten zijn.
Ik zou kijken of je ergens anders in Oostenrijk terecht kunt voor je stage. Toevallig zag ik vandaag een pension voorbij komen op FB van Nederlandse eigenaren. Is dat wat? Of is dat voor je stage te licht?
Lelijke actie ook van de eigenaren. Zo kun je toch niets leren... je zit je tijd daar te verdoen en dat wisten zij heus wel.
Alle reacties Link kopieren
Bel met je schoolbegeleider, je kunt altijd vragen of hij je kan helpen met het zsm regelen van een nieuwe plek in Oostenrijk/Duitsland/België.
clubmedfan schreef:
22-05-2018 20:18
Lelijke actie ook van de eigenaren. Zo kun je toch niets leren... je zit je tijd daar te verdoen en dat wisten zij heus wel.
Kunnen ze uberhaupt een cijfer of een evaluatie geven als je daar eigenlijk met je vingers zit te draaien?

Dat zou ik nu al horen, anders zit je daar helemaal stage te doen voor niets.
En moet je sowieso je jaar overdoen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit al met je opleiding besproken? Je bent er pas een paar dagen, misschien kun je nog switchen? Is er geen andere plek op bereisbare afstand? Ik zou dat overleggen met je opleiding en misschien al eens googlen of er andere opties in de omgeving zijn en die evt. bellen of mailen om te vragen of zij ruimte hebben voor een stagiaire. 15 weken lang niks leren en uitzitten lijkt me echt verschrikkelijk.
Weet je hoe het met de boekingen zit voor het hoogseizoen? Wordt het dan wel drukker? Misschien kan het dan op deze plek ook nog leuker worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk contact opnemen met je studiebegeleider en aangeven in welke situatie je zit. In een zo goed als leeg hotel met eigenaren die totaal niet meer gemotiveerd zijn en na jouw vertrek de tent sluiten. Daar valt niet veel te leren, lijkt mij.

Vraag of het mogelijk is z.s.m. te switchen naar een andere plek. Als je dat nu meteen aankaart, neem jij je stage in ieder geval serieus. Benoem niet dat je heimwee hebt (had mijn dochter ook toen ze 3 maanden op stage in Dublin was, hoort er bij en wordt minder) maar pak het serieus aan. Het zou zonde van je tijd zijn daar 15 weken uit te zitten.
Alle reacties Link kopieren
morgen ga ik iniedergeval mijn studiecoach bellen. Als ik binnen 2 weken nog op een ander stage adres zou kunnen beginnen, krijg ik geen problemen met mijn studie.

Ik vind het wel lastig om het gesprek met mijn leidinggevenden aan te gaan. Ik heb het idee dat ze het heel persoonlijk zouden opnemen. Ik woon bij hen in huis, dus spanningen zouden niet heel fijn zijn, als ik toch zou moeten blijven.
Alle reacties Link kopieren
ik heb contact gehad met mijn ouders die hier toevallig een paar dagen in de buurt verblijven. als ik wil, kan ik dit weekend nog thuis zijn.

Nu ga ik morgen eerst eens mijn studiecoach bellen.

Ik vraag me alleen af of ik al zou kunnen stoppen met mijn stage, als ik nog geen andere stage gevonden heb. Aan de andere kant denk ik niet dat bedrijven iemand willen aannemen die ze nog niet persoonlijk gesproken hebben, omdat diegene nog in het buitenland zit.
Alle reacties Link kopieren
Anna890 schreef:
22-05-2018 21:05
morgen ga ik iniedergeval mijn studiecoach bellen. Als ik binnen 2 weken nog op een ander stage adres zou kunnen beginnen, krijg ik geen problemen met mijn studie.

Ik vind het wel lastig om het gesprek met mijn leidinggevenden aan te gaan. Ik heb het idee dat ze het heel persoonlijk zouden opnemen. Ik woon bij hen in huis, dus spanningen zouden niet heel fijn zijn, als ik toch zou moeten blijven.
Ja, z.s.m. je studiecoach bellen en overleggen. Vragen of hij/zij kan helpen met het zoeken naar een andere stageplek want dit gaat hem niet meer worden. Waar moet jij de motivatie vandaan halen als de mensen die zelf niet meer hebben en een soort 'sterfhuisconstructie' hebben: niet meer actief op zoek naar nieuwe gasten.

Kan me voorstellen dat je tegen het gesprek met de hoteleigenaren op ziet maar zij hebben geen open kaart gespeeld. Als zij eerder hadden aangegeven het hotel over een paar maanden te sluiten, was je niet gegaan en was je, samen met de opleiding, op zoek gegaan naar een andere plek. Hopelijk gaat dat alsnog lukken.
Alle reacties Link kopieren
heb je contact gehad met je studie begeilder en is er een oplossing gekomen?
Alle reacties Link kopieren
lexi-may schreef:
25-05-2018 13:29
heb je contact gehad met je studie begeilder en is er een oplossing gekomen?
Ben ook wel benieuwd hoe het afgelopen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven