Werk & Studie alle pijlers

Bellen na sollicitatiegesprek

13-06-2018 13:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een sollicitatiegesprek gehad en had tijdens het gesprek gevraagd wanneer ik terugkoppeling kom verwachten. Dit i.v.m. Het contrat dat ik via mijn huidige werk heb aangeboden gekregen. Ik moet namelijk ook in een bepaalde tijd op het contract reageren. Op dat moment wisten zij niet wanneer de terugkoppeling zou zijn, omdat met de directeur besloten zou worden welke kandidaat wordt aangenomen. Ze zouden echter hierin wel meenemen dat ik een ander contract heb waarop ik moet reageren en daarmee z.s.m. Terug zullen komen op het sollicitatiegesprek.

Na een week had ik niets gehoord. Wederom gebeld om dit na te vragen. Ik kreeg de receptioniste aan de lijn en die zou contact opzoeken met de personen die mij hebben gesolliciteerd. Zij zou mij terugbellen. Het is inmiddels nog een week verstreken (dus 2 weken na het gesprek) en ik heb nog steeds niets vernomen.

Toevallig ken ik iemand die momenteel werkt binnen hetzelfd bedrijf. Van hem ik begrepen dat een van de personen die mij heeft gesolliciteerd ziek is geweest en de directeur druk is met overname van een locatie. Het is dus mogelijk dat het daarom zo lang duurt.

Nu twijfel ik echter of ik nog een keer moet bellen, nadat ik al heb gebeld en de receptioniste aangaf mij te zullen terugbellen.

Graag tips!
Alle reacties Link kopieren
E-mail sturen geen optie, direct naar de juiste persoon? Dat is effectiever dan elke keer via de receptioniste. Ik vind het lomp dat ze zo omgaan met sollicitanten, maar daar heb je nu niet zoveel aan. Wil je bij dit bedrijf graag werken?
Gewoon opnieuw bellen.
Alle reacties Link kopieren
SanPellegrino schreef:
13-06-2018 13:48
E-mail sturen geen optie, direct naar de juiste persoon? Dat is effectiever dan elke keer via de receptioniste. Ik vind het lomp dat ze zo omgaan met sollicitanten, maar daar heb je nu niet zoveel aan. Wil je bij dit bedrijf graag werken?
Ik heb geen e-mailadres van de juiste persoon. Alleen van info@ e-mail. Zou misschien nog wel het e-mailadres van de directeur kunnen achterhalen.

Mijn voorkeur gaat inderdaad wel uit naar dit bedrijf ivm doorgroeimogelijkheden, die bij het huidige bedrijf waar ik werk beperkt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook uitstel vragen bij je huidige werk. Geef aan dat je meer bedenktijd nodig hebt.

Verder zou je nogmaals kunnen bellen met het andere bedrijf. Na een week is dat prima.
Alle reacties Link kopieren
Bellocci schreef:
13-06-2018 13:50
Ik heb geen e-mailadres van de juiste persoon. Alleen van info@ e-mail. Zou misschien nog wel het e-mailadres van de directeur kunnen achterhalen.
Zou je het e-mailadres van de juiste persoon kunnen gokken? De meeste bedrijven hanteren voor alle e-mailadressen dezelfde systematiek, bijv. voorletter.achternaam@bedrijf.nl. Als je dan 1 e-mailadres van iemand binnen het bedrijf hebt, zijn de andere dus meestal hetzelfde.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
13-06-2018 14:01
Zou je het e-mailadres van de juiste persoon kunnen gokken? De meeste bedrijven hanteren voor alle e-mailadressen dezelfde systematiek, bijv. voorletter.achternaam@bedrijf.nl. Als je dan 1 e-mailadres van iemand binnen het bedrijf hebt, zijn de andere dus meestal hetzelfde.
TO, je kent iemand die daar werkt toch? Dan kan je op de manier die Borboletas aangeeft achter het juiste mailadres komen?
Of gewoon aan die persoon vragen naar het e-mailadres van die directeur...

Maar eigenlijk kan je het beste gewoon bellen, want als het echt zo druk is, is een mail sturen vaak al te veel moeite.
Bel naar het bedrijf en vraag direct naar de directeur, als dat iets té is, naar de persoon waarmee je een gesprek heb gevoerd...
Gewoon bellen. Een brutaal mens heeft de halve wereld zegt het spreekwoord😀.
Bellocci schreef:
13-06-2018 13:50
Ik heb geen e-mailadres van de juiste persoon. Alleen van info@ e-mail. Zou misschien nog wel het e-mailadres van de directeur kunnen achterhalen.

Mijn voorkeur gaat inderdaad wel uit naar dit bedrijf ivm doorgroeimogelijkheden, die bij het huidige bedrijf waar ik werk beperkt zijn.
Niet de directeur rechtstreeks mailen over zoiets hoor! Zo iemand wil niet worden lastig gevallen met sollicitatieprocedures. Je hebt hem niet gesproken dus alleen contact zoeken met hen die je gesproken hebt. Dat zij iets met de directeur moeten overleggen is jouw zaak niet. En misschien zijn ze daar nog niet aan toegekomen en staan ze mooi te kakken bij de directeur.

Gewoon receptie bellen en vragen of er een rechtstreeks nummer/e-mail is waarop ze te bereiken zijn. Receptionisten zijn wel gewend mensen meerdere malen aan de lijn te hebben, dat is hun baan.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
13-06-2018 14:22
Gewoon receptie bellen en vragen of er een rechtstreeks nummer/e-mail is waarop ze te bereiken zijn. Receptionisten zijn wel gewend mensen meerdere malen aan de lijn te hebben, dat is hun baan.
Ze zijn het ook gewend om mensen af te schepen.
Als je belt dan zou ik rechtstreeks naar de persoon vragen waar je bij hebt gesolliciteerd.
Als die er niet is, dan vragen om een mailadres of rechtstreeks telefoonnummer.
Als er gevraagd wordt waar het over gaat, houd het dan een beetje vaag. Iets van 'over een afspraak die we hebben gehad en waarover ik nog terug zou bellen'... ofzoiets.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties en tips! Ik heb even nogmaals gebeld.
Alle reacties Link kopieren
En en en?
Alle reacties Link kopieren
Iekx schreef:
13-06-2018 16:28
En en en?
Blijkbaar is er een mail gestuurd over mij naar de directeur. Alleen heeft hij er nog geen antwoord op gegeven. Na het telefoontje vandaag, wordt er opnieuw een mail gestuurd naar hem. Ik sprak ook toevallig diegene wie ik binnen het bedrijf ken. De directeur heeft info over mij gevraagd aan hem. Naar verwachting zal hij deze week contact opnemen. Blijkbaar is hij enorm druk 😅
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat bedrijven druk zijn hoor, maar dan zetten ze een vacature uit er komen gesprekken, en dan is het vooral weken wachten.
Waar is dat nou goed voor, iets met dat zij "gerust " zijn, want " we hebben een mogelijk nieuwe medewerker "?
Terwijl de sollicitant zijn nagels van de stress afbijt.
En nog van niks weet.

Ik zie dit hier op het forum ook regelmatig terugkomen.

Uitzendbureaus hebben daar ook zo een handje van.
Beloven terug te bellen en vervolgens neem je na 2 dagen zelf maar contact op of er iets bekend is.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
14-06-2018 06:05
Ik snap dat bedrijven druk zijn hoor, maar dan zetten ze een vacature uit er komen gesprekken, en dan is het vooral weken wachten.
Waar is dat nou goed voor, iets met dat zij "gerust " zijn, want " we hebben een mogelijk nieuwe medewerker "?
Terwijl de sollicitant zijn nagels van de stress afbijt.
En nog van niks weet.

Ik zie dit hier op het forum ook regelmatig terugkomen.

Uitzendbureaus hebben daar ook zo een handje van.
Beloven terug te bellen en vervolgens neem je na 2 dagen zelf maar contact op of er iets bekend is.
Ja ik kan mij wel vinden hierin. Opzich is het ook niet erg om te wachten, maar de onduidelijkheid is vooral vervelend. Als er gecommuniceerd wordt om bijvoorbeeld over 2 weken contact op te nemen, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Maar goed weinig aan te doen dus 😅
Alle reacties Link kopieren
Als je de geschikte kandidaat was geweest en ze met je verder willen had je daar al lang bericht van gehad. Daar kan een ander je ook berichtgeving van geven.
Ik zou maar nergens op rekenen.
Superhuisvrouw schreef:
14-06-2018 13:01
Als je de geschikte kandidaat was geweest en ze met je verder willen had je daar al lang bericht van gehad. Daar kan een ander je ook berichtgeving van geven.
Ik zou maar nergens op rekenen.
"Nee" is anders ook snel gecommuniceerd.

Maar inderdaad, vaak is lang wachten geen goed teken. Hoewel ik zelf ook voor een stroperige organisatie werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven