Werk & Studie alle pijlers

Verlofuren

23-05-2018 10:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk heb ik een aantal verlofuren opgespaard (ook nog iets meegenomen van vorig jaar. Bij elkaar heb ik nog ongeveer 3 weken vrij, hier is mijn zomer en kerstvakantie al afgehaald. (zomervakantie 2,5 week en kerstvakantie 1 week)

Dat opsparen doe ik voor het geval dat en daarbij neem ik als het heel mooi weer is wel eens een middagje vrij

Nu zit de collega waar ik mee samenwerk te zeuren over het feit dat ik nog zoveel uren heb en wanneer ik die op ga nemen zodat zij dit af kan stemmen met haar vrije dagen

Ik ben maar alleen en weet niet wat ik een hele week thuis moet gaan zitten zien + ik vind het zonde om ALLES in 1 keer op te maken.

Hoe vaak nemen jullie op een jaar vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak, maar dan maar een paar dagen. Ik heb op mijn werk geen back up.

Ga met je collega in gesprek en maak afspraken over wanneer jullie vrij nemen. Ben je ook van dat gezeur af.
Alle reacties Link kopieren
Dan neemt zij haar dagen toch gewoon op en moet jij de jouwe daarna afstemmen op haar? Dat is het gevolg. Ik snap het probleem niet zo.

Even in de gaten houden dat je niet zoveel opspaart dat je het straks kwijt bent. Veel bedrijven betalen maar tot een max uit.
Ik zou zeker niet die collega laten bepalen. Mijn vakantiedagen gingen er sowieso altijd doorheen (meestal meer) omdat ik lange verre reizen maakte waardoor ik zeker 4 aaneengesloten weken per jaar weg was. En dan nog de dagjes dat je spontaan 'ns besluit bij mooi weer vrij te nemen, dan is het zo weg natuurlijk. Wie het eerst komt, 't eerst maalt, dus als jouw collega haar vakantie plant in september terwijl jij dat nog niet hebt gedaan, zal zij voorrang hebben lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
23-05-2018 10:19
Heel vaak, maar dan maar een paar dagen. Ik heb op mijn werk geen back up.

Ga met je collega in gesprek en maak afspraken over wanneer jullie vrij nemen. Ben je ook van dat gezeur af.
We kunnen wel afspraken maken, maar ik weet niet vooraf wanneer ik vrij wil nemen, wij hebben het voordeel dat in in dezelfde week nog aan kan geven vrij te willen
Ik zou als collega geen rekening houden op deze manier. Als jij het niet weet zou ik gaan plannen. Dan moet jij dus afwachten of het nog kan.
Michella_1991 schreef:
23-05-2018 10:25
We kunnen wel afspraken maken, maar ik weet niet vooraf wanneer ik vrij wil nemen, wij hebben het voordeel dat in in dezelfde week nog aan kan geven vrij te willen

En als zij dan vrij is, kun jij dus geen vrij nemen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ik zie het probleem ook niet.
Michella_1991 schreef:
23-05-2018 10:25
We kunnen wel afspraken maken, maar ik weet niet vooraf wanneer ik vrij wil nemen, wij hebben het voordeel dat in in dezelfde week nog aan kan geven vrij te willen
Dan hou jij het open en hou het weerbericht in de gaten zodat jij eerder dan zij bent als het gaat om 'n spontane vrije dag.
Alle reacties Link kopieren
KingsAndQueens schreef:
23-05-2018 10:19
Dan neemt zij haar dagen toch gewoon op en moet jij de jouwe daarna afstemmen op haar? Dat is het gevolg. Ik snap het probleem niet zo.

Even in de gaten houden dat je niet zoveel opspaart dat je het straks kwijt bent. Veel bedrijven betalen maar tot een max uit.
Dat vind ik ook hoor, mij maakt het niet zo veel uit wanneer ik vrij heb. Het enige dat ik weet is dat je 5 uur met bepaalde uren kunt doen, maar daar let ik uiteraard op.
Michella_1991 schreef:
23-05-2018 10:31
Dat vind ik ook hoor, mij maakt het niet zo veel uit wanneer ik vrij heb. Het enige dat ik weet is dat je 5 uur met bepaalde uren kunt doen, maar daar let ik uiteraard op.

Dan zeg je tegen je collega dat ze gewoon haar vrije dagen kan opnemen en dat jij je vrije dagen daar omheen plant. En zoveel is 3 weken nou ook weer niet hoor. Een paar keer een extra vrije dag en wat lange weekenden en de helft is alweer op. En je hoeft niet thuis te zitten op een vrije dag. Ga naar de sauna, een leuke stad, een weekendtrip, een museum, een rustige dag naar een pretpark, een festival, etc.
Heb je geen reisplannen zodat je een keer 'n lange verre reis maakt ipv dat je korte vakanties inplant. Want dat is toch meestal de hoofdreden dat je vakantiedagen van een jaar ervoor opspaart?
Herkenbaar probleem. Maar bij mij begon m'n leidinggevende te steigeren en mijn vrije dagen/week niet goed te keuren omdat ik me niet aan het reglement zou houden. Daarin stond dat je een weekje vrij minimaal 6 weken van te voren moest aangeven en een dag vrij kon 1 week van te voren. Soms wilde ik 2-3 dagen vrij en gaf dat minimaal 2-3 weken van te voren aan. Wilde een keer een weekje vrij en gaf dat 2 maanden van te voren aan. Weer gezeur. Vaak gaf ik mijn vakanties wel veel eerder aan maar soms werden leuke dingen die ik wilde gaan doen pas zo laat aangekondigd. En ik ben ook maar alleen dus had ook zoiets van ik plan mijn vrije dagen gewoon met die leuke dingen i.p.v. random een week kiezen en geen dagen meer over hebben wanneer ik ze nodig heb.
closednote schreef:
23-05-2018 10:57
Herkenbaar probleem. Maar bij mij begon m'n leidinggevende te steigeren en mijn vrije dagen/week niet goed te keuren omdat ik me niet aan het reglement zou houden. Daarin stond dat je een weekje vrij minimaal 6 weken van te voren moest aangeven en een dag vrij kon 1 week van te voren. Soms wilde ik 2-3 dagen vrij en gaf dat minimaal 2-3 weken van te voren aan. Wilde een keer een weekje vrij en gaf dat 2 maanden van te voren aan. Weer gezeur. Vaak gaf ik mijn vakanties wel veel eerder aan maar soms werden leuke dingen die ik wilde gaan doen pas zo laat aangekondigd. En ik ben ook maar alleen dus had ook zoiets van ik plan mijn vrije dagen gewoon met die leuke dingen i.p.v. random een week kiezen en geen dagen meer over hebben wanneer ik ze nodig heb.
Absurd! Da's alleen nuttig als je een reis boekt. Als je gewoon spontaan wil kunnen vrijnemen kun je niet zover van te voren inschatten hoe het weer zal worden. Zelfs 'n week op voorhand is voor zoiets lastig.
Ja precies. Bij mijn baan daarvoor werd er zelfs nog op de dag zelf besloten of je een middag vrij nam, als het werk het toe liet uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven