Werk & Studie alle pijlers

Kleurloos op het werk?

22-05-2018 20:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_367391 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 21:34
0.00% gewijzigd
Niemand is op zijn werk hetzelfde als bij vrienden en familie en niemand is op zijn werk "helemaal zichzelf" wat dat ook mag betekenen.
Je bent daar in een zakelijke setting en wordt ingehuurd om bepaalde taken uit te voeren. In sommige beroepen kan dat op een speelse manier, met melig zijn, maar over het algemeen zal het allemaal serieuzer zijn. Het is tenslotte geen speeltuin. Als je wat meer ervaring hebt en je collega's beter kent zul je wel beter kunnen inschatten hoe "losjes" je je kunt gedragen. Maar om daarin als beginner wat meer terughoudend te zijn is niet verkeerd, beter dan dat je collega's je te vrij en niet serieus genoeg vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een leuke hobby waar je je creativiteit en meligheid in kwijt kunt en doe op je werk gewoon wat je moet doen.

Ik ben op mijn werk ook (gedeeltelijk) anders dan thuis.
Je maakt jezelf te sappel.
Nu al zorgen dat je contract niet verlengd wordt?
Als je nauwkeurig en serieus je werk doet,
waarom zouden ze dan ontevreden over je zijn?

Helemaal niet gek hoor, dat je op je werk anders bent dan thuis.

De grootste hufter van ons bedrijf schijnt een superleuke pappa te zijn voor zijn kinderen, voorleesvader en bezig met goede doelen steunen.
De ´saaie´ collega kickboxt op hoog niveau.
Enz.

Morgen: een gezellig praatje maken met beveiligingsmedewerker.

Je wilt meer kleur? Draag je altijd zwart?
Dan volgende week een leuke rode polkadot-jurk aan.
Tja, in een zakelijke situatie moet je nu éénmaal voor een stuk kleurloos zijn.

Als je echt de creatieve kant op wil zit je gewoon in 't verkeerde beroep.
Alle reacties Link kopieren
Zou je willen dat bijv je huisarts speels en melig doet ?
Sommige banen lenen zich daar niet voor .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je bent toch geen clown hè?
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_367391 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 21:34
0.00% gewijzigd
Wat voor werk doe je? Ben ik wel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Wakemeup schreef:
22-05-2018 21:00
Grappig dat je dat zegt, mijn huisarts is toevallig inderdaad erg melig. Maar wanneer het nodig is, kan ze natuurlijk wel gewoon serieus zijn. Ik hou daar juist van, van die jolige mensen waarvan je een lach op je gezicht krijgt. Lachen is toch het beste wat er is, waarom zou je dat zo erg moeten inhouden op je werk? Wordt allemaal zo stijf en afstandelijk 🤔
Dan hoop ik niet dat je bij een uitvaartonderneming werkt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Head schreef:
22-05-2018 21:02
Wat voor werk doe je? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik werk bij verschillende zorgorganisaties, zowel in uitvoering als beleid
Wakemeup schreef:
22-05-2018 21:07
Ik werk bij verschillende zorgorganisaties, zowel in uitvoering als beleid
Daar moet je je dan professioneel gedragen. De hele tijd melig lopen doen past dan niet. Mijn beste tip: pas je aan aan de cultuur van de organisatie waar je werkt. Zeker als beginneling. Mocht je dat niet willen of kunnen dan pas je niet in die organisatie.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
22-05-2018 21:04
Dan hoop ik niet dat je bij een uitvaartonderneming werkt.
:P
’Komop mensen, lachen is gezond!’
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Wakemeup schreef:
22-05-2018 21:00
Lachen is toch het beste wat er is, waarom zou je dat zo erg moeten inhouden op je werk? Wordt allemaal zo stijf en afstandelijk 🤔
Waarom hou je je dan wél in op je werk? Als bovenstaande je mening is?
Ik vind het zelf afhankelijk van de beroepscontext, maar überhaupt vind ik 'melig' altijd wel een beetje ....bah. Het klinkt kinderlijk, puberaal.
Ik hou wel van mensen met gevoel voor humor, ook op het werk, maar melig. ..misschien is het gewoon de connotatie die ik erbij voel.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
22-05-2018 21:14
:P
’Komop mensen, lachen is gezond!’
'een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!' :proud:
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
22-05-2018 21:38
'een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!' :proud:
Maar niemand zegt dat je op je werk moet lachen.

Tijd zat waarschijnlijk om thuis te lachen.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
22-05-2018 21:38
'een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!' :proud:
‘Wat een trieste gezichten, is er iemand overleden?’
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-05-2018 21:36
Waarom hou je je dan wél in op je werk? Als bovenstaande je mening is?
Ik vind het zelf afhankelijk van de beroepscontext, maar überhaupt vind ik 'melig' altijd wel een beetje ....bah. Het klinkt kinderlijk, puberaal.
Ik hou wel van mensen met gevoel voor humor, ook op het werk, maar melig. ..misschien is het gewoon de connotatie die ik erbij voel.
Ja begrijp wel wat je bedoelt, kon het gewoon niet beter omschrijven. Het is niet dat ik om iedere scheet in lachen uitbarst. Ik erger me gewoon aan de grijze werksfeer
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
22-05-2018 20:50
Je maakt jezelf te sappel.
Nu al zorgen dat je contract niet verlengd wordt?
Als je nauwkeurig en serieus je werk doet,
waarom zouden ze dan ontevreden over je zijn?

Helemaal niet gek hoor, dat je op je werk anders bent dan thuis.

De grootste hufter van ons bedrijf schijnt een superleuke pappa te zijn voor zijn kinderen, voorleesvader en bezig met goede doelen steunen.
De ´saaie´ collega kickboxt op hoog niveau.
Enz.

Morgen: een gezellig praatje maken met beveiligingsmedewerker.

Je wilt meer kleur? Draag je altijd zwart?
Dan volgende week een leuke rode polkadot-jurk aan.
Dankjewel hier heb ik wat aan!
Wakemeup schreef:
22-05-2018 21:56
Ja begrijp wel wat je bedoelt, kon het gewoon niet beter omschrijven. Het is niet dat ik om iedere scheet in lachen uitbarst. Ik erger me gewoon aan de grijze werksfeer.

Het hoeft niet in één keer 'raak' te zijn hè.
Je komt vanzelf wel ergens waar je je thuisvoelt.

Ik kom bijvoorbeeld bij een zorginstelling waar twee verschrikkelijk leuke fysiotherapeuten werken.
Niet dat ze nu constant grappen en grollen, maar hun persoonlijkheden zijn prettig, easy-going.
Altijd op zoek naar mogelijkheden.
Een collega een knipoogje geven. (Nee, niet flirtend.)
Een cliënt vrolijk gedag zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Het is zo te lezen je eerste werkgever en je hebt dus niet veel ervaring in werksferen. Mijn ervaring is dat de bedrijfscultuur hierin eigenlijk de enige rol speelt. Het ene bedrijf is het andere niet, ook al doen ze hetzelfde werk en zijn ze even groot.

Ik heb bij diverse bedrijven gewerkt en bij elk bedrijf was de sfeer heel anders en gedroeg ik me ook anders (tot op zekere hoogte).

Jouw ervaring is jouw ervaring bij déze organisatie. En omdat dit je enige referentiekader is, weet je niet beter dan dat werk zo is en dat je niet jezelf kunt zijn.
Na mijn eerste werkgever wist ik niet beter dan dat een werkgever op ieder moment woedend kon worden, je verrot kon schelden en dat je een werkgever nooit kon vertrouwen. En hem vooral niets persoonlijks moest vertellen, want dat zou vanzelf tegen je gebruikt worden.

Gelukkig heb ik daarna werkgevers gehad die hier totaal anders in staan en ben ik tijdens werk niet wezenlijk anders als privé.
When in doubt, the auditor is always right!
blijfgewoonbianca schreef:
22-05-2018 21:04
Dan hoop ik niet dat je bij een uitvaartonderneming werkt.
Er valt anders genoeg te lachen als er geen klanten zijn.
Ik ben het helemaal niet eens met de meeste reacties. Je gedraagt je op je werk misschien, vooral in het begin, als een wat nettere versie van hoe je bij vrienden bent. Maar ik zou zeker niet een ander persoon zijn en ik zou niet weten waarom je, in welk beroep dan ook, niet zou mogen lachen. Bij een zieke client misschien niet, maar toch wel met je collega's op kantoor?! Pff je zou maar je hele carrière niet op werk mogen lachen.
SimpeleZiel schreef:
24-05-2018 06:27
Ik ben het helemaal niet eens met de meeste reacties. Je gedraagt je op je werk misschien, vooral in het begin, als een wat nettere versie van hoe je bij vrienden bent. Maar ik zou zeker niet een ander persoon zijn en ik zou niet weten waarom je, in welk beroep dan ook, niet zou mogen lachen. Bij een zieke client misschien niet, maar toch wel met je collega's op kantoor?! Pff je zou maar je hele carrière niet op werk mogen lachen.
Wat heb jij een goed gekozen nick. Compliment.
Head* schreef:
24-05-2018 07:29
Wat heb jij een goed gekozen nick. Compliment.
Zelfkennis :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven