Werk & Studie alle pijlers

Heimwee

22-05-2018 20:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even een nieuw account aangemaakt, omdat dit verhaal best prive is en ik niet wil dat mensen mij herkennen.

Mijn naam is Anna en ik ben net 18 jaar oud. Ik studeer hotelmanagement en moet verplicht een deel van mijn studie in het buitenland volgen. Dit wist ik van te voren en vond ik ook geen probleem, want ik hou van reizen en nieuwe dingen zien.

Nu had ik gesolliciteerd bij een hotel in Oostenrijk, hier ben ik ook meteen aangenomen. Van te voren zagen het bedrijf en de stage er veelbelovend uit. Ik had er zin in om er te beginnen.

Sinds een paar dagen zit ik hier en ik vind er helemaal niks aan. Het niveau van de stage valt heel erg tegen, omdat er bijna geen gasten in het hotel zijn. De eigenaren hebben net even terloops gezegt dat ze na mijn stage stoppen met het bedrijf en wat anders gaan doen, omdat ze er geen zin meer in hebben. Ze willen dus ook geen geld en tijd meer investeren in het aantrekken van nieuwe gasten. Daardoor is er voor mij relatief weinig werk te doen, wat ik erg vervelend vind.

Hierdoor heb ik heimwee gekregen naar huis. Ik mis mijn ouders, mijn vrienden en nog het allermeest mijn vriend. Het allerliefst zou ik naar huis gaan, maar ik zit op een dure school. Naar huis gaan betekent misschien dat ik mijn jaar niet haal en dat zou mij heel veel geld kosten en is dus niet echt een optie.
Het hotel ligt echt in the middle of nowhere, dus ik kan niet zomaar ergens heen om nieuwe mensen te leren kennen.

Ik klink nu wel heel dramatisch en voel me ook wel een aansteller, maar ik voel me gewoon echt heel eenzaam en heb verschrikkelijke heimwee. Ik weet dat ik het gewoon moet volhouden, maar huil eigenlijk constant. (dit komt mede omdat er niet echt afleiding is, omdat ik niet veel kan werken)

Hebben jullie tips voor mij om mijn stage iets dragelijker te maken?

(de stage duurt trouwens 15 weken)
Alle reacties Link kopieren