Werk & Studie alle pijlers

Wat doen die mensen eigenlijk de hele dag?

11-06-2018 19:58 251 berichten
Geen wereldprobleem, gewoon een luchtig topic uit nieuwsgierigheid. Heb je dat ook wel eens dat je je bij bepaalde beroepen of bedrijven afvraagt wat mensen eigenlijk dan doen op een dag?
Ik reed laatst langs een bedrijf dat van die grote landbouwmachines verkoopt. Trekkers en combines en zo. Maar ik neem aan dat ze er daar geen tien per dag van verkopen. En inkopen of naar beurzen gaan of zo zal denk ik ook geen hele werkweek zijn. Dus wat houdt het verder in? Financieringen regelen of zo?

Ik neem verder zonder meer aan dat het hard werken is, maar ik ben dan gewoon nieuwsgierig wat een werkdag dan inhoudt. Waar je je maar druk over kan maken ;-D
Dus wie weet het? En over welke beroepen vragen jullie je dit af?
Nou ik vraag me meer af van heel veel beroepen hoe men het zo voor elkaar heeft gekregen dat ze daar voor worden betaald. Bij voorbeeld 90% van de managers die continu aan het vergaderen zijn en van het ene hok naar het andere lopen om te *tadaaaa* vergaderen. Ik vind dat zo inefficiënt, en zeker ook om dat 90% van zo'n vergadering onzin is, als je geluk hebt dan.
Alle reacties Link kopieren
Veel van die zaken doen ook onderhoud en daar gaat ook wel tijd in zitten (planning). En je hebt nu eenmaal ook beroepen waarbij je niet veel klanten hebt, maar wel de hele dag beschikbaar moet zijn voor het geval er een klant komt.
Ik vraag me altijd af wat van die apotheek meiskes doen. Vaak sta ik (samen met nog 30 andere mensen) te wachten op mn medicatie, duurt het soms meer dan een uur, terwijl er toch 8 meisjes achter die balies lopen te scharrelen.

Dus, apotheekmedewerkers. Mag ik opheldering. Wat doen jullie nog meer behalve de medicatie verstrekking? En waarom kan dat soms zo onwijs lang duren?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij dat altijd af als ik van die mannen met jurken en baarden door de stad zie lopen.

Of van die gasten met tattoos op hun kop.
privacy
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-06-2018 23:38
Reden: Ivm privacy
96.75% gewijzigd
Ik vraag me dat elke keer af over begrafenisondernemers.

In zowat elk dorp vindt je er één ... maar er gaan toch echt geen 5 mensen per dag dood in elk dorp.
willem1959 schreef:
11-06-2018 20:03
Ik vraag mij dat altijd af als ik van die mannen met jurken en baarden door de stad zie lopen.

Of van die gasten met tattoos op hun kop.
Uitkering trekken natuurlijk. En een beetje jatten/naar de hoeren/aanslagen beramen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat sommige verkoopmedewerkers doen als ze in een filiaal werken in een uitgestorven winkelcentrum waar alleen woensdagmiddag en in het weekend veel volk rondloopt.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
strikjemetstippels schreef:
11-06-2018 20:01
Nou ik vraag me meer af van heel veel beroepen hoe men het zo voor elkaar heeft gekregen dat ze daar voor worden betaald. Bij voorbeeld 90% van de managers die continu aan het vergaderen zijn en van het ene hok naar het andere lopen om te *tadaaaa* vergaderen. Ik vind dat zo inefficiënt, en zeker ook om dat 90% van zo'n vergadering onzin is, als je geluk hebt dan.
Een vriendin van mij heeft zo'n baan, ze is niet eens manager, maar werkt bij een verzekeraar. Ze wordt er zelf gek van, er wordt heeeeel veel vergaderd waarin er gepraat wordt over hoe dingen 'zouden moeten' (of niet zouden moeten) en dan is de tijd weer om en is het weer tijd voor een andere vergadering of kan je alles aan gaan passen wat nu anders is sinds de vorige vergadering en uit eindelijk gebeurt er barweinig, maar zijn die vergaderingen handig voor iedereen die continu wil klagen en spuien over wat ze vinden van iets wat niet eens (meer) relevant is. :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
11-06-2018 20:05
Ik vraag me dat elke keer af over begrafenisondernemers.

In zowat elk dorp vindt je er één ... maar er gaan toch echt geen 5 mensen per dag dood in elk dorp.
Dat lijkt me zon typisch pieken-en-dalen-beroep. Zo zit je 2 weken niks te doen en zo moet je 3 begrafenissen tegelijk organiseren. Al denk ik dat de administratieve rompslomp met verzekeringen en/of familieleden ook een hoop gedoe geeft.
Ik heb ook zo'n beroep waarbij ik de ene dag me dood zit te vervelen en de andere dag mn werk bij lange na niet afkrijg. Geen peil op te trekken.
Hier in mijn stad zat tot voor kort een pottenbakkerswinkel. Een reuze gezellige werkplaats erachter, waar ik vaak langsliep bij het uitlaten van de hond. Ik zag nooit iemand in de winkel, maar toch zaten er dagelijks een man of vijf dingen te kleien. Dat daar vijf gezinnen van konden eten... ik vraag me echt af hoe.
Alle reacties Link kopieren
dat idee heb ik altijd bij salarisadministratie. Mijn salaris was elke maand hetzelfde, en dat gold voor veel collega's
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
11-06-2018 20:05
Ik vraag me dat elke keer af over begrafenisondernemers.

In zowat elk dorp vindt je er één ... maar er gaan toch echt geen 5 mensen per dag dood in elk dorp.
Als je er 1 per week hebt, heb je een goed belegde boterham..
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
11-06-2018 20:01
Nou ik vraag me meer af van heel veel beroepen hoe men het zo voor elkaar heeft gekregen dat ze daar voor worden betaald. Bij voorbeeld 90% van de managers die continu aan het vergaderen zijn en van het ene hok naar het andere lopen om te *tadaaaa* vergaderen. Ik vind dat zo inefficiënt, en zeker ook om dat 90% van zo'n vergadering onzin is, als je geluk hebt dan.
Van dat soort banen denk ik dus heel vaak: wat dóen die mensen de hele dag?

Ik heb het eigenlijk bij 90% van de kantoorbanen, dat ik niet weet wat al die mensen nou eigenlijk doen. En als ze het me gaan uitleggen kan ik me er nog minder een voorstelling van maken.
Madeliefjees schreef:
11-06-2018 20:11
Als je er 1 per week hebt, heb je een goed belegde boterham..
Kan best zijn.
Maar met 1 per week vul je volgens mij geen hele werkweek.

En tegelijk moet je wel continu bereikbaar zijn voor "moest er iemand sterven".
Alle reacties Link kopieren
De plaatselijke kringwinkel: telkens ik daar ben scharrelen daar minstens 5 personeelsleden rond, zonder dat me echt duidelijk is wat ze aan het doen zijn.

Ze zijn blijkbaar altijd 'op weg naar' maar ik zie ze eigenlijk nooit daadwerkelijk iets doen, terwijl zo'n winkel me toch juist vrij arbeidsintensief lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Mai_Tai schreef:
11-06-2018 20:03
Ik vraag me altijd af wat van die apotheek meiskes doen. Vaak sta ik (samen met nog 30 andere mensen) te wachten op mn medicatie, duurt het soms meer dan een uur, terwijl er toch 8 meisjes achter die balies lopen te scharrelen.

Dus, apotheekmedewerkers. Mag ik opheldering. Wat doen jullie nog meer behalve de medicatie verstrekking? En waarom kan dat soms zo onwijs lang duren?
Een uur??? Als ik eens in zo’n apotheek loop ben ik toch wel binnen een minuut of 5 weer buiten.
Alle reacties Link kopieren
Overigens moet ik vaak uitleggen wat ik de hele dag doe: ik ben secretaresse en veel mensen denken dat dat alleen inhoudt dat ik telefoontjes beantwoord en mijn nagels lak.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb ook een vergaderbaan. Maar dat zijn geen vergaderingen in de klassieke zin. Maar ik lul veel op een dag en als dat dan een keer bij uitzondering niet zo is, zoals vandaag, dan moet ik echt even bedenken wat te gaan doen. Ter verdediging, al dat lullen is wel ergens goed voor.
Alle reacties Link kopieren
Mai_Tai schreef:
11-06-2018 20:03
Ik vraag me altijd af wat van die apotheek meiskes doen. Vaak sta ik (samen met nog 30 andere mensen) te wachten op mn medicatie, duurt het soms meer dan een uur, terwijl er toch 8 meisjes achter die balies lopen te scharrelen.

Dus, apotheekmedewerkers. Mag ik opheldering. Wat doen jullie nog meer behalve de medicatie verstrekking? En waarom kan dat soms zo onwijs lang duren?
Buiten medicatie verstrekking zit er ook nog veel werk achter de schermen. Zoals het typen van de recepten, om te zorgen dat klaar ligt als mensen het op komen halen. Dit weer klaar maken, een stuk voorraadbeheer (bestelling ect).

En waarom het soms lang duurt kan komen omdat je soms veel wisselwerkingen tussen andere medicijnen af moet handelen op de computer(als iemand al jaren dezelfde combinaties gebruikt moet je daar wel elke keer naar kijken voor je verder kunt), soms een ander merk moet kiezen van de verzekering/het juiste merk niet op voorraad is, er een tweede controle van een collega moet plaatsvinden, het ene merk weer niet leverbaar is (hetgene wat dan getypt is kun je er dan weer uitgooien en opnieuw beginnen). Recepten die niet aankomen, onduidelijk zijn waarvoor de huisarts gebeld moet worden, bij opium bijv. moet de hele voorraad op dat moment geteld worden. Dit alles kost soms enorm veel tijd.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
11-06-2018 20:07
Uitkering trekken natuurlijk. En een beetje jatten/naar de hoeren/aanslagen beramen.
:-P)

Ik vraag me dat af bij mensen die aan balies zitten waar vaak niet veel bezoekers komen. Volgens mij is dat best saai als het rustig is.

Bij een begrafenisondernemer zit ook niet altijd iemand de hele dag te werken. En als er overlijdens zijn, moeten er wel weer minimaal twee personen snel aan de slag voor enkele dagen. Overledene ophalen en verzorgen, uitvaart regelen met familie en andere betrokkenen, opbaring verzorgen, documentatie verzorgen, bloemen in vazen zetten, bezoekuren regelen.
.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 08:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-06-2018 20:13
Van dat soort banen denk ik dus heel vaak: wat dóen die mensen de hele dag?

Ik heb het eigenlijk bij 90% van de kantoorbanen, dat ik niet weet wat al die mensen nou eigenlijk doen. En als ze het me gaan uitleggen kan ik me er nog minder een voorstelling van maken.
Ik ook.. ik zie dat echt als een luizenbaantje (terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is)
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
11-06-2018 20:16
Overigens moet ik vaak uitleggen wat ik de hele dag doe: ik ben secretaresse en veel mensen denken dat dat alleen inhoudt dat ik telefoontjes beantwoord en mijn nagels lak.
Ik moet het ook vaak uitleggen hoor. Ik ben docent en daar denken ook veel mensen vanalles over. Het zal wel hetzelfde zijn als wat ik net uitlegde over kantoorbanen, als je het gaat uitleggen snappen mensen er nog minder van (en ben je dáár dan zoveel tijd mee kwijt??).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven