Werk & Studie alle pijlers

verplicht verlof steeds vragen?

25-05-2018 10:00 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als huishoudelijke hulp. en werk naast de ochtenden ook 1 middag in de week.
Deze middag heb ik een vaste cliënt al een 2 jaar ongeveer.
Nu is het zo dat ik deze middag niet meer kan werken, en deze cliënt alleen maar op deze middag hulp wil hebben.
Nu moet ik dus steeds voor die middagen verlof aanvragen, omdat de thuiszorgorganisatie zegt dat ze niemand anders hebben voor die cliënt.
Hoe lang is redelijk dat ik verlof vraag voor die middagen?
Ik heb zo'n 6 weken terug al aangegeven dat ik die middagen niet meer kan werken,
en neem dus ook al zolang verlof op.
Maar het kan toch niet zo zijn dat al mijn verlof op gaat aan die middagen?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor afspraken heb je gemaakt in je contract over je werkdagen?
Ligt eraan. Hoeveel uur werk je nu zonder die middag? Minder?

Haal je die op een andere dag in?

Krijg je er wel voor betaald, voor die middag?
Of heb je een contract voor min-max en krijg je deze uren nu niet meer betaald? Dan hoef je er namelijkecht geen verlof voor op te nemen.

Of je krijgt minder uren uitbetaald. Of je neemt je verlof op maar krijgt de uren wel uitbetaald.
Alle reacties Link kopieren
Bespreken met je werkgever, dat je het op deze manier niet wilt, steeds verlof aanvragen.

Ze zitten overal te springen op HH medewerkers, dus kan er niks veranderd worden bij je huidige baas, zou ik op zoek gaan naar een andere werkgever
Alle reacties Link kopieren
In mijn ogen is het überhaupt niet redelijk, want nu is er ook geen hulp. Het heeft dus geen zin wat ze doen.

Als eerste zou ik eens in gesprek gaan met de hulpvrager zelf. Waarom alleen de middag en leg ook uit wat het voor jou betekent dat hij/zij het echt niet anders wil. Geef dan ook aan dat deze middag gewoon écht geen optie meer is, en dat ze je hoe dan ook kwijt is.

Levert dat niks op, kun je verdere stappen overwegen.